اخبار   
 

 ساخت بزرگ‌ترین مرکز داده‌ی پاک جهان در قطب شمال

بزرگ‌ترین مرکز داده‌ی پاک زمین که تنها با انرژی آب و باد نیرودهی می‌شود، در قطب شمال ساخته خواهد شد. به گزارش «دیلی‌میل»، این مرکز «کولوس» (Kolos) نام دارد و در لبه‌های مرزی نروژ واقع خواهد بود. شرایط آب‌وهوای باثبات و سرد در شمال نروژ و نزدیکی این مرکز به آب، امکان خنک شدنِ طبیعی سرورهای این مرکز را فراهم خواهد کرد ...

ساخت بزرگ‌ترین مرکز داده‌ی پاک جهان در قطب شمال

بزرگ‌ترین مرکز داده‌ی پاک زمین که تنها با انرژی آب و باد نیرودهی می‌شود، در قطب شمال ساخته خواهد شد. به گزارش «دیلی‌میل»، این مرکز «کولوس» (Kolos) نام دارد و در لبه‌های مرزی نروژ واقع خواهد بود. شرایط آب‌وهوای باثبات و سرد در شمال نروژ و نزدیکی این مرکز به آب، امکان خنک شدنِ طبیعی سرورهای این مرکز را فراهم خواهد کرد.

شرکت‌های اینترنتی از سرورهای بزرگ برای ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها استفاده می‌کنند و در این بین، تجهیزات رایانه‌های قدرتمند آن‌ها مقادیر عظیمی گرما تولید می‌کنند بنابراین اکثر مراکز داده از سیستم‌های خنک‌کننده جهت خنک‌ماندن استفاده می‌کنند.

مرکز داده پاک Kolos از ویژگی‌های جغرافیایی شمال نروژ برای ارائه کارآمدترین خدمات مراکز داده استفاده می‌کند. چون مراکز داده با انتقادات روزافزون در ارتباط با مصرف برق زیاد و انتشار کربن روبرو هستند، Kolos رویکردی به سمت انرژی پاک دارد و شرکت‌ها را در حمایت از تلاش جهت استفاده از انرژی تجدیدپذیر پشتیبانی خواهد کرد.

این مرکز از آخرین فناوری‌ها در حوزه امنیت مرکز داده بهره خواهد برد و از نوآورانه‌ترین مهندسان و کارشناسان فناوری استفاده خواهد کرد که به طور دائم بر خطرات امنیت سایبری جدید نظارت و آنها را مدیریت می‌کنند.

این مرکز داده باتپه‌هایی احاطه شده و این موضوع از آن در مقابل خطرات فیزیکی محافظت می‌کند؛ همچنین نزدیک بودن آن به منابع آبی خنک‌کنندگی طبیعی را به سرورهای این مرکز ارائه خواهد کرد.

گفته می‌شود این مرکز ۲ هزار تا ۳ هزار شغل جدید ایجاد خواهد کرد.


با کلیک بر روی هر یک از تصویرها، مطلبی دیگر و مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  18:49   شنبه 28 مرداد 1396  
 نظرات