اخبار   
 

 پیشنهاد تدریس «فلسفه‌ی علم» برای دانشجویان مهندسی

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده‌ی مهندسیِ دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پیشنهاد می‌شود واحدی درسی با عنوان «فلسفه‌ی علم» برای دانشجویان مهندسی، با هدف تمدن‌سازی در کشور راه‌اندازی شود ...

پیشنهاد تدریس «فلسفه‌ی علم» برای دانشجویان مهندسی

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده‌ی مهندسیِ دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پیشنهاد می‌شود واحدی درسی با عنوان «فلسفه‌ی علم» برای دانشجویان مهندسی، با هدف تمدن‌سازی در کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام طلابیگی در آیین استقبال از دانشجویان نو ورود دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد، با بیان اینکه ما برای تمدن سازی نیازمند فلسفه هستیم و دانشجویان مهندسی معمولا در فهم فلسفه توانایی بیشتری نسبت به سایر رشته‌ها دارند، اظهار کرد: دانشجویان رشته مهندسی با مطالعه فلسفه مهندسی، فلسفه علم و هوش مصنوعی نوعی فلسفه و منطق را مطالعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان مهندسی درحوزه های عرفانی و فلسفی فعال تر هستند، تاکید کرد: باید بستری را آماده کنیم تا بتوانیم اساتیدی که فلسفه علم را تدریس می‌کنند به دانشجویان مهندسی نیز این علم را آموزش دهند تا فضای فلسفی برای آنان فراهم شود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید براینکه برگزاری برنامه‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی در روحیه دانشجویان بسیار اثرگذار است، بیان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند «هرکس در شبانه روزبخشی ازوقت خود را به لذت حلال وتفریح بدهد می‌تواند درسایر فعالیت‌های روزانه خود موفق باشد».

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  18:39   سه شنبه 10 مهر 1397  
 نظرات