اخبار   
 

 بر پایه‌ی آمارها، توان خریداران مسکن افزایش یافته است

آمارها از معاملات مسکن شهر تهران حاکی از آن است که حجم تقاضا از واحدهای ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیونی به سمت واحدهای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی سوق یافته است. به گزارش ایسنا، بازار مسکن تحت تأثیر افزایش قدرت خرید، افزایش میانگین قیمت و نزدیک شدنِ بهای مسکن به کف، با دو تغییر نسبت به پترسال همراه شده، که نشان می‌دهد سطح انتظار جامعه از مسکن ایده‌آل، بالا رفته است ...

بر پایه‌ی آمارها، توان خریداران مسکن افزایش یافته است

آمارها از معاملات مسکن شهر تهران حاکی از آن است که حجم تقاضا از واحدهای ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیونی به سمت واحدهای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی سوق یافته است. به گزارش ایسنا، بازار مسکن تحت تأثیر افزایش قدرت خرید، افزایش میانگین قیمت و نزدیک شدنِ بهای مسکن به کف، با دو تغییر نسبت به پترسال همراه شده، که نشان می‌دهد سطح انتظار جامعه از مسکن ایده‌آل، بالا رفته است.

آذرماه امسال آپارتمانهای ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان از رتبه اول در تعداد معاملات به رتبه سوم تنزل کردند. سال گذشته بیشترین تقاضا در شهر تهران برای خرید خانه های ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود. آذر امسال این رتبه از آن واحدهای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان شد. بررسیها از علت این تغییر به افزایش ۱۵ درصدی قیمت نقطه به نقطه مسکن و رشد تدریجی توان تقاضای مصرفی می رسد.

افت ۴۲ درصدی تقاضا برای خرید خانه های ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در تهران، جدا از آنکه نشان می دهد به دلیل افزایش میانگین قیمت مسکن، جمعیت غالب به سمت خانه های با ارزش بالاتر سوق یافته اند، حاکی از آن است که مالکان واحدهای مسکونی کوچک و ارزان اقدام به تبدیل به احسن کردن خانه های خود کرده اند. این نشانه از رشد معاملات در مناطق دارای سرانه خدماتی مناسب نیز قابل مشاهده است.

آذرماه ماه سال ۱۳۹۵ واحدهای مسکونی دارای ارزش ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان با اختصاص ۱۲.۷ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده شهر تهران را به خود اختصاص دادند. واحدهای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون و ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان نیز به ترتیب با ۱۲.۶ و ۱۱.۲ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

اما در آذرماه ۱۳۹۶ واحدهای مسکونی دارای ارزش ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان با اختصاص ۱۱ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند. واحدهای دارای ارزش ۲۰۰ تا ۲۵۰ و ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان نیز هرکدام با اختصاص ۱۰.۱ و ۸.۹ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

در آذرماه امسال تعداد معاملات مسکن شهر تهران به ۱۷.۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۰.۲ درصد افزایش نشان داد. میانگین قیمت مسکن نیز برای اولین بار با عبور از ۵ میلیون تومان به متوسط ۵ میلیون ۹۰ هزار تومان رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۴.۹ درصد رشد نشان می دهد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  17:04   دوشنبه 25 دی 1396  
 نظرات