اخبار   
 

 گزارش جامع تصویری از پیروزی تیم فوتبال ایران بر مراکش و بازتاب‌هایش

پس از نزدیک به ۲۰ سال، تیم ملی فوتبال ایران پیروزی در جام جهانی را تجربه کرد. تیم ملی فوتبال ایران آدینه‌شب (۲۵ خرداد ۱۳۹۷) توانست با یک گل مراکش را در سن‌پترزبورگ شکست دهد و پس از ۲۰ سال دومین بُرد خود در جام جهانی را جشن بگیرد. پیروزی پیشین ایران، در جام جهانی ۹۸ در برابر آمریکا رقم خورده بود. پس از این پیروزی شیرین، شمار بسیاری از هم‌میهنانمان در همه‌ی شهرهای کشور به خیابان‌ها آمدند و با در دست داشتن پرچم ایران به جشن و پایکوبی پرداختند ...

گزارش جامع تصویری از پیروزی تیم فوتبال ایران بر مراکش و بازتاب‌هایش
دومین بُرد ایران در تاریخ جام‌های جهانی رقم خورد
دیرترین گل ایران در تاریخ جام‌های جهانی/ دیرترین گل‌به‌خودیِ تاریخ
جشن و پایکوبی ایرانیان در خیابان‌ها
ویدئوی چکیده‌ی دیدار ایران و مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸
وزیر ورزش و جوانان : پاداش ملی‌پوشان پیش از بازی با اسپانیا پرداخت می‌شود
کی‌روش : برنامه‌ی خاصی برای رویارویی با اسپانیا داریم



برای تماشای ویدئوی چکیده‌ی بازی ایران و مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ (با حجم ۵۱ مگابایت)، این‌جا را کلیک کنید.

پس از نزدیک به ۲۰ سال، تیم ملی فوتبال ایران پیروزی در جام جهانی را تجربه کرد. تیم ملی فوتبال ایران آدینه‌شب (۲۵ خرداد ۱۳۹۷) توانست با یک گل مراکش را در سن‌پترزبورگ شکست دهد و پس از ۲۰ سال دومین بُرد خود در جام جهانی را جشن بگیرد. پیروزی پیشین ایران، در جام جهانی ۹۸ در برابر آمریکا رقم خورده بود. پس از این پیروزی شیرین، شمار بسیاری از هم‌میهنانمان در همه‌ی شهرهای کشور به خیابان‌ها آمدند و با در دست داشتن پرچم ایران به جشن و پایکوبی پرداختند.

گل ایران به مراکش دیرترین گل ایران در تاریخ جام های جهانی و البته دیرترین گل به خودی تاریخ این رقابت ها نیز است.

تیم ملی فوتبال ایران توانست در اولین دیدار خود در جام جهانی به بردی با ارزش برابر مراکش دست یابد. این بازی اولین برد ایران در جام جهانی بدون گل خورده است. گل به خودی بوهادوز دیر ترین گل به خودی تاریخ جام های جهانی است که به سود فوتبال ایران رقم خورد. این گل همچنین دیرترین گل ایران در جام جهانی بود که ایران را ۳ امتیازی کرد و در صدر جدول گروه نگه داشت.

این بازی یک نکته آماری دیگر هم داشت و آن هم اینکه مراکش بعد از ۱۸ بازی بالاخره شکست خورد و طعم شکست را چشید. به این ترتیب دو تیم اسپانیا و بلژیک اکنون بیشتر از هر تیمی دیگر در این جام رکورد شکست ناپذیری دارند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: پاداش ملی پوشان فوتبال ایران پیش از بازی با اسپانیا اهدا می‌شود..

به گزارش ایسنا، محمدرضا ساکت سرپرست فدراسیون فوتبال امروز (شنبه) با حضور در محل اقامت وزیر ورزش و جوانان در شهر مسکو گزارشی از ادامه روند آماده سازی تیم ملی و برنامه‌های آینده آن بعد از پیروزی مقابل مراکش در نخستین بازی ایران در جام جهانی به سلطانی‌فر ارائه کرد.

وزیر ورزش و جوانان هم با تقدیر از موفقیت تیم ملی ایران گفت: ان‌شاءالله تا قبل از بازی ایران مقابل اسپانیا، پاداش پیروزی ملی‌پوشان مقابل مراکش به آنها داده خواهد شد.

