اخبار   
 

 تولید گوشت بدون کشتن جانوران

یک شرکت تولید گوشت قصد دارد در دو تا سه سال آینده با بهره‌گیری از یاخته‌ها یا همان سلول‌های جانوران، محصول خود «گوشت پاک» را در سراسر جهان عرضه کند. به گزارش «بلومبرگ»، شرکت Memphis Meats توانسته ۱۷میلیون دلار سرمایه برای تجاری‌سازیِ ایده‌ی گوشت آزمایشگاهی گرد آورد. کسانی همچون بیل گیتس، ریچارد برانسن و شرکت «کارگیل» (یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشاورزی جهان) از این ایده حمایت می‌کنند ...

تولید گوشت بدون کشتن جانوران

یک شرکت تولید گوشت قصد دارد در دو تا سه سال آینده با بهره‌گیری از یاخته‌ها یا همان سلول‌های جانوران، محصول خود «گوشت پاک» را در سراسر جهان عرضه کند. به گزارش «بلومبرگ»، شرکت Memphis Meats توانسته ۱۷میلیون دلار سرمایه برای تجاری‌سازیِ ایده‌ی گوشت آزمایشگاهی گرد آورد. کسانی همچون بیل گیتس، ریچارد برانسن و شرکت «کارگیل» (یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشاورزی جهان) از این ایده حمایت می‌کنند.

این شرکت هم اکنون مشغول تولید گوشت گوساله، مرغ و اردک به طور مستقیم از سلول های حیوانات است. در این روش نیازی به کشتن حیوان نیست.

در حال حاضر با در نظر گرفتن ۱۷ میلیون دلار، ارزش کل سرمایه جمع آوری شده این شرکت به ۲۲ میلیون دلار می رسد.

ممفیس میت تصمیم دارد از این سرمایه برای توسعه محصولات خود و سرعت دهی به تولید گوشت پاک استفاده کند. همچنین امیدوار است طی دو تا سه سال آتی محصولات گوشت پاک را در سراسر جهان عرضه کند.

درهمین راستا ریچارد برانسون یکی از سرمایه گذاران این شرکت می گوید: به اعتقاد من تا ۳۰ سال آتی دیگر نیازی به کشتن حیوانات برای تامین غذای انسان نیست. به عبارت دیگر تمام گوشت های موجود در بازار از نوع پاک یا گیاهی خواهند بود که طعمی مشابه دارند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری مهر
  15:07   یکشنبه 5 شهریور 1396  
 نظرات