اخبار   
 

 لطفاً کرونا را جدی‌تر بگیرید!

فراگیرشدنِ کرونا به گونه‌ای که تمامِ تخت‌های اورژانس و آی‌سی‌یو و ظرفیت بیمارستان‌ها اشباع شده‌ی احتمالی با عنوانِ پیکِ اپیدمی، آسیب‌های بسیاری به جان و زندگی شهروندان وارد می‌آوَرَد. به گزارش ایسنا، روزنامه‌ی «اطلاعات» نوشت: «چیزهایی هست که نمی‌توان از کنار آن به‌سادگی گذشت و هیچگاه در لفظ و عمل، تعارف برنمی‌دارد؛ چه رسد به آن که بخواهد با ساده‌انگاری به امری متعارف بدل شود» ...

لطفاً کرونا را جدی‌تر بگیرید!

فراگیرشدنِ کرونا به گونه‌ای که تمامِ تخت‌های اورژانس و آی‌سی‌یو و ظرفیت بیمارستان‌ها اشباع شده‌ی احتمالی با عنوانِ پیکِ اپیدمی، آسیب‌های بسیاری به جان و زندگی شهروندان وارد می‌آوَرَد. به گزارش ایسنا، روزنامه‌ی «اطلاعات» نوشت: «چیزهایی هست که نمی‌توان از کنار آن به‌سادگی گذشت و هیچگاه در لفظ و عمل، تعارف برنمی‌دارد؛ چه رسد به آن که بخواهد با ساده‌انگاری به امری متعارف بدل شود».

این روزنامه در دنباله‌ی نوشتارش آورده: فراگیرشدنِ کرونا به نحوی که تمامِ تخت‌های اورژانس و آی‌سی‌یو و ظرفیت بیمارستان‌ها اشباع شده است، زنگ خطر بزرگی است که با توجه به در پیش بودنِ دو دوره احتمالیِ با عنوانِ پیکِ اپیدمی، خسارات هنگفتی به جان و زندگی شهروندان وارد می‌آوَرَد. معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که دیگر مناطق زرد و سفید و رنگ‌های آرامش‌بخش نداریم و تمامی شهرها و شهرستان‌ها شرایط قرمز دارند! یعنی هیچ کس در حاشیه امن نیست. اما پرسشی داریم این که آیا مسئولان از نمایندگان مجلس تا رئیس دولت نمی‌دانند که جان مردم ما و هر انسانی چنان بهایی دارد که با هیچ ثمنی قابل محاسبه نیست؛ آن هم مردمی که از مال و جان و آبروی خود برای کشور و انقلاب مایه گذاشتند.

با وجود این همه مشکلات که نه قابل انکار است و نه کسی می‌تواند با شعارهای رنگین و سنگین یا وعده‌های شیرین آنها را از یاد ببرد و نادیده بگیرد، پیشنهاد می‌کنیم که اولویت‌بندیِ سریعی صورت گیرد و در صدر این اولویت‌ها، بحران کرونا و دفاع سراسری مانند یک مانور در آستانه یک حادثه و فاجعه بزرگ در دستور کار قرار گیرد. اطلاع‌رسانی گسترده صورت گیرد و به مردم تفهیم شود که شرایط قرمزِ سراسری یعنی چه؟! و چگونه جان تک‌تک ایرانیان و عزیزانشان در محاصره مخاطره‌ای غیر قابل انکار است. تمامی دستگاه‌های بهداشتی، نظامی و انتظامی، آموزشی و فرهنگی و خصوصا وسایل ارتباط جمعی در اختیار دولت قرار گیرد تا این برنامه سراسری را تا پایان امسال، حداقل با دادن هشدار و آموزش‌های لازم و هشیار نگه‌داشتنِ اکثریت مردم، به نقطه‌ای برساند که حداقلِ تلفات در جنگ با این دشمنِ پنهان را داشته باشیم.»

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  15:20   شنبه 29 شهریور 1399  
 نظرات