اخبار   
 

 تورج شعبانخانی، آهنگ‌ساز و خواننده‌ی پیشکسوت درگذشت

تورج شعبانخانی، آهنگ‌ساز، تنظیم‌کننده، نوازنده و خواننده‌ی پیشکسوت موسیقی پاپ و آفریننده‌ی آثار ماندگاری همچون «پروانه‌ی من»، «آدمک»، «همسفر»، «تگیه‌گاه»، «باد و بیشه»، «باغچه»، «معما» و... که از چندی پیش به دلیل مشکلات ریوی در بیمارستان بستری بود، پسینِ دوشنبه، ۱۸ آذرماه در ۶۹سالگی چشم از جهان فروبست ...

تورج شعبانخانی، آهنگ‌ساز و خواننده‌ی پیشکسوت درگذشت

تورج شعبانخانی، آهنگ‌ساز، تنظیم‌کننده، نوازنده و خواننده‌ی پیشکسوت موسیقی پاپ و آفریننده‌ی آثار ماندگاری همچون «پروانه‌ی من»، «آدمک»، «همسفر»، «تگیه‌گاه»، «باد و بیشه»، «باغچه»، «معما» و... که از چندی پیش به دلیل مشکلات ریوی در بیمارستان بستری بود، پسینِ دوشنبه، ۱۸ آذرماه در ۶۹سالگی چشم از جهان فروبست.

شعبانخانی متولد سال ۱۳۲۹ در تهران بود. او فعالیت حرفه‌ای خود در موسیقی را سال ۱۳۵۰ با آهنگسازی برای فیلم "آدمک" به کارگردانی خسرو هریتاش و معرفی فریدون فروغی آغاز کرد. او پیش از انقلاب با شماری از خواننده‌های مطرح، از جمله سیمین غانم همکاری داشت و پس از انقلاب نیز ضمن آهنگسازی برای خوانندگانِ بیرون از ایران، با هنرمندان درون کشور همچون ناصر عبداللهی و محمدرضا عیوضی همکاری کرد. «بهار، بهار» از معروف‌ترین قطعه‌هایی است که هم با آوای خود او و هم با آوای زنده‌یاد ناصر عبداللهی، در گوش و یاد شنوندگانبه یادگار مانده است.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

ـ گفت‌وگوی مفصلِ خبرگزاری هنرآنلاین با زنده‌یاد تورج شعبانخانی را
که دو سال پیش انجام گرفته و منتشر شده بود، با کلیک کردن روی عنوانِ زیر، بخوانید:
بسیاری از خوانندگانی که آثارم را اجرا کرده‌اند، دلم را شکسته‌اند / نمی‌توانستم از ایران بروم


  منبع : خبرگزاری هنرآنلاین
  06:45   سه شنبه 19 آذر 1398  
 نظرات