اخبار   
 

 بررسی تخصصی پدیده‌ی فرونشست، در اصفهان

نشست تخصصی «فرونشست زمین در اصفهان؛ چالش‌ها و راهکارها» از سوی کنسرسیوم مراکز علمی ـ پژوهشی استان اصفهان در حوزه‌ی محیط زیست برگزار می‌شود. مسئول برگزاری نشست تخصصی «فرونشست زمین در اصفهان؛ چالش‌ها و راهکارها» با اشاره به رخ نمودنِ پدیده‌ی فرونشست در اصفهان، برگزاری این نشست را راهی برای بیان مسأله و ارائه‌ی راهکارهای بنیادین برای رفع مشکل فرونشست خواند و گفت: در این نشست درباره‌ی خطرات و چالش‌های پدیده‌ی فرونشست گفت‌وگو می‌‎شود ...

بررسی تخصصی پدیده‌ی فرونشست، در اصفهان

نشست تخصصی «فرونشست زمین در اصفهان؛ چالش‌ها و راهکارها» از سوی کنسرسیوم مراکز علمی ـ پژوهشی استان اصفهان در حوزه‌ی محیط زیست برگزار می‌شود. مسئول برگزاری نشست تخصصی «فرونشست زمین در اصفهان؛ چالش‌ها و راهکارها» با اشاره به رخ نمودنِ پدیده‌ی فرونشست در اصفهان، برگزاری این نشست را راهی برای بیان مسأله و ارائه‌ی راهکارهای بنیادین برای رفع مشکل فرونشست خواند و گفت: در این نشست درباره‌ی خطرات و چالش‌های پدیده‌ی فرونشست گفت‌وگو می‌‎شود. اکبر قاضی‌فر افزود: با خشک شدن زاینده‌رود، استفاده از آب‌های زیرزمینی بیشتر می‌شود و در نتیجه سطح آبخوان پایین‌تر می‌رود و مشکلات فرونشست نیز شدت می‌یابد.

عضو هیئت علمی گروه زمین‌شناسی دانشگاه اصفهان، فرونشست در اصفهان را یک تهدید بالقوه اعلام کرد و گفت: اگر رودخانه زاینده‌رود به همین روال بسته باشد، در آینده نزدیک برای شهر اصفهان خطرناک خواهد بود. قاضی‌فرد در توضیح برگزاری این نشست تخصصی، اظهار کرد: نشست تخصصی «فرونشست زمین در اصفهان؛ چالش‌ها و راهکارها» با حضور متخصصان این حوزه در روز دوشنبه، ۴ بهمن‌ماه به‌صورت حضوری و مجازی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. وی افزود: در این نشست موضوعاتی همچون بررسی پدیده فرونشست در ایران و جهان، نگاهی به مخاطرات فرنشست زمین در دشت‌های ایران، محدودیت شدید برداشت از منابع آب زیرزمینی، اثر فرونشست زمین و برداشت آب‌های زیرزمینی، پایش و بررسی وضعیت موجود فرونشست در اصفهان و ارائه راهکارها و وضعیت سمن‌های زیست محیطی اصفهان در مواجه با فرونشست بررسی می‌شود.

مسئول برگزاری نشست تخصصی «فرونشست زمین در اصفهان؛ چالش‌ها و راهکارها» توضیح داد: این نشست در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شیوه غیرحضوری نیز می‌توانند از طریق آدرس https://nikan.iut.ac.ir/ch/itico در این جلسه حاضر شوند. وی ابراز امیدواری کرد: بارندگی‌های امسال بازگشایی رودخانه را به همراه داشته باشد تا آبخوان‌های زیر سطح شهر تغذیه شود.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  17:59   شنبه 25 دی 1400  
 نظرات