اخبار   
 

 سهراب مرادی رکورد یک‌ضرب دسته‌ی ۹۴ کیلوگرم وزنه‌برداری جهان را شکست

سهراب مرادی، وزنه‌بردار دسته‌ی ۹۴ کیلوگرم ایران، روز شنبه در مسابقات آسیایی اندونزی با مهار وزنه‌ی ۱۸۹ کیلوگرم در یک‌ضرب، رکورد جهان را شکست. این رکورد پیش‌تر در اختیار «کاکیوس کاکیاشویلی»، وزنه‌بردار یونانی بود که در سال ۱۹۹۹ با مهار وزنه‌ی ۱۸۸ کیلوگرم آن را به نام خود ثبت کرده بود ...

سهراب مرادی رکورد یک‌ضرب دسته‌ی ۹۴ کیلوگرم وزنه‌برداری جهان را شکست

سهراب مرادی، وزنه‌بردار دسته‌ی ۹۴ کیلوگرم ایران، روز شنبه در مسابقات آسیایی اندونزی با مهار وزنه‌ی ۱۸۹ کیلوگرم در یک‌ضرب، رکورد جهان را شکست. این رکورد پیش‌تر در اختیار «کاکیوس کاکیاشویلی»، وزنه‌بردار یونانی بود که در سال ۱۹۹۹ با مهار وزنه‌ی ۱۸۸ کیلوگرم آن را به نام خود ثبت کرده بود.

قهرمان وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ گفت: برایم مهم شکستن رکورد یک ضرب جهان بود و توانستم به خواسته‌ام برسم.

به گزارش ایسنا، سهراب مرادی در مورد رکورد شکنی که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ داشت گفت: هفت ماه تمرینات شبانه روزی ام به بار نشست . من بارها در تمرینات رکورد جهان را زده بودم و اگر با اعتماد به نفس وزنه زدم به این دلیل بود که بارها این رکورد را در تمرینات تکرار کرده بودم. رکوردهای دو ضرب و مجموع جهان دست خودم بود اما می‌خواستم آن‌ها را دوباره ارتقاء دهم که نشد. البته برای من مهم شکستن رکورد یک ضرب بود که فکر می‌کنم حدود ۲۰ سال پیش این رکورد ثبت شده بود و خدا را شکر توانستم آن را هم به نام خود ثبت کنم. فکر می کنم پس از شکستن رکورد یک ضرب جهان تمرکزم را از دست دادم و کمی راضی شده بودم. ان شاالله در مسابقات جهانی جبران می کنم.

مرادی در مورد اوت شدن کیانوش رستمی نیز بیان کرد: من حواسم بر روی وزنه‌های خودم بود و اصلا متوجه نشدم که کیانوش چه کار کرد. به هر حال او وزنه‌بردار بزرگی است و باید به او احترام گذاشت. ان‌شاءالله در مسابقه‌های بعدی بهتر کار می‌کند.

قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در پاسخ به این پرسش که در وزن جدید هم به فکر ثبت رکوردهای جهانی هست یا خیر تاکید کرد: پرونده ۹۴ کیلوگرم بسته شد و حالا باید ببینیم در وزن ۹۶ کیلوگرم رکوردها به چه صورت است. دو ماه دیگر مسابقه‌های جهانی را داریم و آنجا مشخص خواهد شد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در حرکت دو ضرب رییس فدراسیون پشت صحنه به او چه چیزی گفت، بیان کرد: به من گفت محکم باشم و بجنگم.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  21:36   شنبه 3 شهریور 1397  
 نظرات