اخبار   
 

 شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از ۸۰۰هزار تن گذشت

داده‌های به‌ثبت‌رسیده در سامانه‌ی آگاهی‌رسانی دانشگاه جان‌هاپکینز نشان می‌دهد که شمار قربانیان بیماری کووید۱۹ ناشی از شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا در جهان از مرز ۸۰۰هزار نفر فراتر رفته است. بر پایه‌ی این گزارش، نزدیک به بیست‌و‌سه‌میلیون تن از شهروندان کشورهای گوناگون جهان نیز تا روز شنبه ۲۲ اوت / یکم شهریور به ویروس کرونا دچار شده‌‌اند ...

شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از ۸۰۰هزار تن گذشت

داده‌های به‌ثبت‌رسیده در سامانه‌ی آگاهی‌رسانی دانشگاه جان‌هاپکینز نشان می‌دهد که شمار قربانیان بیماری کووید۱۹ ناشی از شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا در جهان از مرز ۸۰۰هزار نفر فراتر رفته است. بر پایه‌ی این گزارش، نزدیک به بیست‌و‌سه‌میلیون تن از شهروندان کشورهای گوناگون جهان نیز تا روز شنبه ۲۲ اوت / یکم شهریور به ویروس کرونا دچار شده‌‌اند.

آمریکا، بزرگ‌ترین کانون شیوع ویروس کرونا

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر بیشترین آسیب را در میان دیگر کشورهای جهان از ویروس کرونا متحمل شده است. در این کشور تاکنون بیش از ۵ میلیون و ششصد هزار مورد ابتلا به بیماری کووید شناسایی شده و ۱۷۵ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. کشورهای برزیل، مکزیک، هند و بریتانیا از حیث ثبت مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پس از ایالات متحده در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌‌اند. بر این اساس باید گفت که قاره آمریکا همچنان بزرگترین کانون همه‌گیری ویروس کرونا است به نحوی که بیش از نیمی از موارد ابتلای جهانی به ویروس در این قاره به ثبت رسیده است. کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که تبعات ناشی از همه‌گیری بیماری کووید بیش از ۴۵ میلیون نفر یا به عبارتی ۳۷ درصد از ساکنان این دو منطقه را در معرض خط فقر قرار داده است.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
ایران بیش‌ترین شمار قربانی را در خاورمیانه ثبت کرده است

آسیا هم اوضاع خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. هند طی هجده روز گذشته بالاترین میزان ابتلا به بیماری کووید را ثبت کرده و در کره جنوبی نیز که پیش‌تر به دلیل مدیریت بحران مورد تحسین واقع شده بود، دیسکو‌ها، کلسیاها و سواحل تفریحی پس از ثبت ۶۰۰ مورد جدید بیماری کووید۱۹ طی دو روز گذشته به روی شهروندان بسته شد.

در خاورمیانه نیز نشانه‌های موج دوم ویروس بیش از پیش دیده می‌شود. ایران با ثبت بیش از ۲۰ هزار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بیشترین شمار قربانیان در این منطقه را به خود اختصاص داده است. وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه از شناسایی ۲۰۲۸ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید طی بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد در این دوره زمانی ۱۲۶ نفر از شهروندان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. از سوی دیگر در لبنان، کشوری که به تازگی یک انفجار مرگبار را پشت سر گذاشت بخشی از ساکنان در قرنطینه قرار گرفتند و مقرارت ویژه منع رفت و آمد در پایتخت وضع شد. عراق نیز روز شنبه اعلام کرد که شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته است؛ بدین ترتیب این کشور از حیث تعداد موارد ابتلا پس از ایران و عربستان سعودی قرار می‌گیرد.

نگرانی از موج دوم کرونا در اروپا

در اروپا پس از چند ماه آرامش ناشی از کاهش چشمگیر موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ نگرانی‌ها در خصوص موج دوم این بیماری دوباره افزایش یافته است. بسیاری از کشورهای این قاره از هم اکنون درگیر موج دوم شده و اقدامات پیشگیرانه و اعمال محدودیت‌ها را تقویت کرده‌اند. ایتالیا روز شنبه از ثبت ۱۰۷۱ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید خبر داد. این برای نخستین بار پس از دوازدهم ماه مه است که شمار مبتلایان به بیماری در این کشور از مرز نمادین هزار نفر فراتر می‌رود. این آمار که به صورت رسمی منتشر شده روند صعودی موارد ابتلا طی روزهای گذشته را مورد تایید قرار داد.

کرواسی روز جمعه از ثبت ۲۶۵ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ خبر داد که این میزان بالاترین آمار مبتلایان پس از شیوع ویروس کرونا در این کشور محسوب می‌شود. این مسئله سبب شد تا بریتانیا کشور کرواسی را نیز در فهرست کشورهای پرخطر قرار دهد و شهروندانش را ملزم کند هنگام بازگشت از آنجا به قرنطینه بروند.

آلمان روز شنبه از ثبت بیش از ۲ هزار مورد جدید ابتلا طی بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد که این میزان بالاترین تعداد ابتلا به ویرسو پس از ماه آوریل محسوب می‌شود.

اسپانیا پس از تعطیل کردن کلوب‌های شبانه حالابه ساکنان پایتخت توصیه کرده که با توجه به ثبت ۸ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس در سراسر کشور در خانه‌های خود بمانند.

دولت فرانسه روز شنبه از اجباری شدن زدن ماسک در برخی نقاط شهر لیون خبر داد. فرانسه که روز جمعه بیش از ۴ هزار و پانصد مورد جدید ابتلا به ویروس را ثبت کرده بود پیش‌تر زدن ماسک در چند شهر بزرگ دیگر نظیر پاریس، مارسی، نیس، بوردو و تولوز را نیز اجباری کرده بود.

  منبع : یورونیوز
  10:26   یکشنبه 2 شهریور 1399  
 نظرات