اخبار   
 

 بنیادگذار مایکروسافت در سن ۶۵سالگی درگذشت

«پل آلن»، یکی از بنیادگذارانِ مایکروسافت و از دوستان نزدیک «بیل گیتس»، در سن ۶۵سالگی در اثر بیماری سرطان درگذشت. پل آلن که همراه بیل گیتس در سال ۱۹۷۵ میلادی مایکروسافت را بنیاد نهاد، از بیماری لنفوم غیرهوچکینی ( non-Hodgkin lymphoma) رنج می‌برد. وی میلیاردها دلار برای امور نیکوکاری و هنر صرف کرده بود. او ۸ سال پس از پایه‌گذاریِ مایکروسافت متوجه شد که به سرطان دچار شده است. هرچند در آن مرحله درمان او موفقیت‌آمیز بود، ناگزیر شد از سِمَت خود در مایکروسافت کناره‌گیری کند ...

بنیادگذار مایکروسافت در سن ۶۵سالگی درگذشت

«پل آلن»، یکی از بنیادگذارانِ مایکروسافت و از دوستان نزدیک «بیل گیتس»، در سن ۶۵سالگی در اثر بیماری سرطان درگذشت. پل آلن که همراه بیل گیتس در سال ۱۹۷۵ میلادی مایکروسافت را بنیاد نهاد، از بیماری لنفوم غیرهوچکینی (non-Hodgkin lymphoma) رنج می‌برد. او ۸ سال پس از پایه‌گذاریِ مایکروسافت متوجه شد که به سرطان دچار شده است. هرچند در آن مرحله درمان او موفقیت‌آمیز بود، ناگزیر شد از سِمَت خود در مایکروسافت کناره‌گیری کند. وی میلیاردها دلار برای امور نیکوکاری و هنر صرف کرده بود.

پل آلن بعد از بیل گیتس یکی از مشهورترین چهره‌های مایکروسافت محسوب می‌شود. براساس اطلاعات مجله‌ی فوربز، پل آلن بیست و یکمین فرد ثروتمند دنیا بود. وی صاحب تیم فوتبال سیاتل، مالک تیم بسکتبال پورتلند و همچنین صاحب یکی از بزرگ‌ترین قایق‌های بادبانی جهان بوده است. آلن در سال ۱۹۸۶ شرکت Vulcan را راه‌ندازی کرد.

آلن در سال ۲۰۰۹ میلادی به بیماری لنفوم غیر هوچکینی مبتلا شد. خبر مرگ او در حالی منتشر می شود که اوایل ماه جاری آلن در بیانیه ای اعلام کرد قصد دارد با سرطان بجنگد. بیل گیتس یکی از نخستین افرادی بود که درگذشت او را تسلیت گفت و در این باره افزود: بدون او رایانه های شخصی وجود نداشت.

آلن به لنفوم غیر هوچکین (یک گروه از سرطان خون) مبتلا بود و در ماه جاری میلادی خبر از تحت درمان بودن خود داده بود. میلیاردر اهل سیاتل به عنوان یک فرد فعال در حوزه تکنولوژی و فعالیت های خیرخواهانه شناخته می شد. او از دوران کودکی از دوستان بیل گیتس بود و این دو با هم در سال ۱۹۷۵ مایکروسافت را تأسیس کردند.

پل آلن در سال ۱۹۸۳ شرکت را ترک کرد و تحت درمان لنوفم هوچکین قرار گرفت البته همچنان تا سال ۲۰۰۰ عضو هیئت مدیره باقی ماند. اولین بار در سال ۲۰۰۹ تحت درمان بیماری که اخیراً هم به آن مبتلا بود قرار گرفت. بیل گیتس درباره درگذشت اظهار تأسف کرد: با درگذشت یکی از قدیمی ترین و عزیزترین دوستانم قلبم شکست.از همان روزهای اول که با هم به مدرسه لِیک ساید رفتیم تا مشارکتمان برای ساخت مایکروسافت و تا برخی پروژه های بشر دوستانه مشترکمان در طول سال ها، پل یک شریک واقعی و دوست عزیز بود. کامپیوتر شخصی بدون او وجود خارجی نداشت.

گیتس در ادامه در مورد پل آلن گفته که موضوع فقط شروع ساخت یک شرکت نبوده و او خرد و دلسوزی خود را روی فعالیت دیگری برای بهبود زندگی انسان ها و تقویت جوامع در سیاتل و سراسر جهان صرف کرد.

۲۳ مهرماه ۱۳۹۷ شرکت ولکان در بیانیه‌ای درگذشت وی را اطلاع رسانی کرد.

با کلیک بر روی هر تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی هر تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری سیناپرس
  17:13   سه شنبه 24 مهر 1397  
 نظرات