اخبار   
 

 نقشه‌ی خون‌چکان: همه‌ی مرکز استان‌های ایران قرمز شد

بر پایه‌ی آنچه نرم‌افزار «ماسک» درج کرده، همه‌ی مرکز استان‌ها از امروز، ۱۸ فروردین در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند. به توصیه‌‌ی این نرم‌افزار، ضروری است ستاد ملی کرونا فوراً برای دو هفته تعطیلی کامل سراسری (برای همه‌ی اداره‌های دولتی، شرکت‌ها و اصناف غیرضروری)، منع کامل سفر (برای همه‌ی خودروهای شخصی و وسایل حمل‌ونقل همگانی)، بیرون‌بر شدن همه‌ی رستوران‌ها و غذاخوری هتل‌ها، محدودیت جدی آمدوشد شبانه و جرایم سنگین برای هرگونه مراسم یا تجمعات در سراسر کشور وضع کند ...

نقشه‌ی خون‌چکان: همه‌ی مرکز استان‌های ایران قرمز شد

بر پایه‌ی آنچه نرم‌افزار «ماسک» درج کرده، همه‌ی مرکز استان‌ها از امروز، ۱۸ فروردین در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند؛ ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند. به توصیه‌‌ی این نرم‌افزار، ضروری است ستاد ملی کرونا فوراً برای دو هفته تعطیلی کامل سراسری (برای همه‌ی اداره‌های دولتی، شرکت‌ها و اصناف غیرضروری)، منع کامل سفر (برای همه‌ی خودروهای شخصی و وسایل حمل‌ونقل همگانی)، بیرون‌بر شدن همه‌ی رستوران‌ها و غذاخوری هتل‌ها، محدودیت جدی آمدوشد شبانه و جرایم سنگین برای هرگونه مراسم یا تجمعات در سراسر کشور وضع کند.

روز گذشته با شناسایی قطعی ۱۷ هزار و ۴۳۰ مبتلای جدید، شمار مبتلایان روزانه به کرونا در کشور افزایشی بی‌سابقه یافت. در همین مدت ۱۷۴ نفر نیز جان خود را از دست دادند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت قرمز، بسیار پر خطر، به این معناست که ابتلای قطعی بیش از ۲۵ مورد در ۱۰۰ هزار نفر در روز و همه‌گیری رو به گسترش باشد. در این وضعیت همه مشاغل به جز شغل‌های ضروری باید تعطیل شوند. پس از رنگ قرمز، رنگ‌های نارنجی، زرد و آبی قرار دارند: به این ترتیب که چهار نفر بستری در ۱۰۰ هزار نفر زرد، شش بستری در ۱۰۰ هزار نفر نارنجی و ۱۰ بستری در ۱۰۰ هزار نفر، قرمز محسوب می‌شوند.

رنگ‌بندی جدید با افزودن رنگ آبی به معنای وضعیت "کم‌خطر" از شنبه ۲۵ بهمن‌ماه در سراسر ایران اعمال شده است. بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خروج خودروهای بومی از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود خودروهای غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : اسکان‌نیوز
  13:53   چهارشنبه 18 فروردین 1400  
 نظرات