اخبار   
 

 چالش علمی خانواده‌ی «زاکربرگ» برای نوجوانان

«مارک زاکربرگ» و همسرش، «پریسیلا چان» در پروژه‌ای با عنوان «پیشبرد چالش نوجوانان»، کودکان و نوجوانانِ ۱۳ تا ۱۸ساله در سراسر جهان را به چالش فراخوانده‌اند. به گزارش «سی‌نت»، این دانش آموزان می‌باید در رقابتی که پدیدآورنده‌ی آن «زاکربرگ» و همسرش هستند، در ویدئویی سه‌دقیقه‌ای به توضیح یک مسأله‌ی ریاضی، فیزیک یا علوم زیستی بپردازند ...

چالش علمی خانواده‌ی «زاکربرگ» برای نوجوانان

«مارک زاکربرگ» و همسرش، «پریسیلا چان» در پروژه‌ای با عنوان «پیشبرد چالش نوجوانان»، کودکان و نوجوانانِ ۱۳ تا ۱۸ساله در سراسر جهان را به چالش فراخوانده‌اند. به گزارش «سی‌نت»، این دانش آموزان می‌باید در رقابتی که پدیدآورنده‌ی آن «زاکربرگ» و همسرش هستند، در ویدئویی سه‌دقیقه‌ای به توضیح یک مسأله‌ی ریاضی، فیزیک یا علوم زیستی بپردازند.

پریسیلا چان، یکی از بنیانگذاران "بنیاد چان زاکربرگ" در بیانیه ای اظهار کرد: پروژه جدید به دانش آموزان این امکان را می‌دهد که دانسته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

این چالش بخشی از فعالیت بنیاد چان زاکربرگ است که چان با همسر خود مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک، راه اندازی کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد که هر دانش‌آموز می‌تواند به ما در آینده علم کمک کند.

این چالش تلاشی در جهت علاقمندسازی کودکان به علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات بوده که به STEM شناخته می‌شوند.

طبق گزارش جدیدی که از اداره آمار ایالات متحده به دست آمده، بیش از هشت میلیون شغل در زمینه STEM در آمریکا وجود داشته که درآمد حاصل از آنها تقریبا دو برابر میانگین ملی است.

ویدئوهای ارسال شده توسط این کودکان براساس میزان پیچیدگی مباحث مطرح شده مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

این زوج جوان وعده داده‌اند که به دانش‌آموزی که برنده این رقابت شود ۲۵۰ هزار دلار، به معلم آن دانش آموز ۵۰ هزار دلار و به مدرسه‌ای که در آن تحصیل کرده ۱۰۰ هزار دلار به عنوان پاداش پرداخت خواهند کرد.

علاقمندان تا تاریخ یکم اکتبر برای شرکت در این چالش بزرگ زمان دارند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  05:04   سه شنبه 14 شهریور 1396  
 نظرات