اخبار   
 

 کنایه‌ی رییس‌جمهور به ویران شدنِ مسکن مهرِ تازه‌ساخت

رییس‌جمهور در اجتماع مردم شهرستان سرپل‌ذهاب ضمن تسلیت به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حادثه‌ی زمین‌لرزه از دست داده‌اند و آرزوی شفای عاجل برای آسیب‌دیدگان، گفت: دولت برای بازسازی خانه‌ها و کمک به زندگیِ آسیب‌دیدگان و کسانی که سرپناه آن‌ها در این حادثه در شهر و یا روستا دچار خسارت شده، کمک بلاعوض و وام بلندمدت اعطا خواهد کرد ...

کنایه‌ی رییس‌جمهور به ویران شدنِ مسکن مهرِ تازه‌ساخت
■ کمک و وام بلاعوض به زلزله‌زدگان اختصاص می‌یابد


رییس‌جمهور در اجتماع مردم شهرستان سرپل‌ذهاب ضمن تسلیت به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حادثه‌ی زمین‌لرزه از دست داده‌اند و آرزوی شفای عاجل برای آسیب‌دیدگان، گفت: دولت برای بازسازی خانه‌ها و کمک به زندگیِ آسیب‌دیدگان و کسانی که سرپناه آن‌ها در این حادثه در شهر و یا روستا دچار خسارت شده، کمک بلاعوض و وام بلندمدت اعطا خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در این دیدار با قدردانی از مردم استان کرمانشاه و سراسر ایران که در این حادثه همچون همیشه در کنار هم بوده و به یاری یکدیگر پرداختند، اظهارداشت: باید همچنین از تلاش های نیروهای امدادرسان و نیروهای مسلح برای کمک و امداد رسانی به زلزله زدگان قدردانی کرد. دولت همه امکانات خود را برای کاهش سریع مشکلات مردم بسیج کرده است.

روحانی با اشاره به نیاز مردم به چادر و امکانات زندگی موقت در مناطق زلزله زده، گفت: عصر امروز ستاد بحران در کرمانشاه تشکیل و بودجه لازم برای بازسازی و جبران خسارت های وارد شده به مردم اختصاص داده خواهد شد.

رییس جمهور تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای بازسازی منازل مردم به کار خواهد گرفت و همه دستگاههای مسوول نیز این بنیاد را کمک خواهند کرد.

روحانی با اشاره به اینکه حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و طوفان آزمایش الهی برای بندگان در مسیر یاری و کمک به همنوعان است، افزود: دولت تلاش می کند در این آزمایش موفق باشد، کما اینکه از ساعت های اولیه وقوع این حادثه تلاش ما بر حل مشکل مردم بوده و همه دستگاهها و مسوولین در این راستا بسیج شده اند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه بطور مستمر روند امداد رسانی و جبران خسارات مردم این منطقه را پیگیری خواهد کرد، ادامه داد: بیمارستان های تهران، کرمانشاه و استان های معین برای ارائه خدمات درمانی فوری به مصدومان این حادثه بسیج هستند.

روحانی با اشاره به اینکه در این حادثه برخی ساختمان هایی که بصورت تعاونی و دولتی ساخته شده و از عمر احداث آنها زمان کمی می گذرد، تخریب و دچار حادثه شده اند، گفت: باید اشکالات و کاستی های موجود در ساخت این بناها بررسی شود و دولت مطمئنا این مسائل را دنبال کرده و مقصران را شناسایی و به مردم معرفی خواهد کرد.

رییس جمهور تاکید کرد: دولت مردم را تنها نمی‌گذارد و ما به عنوان خادم مردم در کنارتان خواهیم بود.

روحانی گفت: ۱۱ هزار خانه روستایی و حدود ۴۵۰۰ خانه شهری در این زلزله تخریب شده و نیاز به ساخت ۳۰ هزار مسکن جدید داریم.

با کلیک بر روی هر تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.‌
با کلیک بر روی هر تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری خبرآنلاین
  14:30   سه شنبه 23 آبان 1396  
 نظرات    
 
رویا آسیایی 13:33 شنبه 27 آبان 1396
0
 رویا  آسیایی
یه لطفی کنید دست کم در این شرایط دنبال بهره برداری سیاسی از گرده مردم نباشید. در معنی اصلی کلمه حالمو بهم می زنید. تامین مسکن برای طبقه فرودست جامعه یکی از مسئولیت های اجتماعی دولت هاست صرفنظر از اینکه رئیسش کی باشه. این حرف آقای روحانی دقیقا شانه خالی کردن از بار همین مسئولیته. اگرچه به پروژه مسکن مهر ایرادات بسیاری وارده و معتقدم ابداً طرح درست و کارایی نبوده از مکان یابی تا آسیب های اجتماعی،‌اما باید قبول کرد آنچه مسکن مهر را آوار کرد روی سر مردم بی تدبیری و فساد نهادینه شده در دولت هاست بازهم صرف نظر از اینکه کی رئیسش باشه.