تیم‌های ملی ایران و اسپانیا چهارشنبه سی‌ام خرداد در شهر کازان مقابل هم به میدان می‌روند.

تمرین‌ ریکاوری تیم ملی پس از پیروزی برابر مراکش در کمپ لوکوموتیو مسکو پیگیری شد. به گزارش ایسنا، تمرین امروز تیم ملی در مسکو پیگیری شد. هواداران زیادی برای تشویق تیم ملی به کمپ لوکوموتیو مسکو آمده بودند. در ابتدای تمرین کارلوس کی‌روش دقایقی برای ملی‌پوشان صحبت کرد و سپس با کار با توپ، خود را گرم کردند.

پس از آن، رسانه‌ها تمرین را ترک کردند تا شاگردان کی‌روش تمرین‌های خود را پیگیری کنند. البته ملی‌پوشان تمرین سبکی را پشت سر گذاشتند و تمرین‌های جدی‌تر خود را از فردا آغاز خواهند کرد.

در ابتدای تمرین بازیکنان اصلی دیدار با مراکش از بقیه جدا شدند و به صورت جداگانه تمرین کردند. سپس ملی‌پوشان به دو تیم تقسیم شدند و همراه با کی‌روش پرتغالی، با یکدیگر فوتبال بازی کردند. در انتها نیز بازیکنان تیم ملی به جمع هواداران رفتند و با آن‌ها عکس یادگاری گرفتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری افه، تیم ملی فوتبال ایران دیروز (جمعه) با به گل به خودی عزیز بوهادوز توانست مراکش را شکست دهد و پس از دو دهه، پیروزی در جام جهانی را تجربه کند. کارلوس کی‌روش پس از این پیروزی مهم با خبرگزاری افه درباره دیدار برابر اسپانیا صحبت کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اسپانیا تیم بزرگی دارد و کنترل بازیکنان‌شان خیلی سخت است ولی باید به میدان برویم می‌دانیم چگونه برابر این تیم بازی کنیم. اسپانیا از بهترین بازیکنان برخوردار است. تکنیک خیلی خوبی دارد ولی با این حال این به معنای پیروزی آن‌ها برابر ما نیست.

سرمربی پرتغالی در ادامه اظهار کرد: بازیکنان اسپانیا احترام زیادی به بازیکنان ایرانی خواهند گذاشت.

سرمربی پیشین رئال مادرید در مورد دیدار برابر مراکش گفت: زمانی که نقطه ضعف خط دفاعی مراکش را پیدا کردیم، بازی متفاوت شد و بازیکنان حریف متوجه شدند که ممکن است از ما شکست بخورند. ما در این بازی کمی خوش‌شانس بودیم.

کی‌روش درباره توقف اسپانیا گفت: می‌دانم باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم. پس از کسب این پیروزی به یک مشکل برخوردیم و آن بالا رفتن انتظار هواداران از ما است. دیدار برابر اسپانیا مانند یک فینال برای ماست چون برابر یک تیم پر از ستاره بازی خواهیم کرد.

سرمربی پرتغالی در پایان اظهار کرد: اسپانیا تیم فوق‌العاده‌ای است و تنها بازیکنان خیلی خوبی ندارد بلکه بازیکن برزیلی همچون دیگو کاستا دارد که برای این تیم بازی می‌کند.

کاستا در بازی دیشب اسپانیا مقابل پرتغال دو گل نخست لاروخا را به ثمر رساند. این دیدار با تساوی ۳ بر ۳ پایان یافت.



برای تماشای ویدئویی از گردهم‌آیی مردم تهران در چارسو برای تماشای دیدار ایران و مراکش و شادی مردم تهران
(به حجم ۴۰ مگابایت)، این‌جا را کلیک کنید.


ـ در همین زمینه :
پیکار دلاورانه‌ی فرزندان ایران درنبردی که یک ـ هیچ به سود اسپانیا به پایان رسید
تیم ایران با سربلندی به جام جهانی ۲۰۱۸ بدرود گفت

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  21:59   آدینه 25 خرداد 1397  
 نظرات