اخبار   
 

 دلیل اصلی گرانی خودرو : احتکار در پارکینگ‌های خودروسازان

رییس اتحادیه‌ی فروشندگان خودروی اصفهان با تأکید بر این که نوسان قیمت و وضعیتِ خودروهای داخلی مربوط به دولت است، گفت: قیمت خودروی داخلی به نرخ دلار وابسته نیست؛ در واقع، عدم تزریق آن در بازار، عامل گرانی است. حمیدرضا قندی در خصوص وضعیت بازار خودرو افزود: دلیل اصلی گرانی خودرو، احتکار آن در پارکینگ، تحویل ندادن خودروها به مشتریان توسط ایران‌خودرو و سایپا، و نبود تعادل میان عرضه و تقاضای خودرو در بازار است ...

دلیل اصلی گرانی خودرو : احتکار در پارکینگ‌های خودروسازان

رییس اتحادیه‌ی فروشندگان خودروی اصفهان با تأکید بر این که نوسان قیمت و وضعیتِ خودروهای داخلی مربوط به دولت است، گفت: قیمت خودروی داخلی به نرخ دلار وابسته نیست؛ در واقع، عدم تزریق آن در بازار، عامل گرانی است. حمیدرضا قندی در خصوص وضعیت بازار خودرو افزود: دلیل اصلی گرانی خودرو، احتکار آن در پارکینگ، تحویل ندادن خودروها به مشتریان توسط ایران‌خودرو و سایپا، و نبود تعادل میان عرضه و تقاضای خودرو در بازار است. سه ماه پیش اتحادیه نمایشگاه‌داران از نمایندگی های خودرو تقاضای دریافت خودرو کرد، اما هنوز بعد از گذشت چهار ماه، هیچ خودرویی دریافت نکرده است.
به گزارش ایسنا رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با انتقاد بر اینکه سایت ها و افراد سودجو خارج از صنف اتومبیل، پول های سرریز را به خودرو تبدیل و احتکار کردند، گفت: در حال حاضر قیمت خودروها را نمی توان اعلام کرد، اما نرخ دلار را می توان روزانه اظهار کرد. اختلاف قیمت خودرو صفر در بازار ۲ تا سه میلیون تومان است. اما اختلاف قیمت خودرو تولید داخل در مدت یک هفته همانند ۲۰۶ تیپ ۲ و ساندرا، ۱۰ میلیون تومان رشد داشته است.
قندی با بیان اینکه در حال حاضر زمانی که مالک برای امضا قولنامه خودرو مراجعه می کند، با دیدن سایت و آگاهی از نرخ جدید، از معامله منصرف می شود، گفت: نمایندگان ایران خودرو، اتومبیل مشتری را به صورت دلالی می‌فروشند و مانع ورود آن به بازار و نمایشگاه‌ها می شوند.
وی با انتقاد بر اینکه تعزیرات و بازرسان اصناف نمی‌توانند نظارت کنند و در واقع این کالا در دست تعدادی افراد سودجو قرار دارد، افزود: در حال حاضر نمایشگاه داران اتومبیل از ابتدای سال جاری دچار رکود و ورشکستگی شده‌اند و به علت نبود خودرو برای فروش، نمایشگاه‌های خود را تعطیل کردند. بخش دولتی نیز در این شرایط حاضر نیست توضیح دهد و بگوید چه اتفاقی در حال رخ دادن است. در واقع در چنین شرایطی همه در
بلاتکلیفی به سر می‌بریم.
وی با تاکید بر اینکه قیمت خودرو داخلی به نرخ دلار وابسته نیست، در واقع عدم تزریق آن در بازار عامل گرانی است، اظهار کرد: در گذشته ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ اتومبیل تولید می شد، اما اکنون در کل کشور، روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ خودرو تولید می شود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
ـ همچنین بنگرید به :
ترفند خودروسازان برای بالا بردن قیمت برخی خودروهای داخلی

  منبع : روزنامه‌ی «همدلی»
  16:50   شنبه 27 مرداد 1397  
 نظرات