اخبار   
 

 تلاش برای تخلیه‌ی کامل روستای «برج» ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: تلاش برای تخلیه‌ی کامل روستای «برج» از توابع شهرستان جهرم که در دریاچه‌ی سد سلمان فارسی قرار دارد، ادامه دارد ...

تلاش برای تخلیه‌ی کامل روستای «برج» ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: تلاش برای تخلیه‌ی کامل روستای «برج» از توابع شهرستان جهرم که در دریاچه‌ی سد سلمان فارسی قرار دارد، ادامه دارد.

حسن فیاض پور شامگاه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هم اینک ورودی آب به سد سلمان فارسی 700 مترمکعب در ثانیه است و با توجه به احتمال بالا آمدن آب دریاچه سد و فراگرفتن منازل روستاییان، به آنها تذکر و هشدار داده شد که در نخستین فرصت، روستا را تخلیه کنند.

وی اظهار کرد: بیشتر روستاییان منازل خود را تخلیه و تعداد انگشت شماری از این کار خودداری کرده اند و از آنجا که این هشدار جدی گرفته نشد، با حکم دادستانی برای تخلیه روستا مراجعه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: با توجه به تذکرهایی که قبلا به اهالی این روستا داده شده، مسئولیت هرگونه اتفاقی در صورت تخلیه کردن روستا بر عهده خودشان است.

فیاض پور یادآور شد: روستای برج در دریاچه سد قرار دارد و پیش از این نیز سازمان آب پول املاک ساکنین این روستا را پرداخت و املاک را تملک کرده بود و ساکنین موظف بوده اند که روستا را تخلیه کنند.

سد سلمان فارسی به عنوان منبع اصلی تأمین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای جنوبی استان فارس، در تامین آب منطقه به ویژه در شرایط خشکسالی سالهای اخیر نقش بسزایی داشته است.

سامانه بارشی از شامگاه یکشنبه تاکنون موجب بارش قابل توجه باران در استان فارس شده است و در برخی مناطق با آبگرفتگی معابر همراه بوده است.


  منبع : خبرگزاری ایرنا
  07:19   سه شنبه 26 بهمن 1395  
 نظرات