اخبار   
 

 گزارشی از حال و هوای امروز سبزه‌میدان (هشتم مرداد)

امروز بازار طلافروشان همانند روزهای پیش در حال فعالیت بوده و خرید و فروش طلا و سکه به صورت معمول انجام می‌گرفت. به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر بازار سکه و طلا تلاطم بسیاری داشت و بهای سکه با شیبی قابل‎توجه رو به افزایش بود؛ به گونه‌ای که قیمت هر سکه‌ی تمام‌بهار آزادی روز گذشته به چهارمیلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید ...

گزارشی از حال و هوای امروز سبزه‌میدان (هشتم مرداد)

امروز (دوشنبه، هشتم مرداد) بازار طلافروشان همانند روزهای پیش در حال فعالیت بوده و خرید و فروش طلا و سکه به صورت معمول انجام می‌گرفت. به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر بازار سکه و طلا تلاطم بسیاری داشت و بهای سکه با شیبی قابل‎توجه رو به افزایش بود؛ به گونه‌ای که قیمت هر سکه‌ی تمام‌بهار آزادی روز گذشته به چهارمیلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید.

با این حال، امروز بازار طلای تهران (سبزه میدان) روند معمول و آرامی دارد؛ به طوریکه سکه و طلا هر دو به شکل معمول خرید و فروش می‌شود و فروشندگان نیز اغلب بازار را همچون روزهای گذشته توصیف می‌کنند.

البته نیروهای امنیتی در سرتاسر خیابان ۱۵ خرداد مستقر هستند. فروشندگان سکه در بازار از دلیل حضور نیروهای امنیتی در این بازار ابراز بی‌اطلاعی کرده و معتقدند که هیچ شرایط غیرعادی در بازار سکه وجود ندارد.

در این باره یکی از فروشندگان سکه گفت: دلیل حضور این نیروها را باید از خودشان پرسید و چیزی که مشخص است، این است که همه‌چیز در شرایط طبیعی قرار دارد و ما مانند سایر روزها به کار خود مشغولیم و مردم نیز مشغول خرید و فروش هستند.

حضور مردم در بازار بزرگ تهران نیز همانند سایر روزها بوده و آنان به خرید لوازم مورد نیاز خود مشغولند. امروز خرید و فروش سکه در بازار تهران نیز در حال انجام است؛ به طوری‌که هر سکه تمام بهار آزادی با قیمت چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت خرید آن نیز بین چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

بازار طلا البته کمی خلوت‌تر از روزهای قبل است، اما کماکان در شرایط عادی خود قرار دارد. با این حال اظهار نظر فروشندگان در بازار طلا اندکی با هم متفاوت است.

یکی از فروشندگان طلا درباره وضعیت این بازار در روزهای اخیر گفت: هیچ مشکلی وجود ندارد و مردم نیز مانند همیشه برای خرید و فروش مراجعه می‌کنند و ما نیز فروش خود را به صورت عادی انجام می‌دهیم، اما فقط طلاهایی که با فاکتور خودمان فروخته شده را می‌خریم.

وی با بیان اینکه نگرانی از بابت بازار نداریم، اظهار کرد: هر افزایش قیمتی که به وجود آید روی همه مردم تاثیر می‌گذارد و فقط مختص ما نیست. ما از بازار راضی هستیم و هرچند که وضعیت بازار طلا قابل پیش‌بینی نیست اما مشکل خاصی نداریم.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

این در حالی است که یکی دیگر از فروشندگان طلا معتقد است که مراجعه مردم برای خرید طلا بسیار کاهش یافته و عملا فروش چندانی برای طلا وجود ندارد.

وی البته این را هم گفت که در واقع مشتری برای طلا کم شده است، وگرنه طلافروشان مشکلی برای فروش طلا ندارند.

به هر شکل، وضعیت بازار طلا و سکه به رغم افزایش قیمت‌های ناگهانی با تغییر شکل خاصی روبرو نشده و فروشندگان طلا به کار خود ادامه می‌دهند؛ حال آن‌که نیروهای امنیتی نیز به نظر می‌رسد برای جلوگیری از هرگونه ناآرامی و اغتشاش در بازار به حضور خود ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز امروز در بازار به قیمت ۳۱۵ هزار تومان معامله می‌شود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  18:09   دوشنبه 8 مرداد 1397  
 نظرات