اخبار   
 

 آمار جهانیِ همه‌گیریِ کووید ـ ۱۹ تا امروز (۲۹ خرداد ۱۳۹۹)

روند افزایش شمار دچارشدگان به بیماری کووید ـ ۱۹ در جهان ادامه دارد و این بیماری همچنان در همه‌جای جهان قربانی می‌گیرد. به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمارها نشان‌دهنده‌ی آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید ـ ۱۹ به ۴۵۱هزار و ۳۸۷ تن رسیده و تا کنون دچار شدنِ ۸میلیون و ۴۰۶هزار و ۱۹۶ تن به این بیماری نیز تأیید شده است. همچُنین بر پایه‌ی تازه‌ترین آمارها، تا کنون ۴میلیون و ۴۱۵هزار و ۸۷۵ تن از بیمارانی که کووید ـ ۱۹ گرفته بودند، بهبود یافته‌اند ...

آمار جهانیِ همه‌گیریِ کووید ـ ۱۹ تا امروز
■ بیش از ۱۳هزار ابتلای تازه‌ی روزانه در جهان


روند افزایش شمار دچارشدگان به بیماری کووید ـ ۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان گسترش یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در همه‌جای جهان قربانی می‌گیرد. به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمارها نشان‌دهنده‌ی آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید ـ ۱۹ به ۴۵۱هزار و ۳۸۷ تن رسیده و تا کنون دچار شدنِ ۸میلیون و ۴۰۶هزار و ۱۹۶ تن به این بیماری نیز تأیید شده است. همچُنین بر پایه‌ی تازه‌ترین آمارها، تا کنون ۴میلیون و ۴۱۵هزار و ۸۷۵ تن از بیمارانی که کووید ـ ۱۹ گرفته بودند، بهبود یافته‌اند.

از میان سه میلیون و ۵۳۸ هزار و ۹۳۴ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان سه میلیون و ۴۸۴ هزار و ۴۸۳ مورد معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۴ هزار و ۴۵۱ مورد معادل ۲ درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند. همچنین از چهار میلیون و ۸۶۷ هزار و ۲۶۲ پرنده مختومه بیماران مبتلا به کرونا چهار میلیون و ۴۱۵ هزار و ۸۷۵ نفر معادل ۹۱ درصد از موارد بهبود یافته و ۴۵۱ هزار و ۳۸۷ نفر معادل ۹ درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۲۳۴ هزار و ۴۷۱ مبتلا، ۱۱۹ هزار و ۹۴۱ قربانی
۲. برزیل ۹۶۰ هزار و ۳۰۹ مبتلا، ۴۶ هزار و ۶۶۵ قربانی
۳. روسیه ۵۵۳ هزار و ۳۰۱ مبتلا، ۷۴۷۸ قربانی
۴. هند ۳۶۷ هزار و ۲۶۴ مبتلا، ۱۲ هزار و ۲۶۲ قربانی
۵. انگلیس ۲۹۹ هزار و ۲۵۱ مبتلا، ۴۲ هزار و ۱۵۳ قربانی
۶. اسپانیا ۲۹۱ هزار و ۷۶۳ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۳۶ قربانی
۷. پرو ۲۴۰ هزار و ۹۰۸ مبتلا، ۷۲۵۷ قربانی
۸. ایتالیا ۲۳۷ هزار و ۸۲۸ مبتلا، ۳۴ هزار و ۴۴۸ قربانی
۹. ایران ۱۹۵ هزار و ۵۱ مبتلا، ۹۱۸۵ قربانی
۱۰. آلمان ۱۹۰ هزار و ۱۷۹ مبتلا، ۸۹۲۷ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۱۸۴ هزار و ۴۴۹ مبتلا، ترکیه با ۱۸۲ هزار و ۷۲۷ مبتلا، پاکستان با ۱۶۰ هزار و ۱۱۸ مبتلا، مکزیک با ۱۵۹ هزار و ۷۹۳ مبتلا، فرانسه با ۱۵۸ هزار و ۱۷۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۴۱ هزار و ۲۳۴ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند. سپس کانادا با ۹۹ هزار و ۸۵۳ مبتلا، بنگلادش با ۹۸ هزار و ۴۸۹ هزار مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۲۹۳ مبتلا، قطر با ۸۳ هزار و ۱۷۴ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۸۰ هزار و ۴۱۲ مبتلا، بلژیک با ۶۰ هزار و ۲۴۴ مبتلا، کلمبیا با ۵۷ هزار و ۴۶ مبتلا، بلاروس با ۵۶ هزار و ۳۲ مبتلا و سوئد با ۵۴ هزار و ۵۶۲ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند. همچنین کشورهای مصر، هلند، اکوادور، امارات متحده عربی، اندونزی، سنگاپور، پرتغال، کویت، آرژانتین، اوکراین، سوئیس، لهستان، فیلیپین، افغانستان، عمان، ایرلند، عراق، جمهوری دومینیکن، رومانی، پاناما و بولیوی بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  10:54   پنجشنبه 29 خرداد 1399  
 نظرات