اخبار   
 

 شکایت از پزشک فرانسوی به‌دلیل تجویز هیدورکسی‌‌کلروکین برای کروناگرفتگان

«دیدیه رائولت»، پزشک سرشناس فرانسوی که به دلیل تجویز داروی هیدورکسی‌‌کلروکین برای درمانِ دچارشدگان به کوویدـ۱۹ و پیش‌بینی درباره‌ی پایان قریب‌الوقوع همه‌گیری ویروس کرونا به‌ چهره‌ای خبرساز تبدیل شده، باید برای پاسخ‌گویی به شکایت‌های یک موسسه‌ی پزشکی ـ پژوهشی، در دادگاه حاضر شود ...

شکایت از پزشک فرانسوی به‌دلیل تجویز هیدورکسی‌‌کلروکین برای کروناگرفتگان

«دیدیه رائولت»، پزشک سرشناس فرانسوی که به دلیل تجویز داروی هیدورکسی‌‌کلروکین برای درمانِ دچارشدگان به کوویدـ۱۹ و پیش‌بینی درباره‌ی پایان قریب‌الوقوع همه‌گیری ویروس کرونا به‌ چهره‌ای خبرساز تبدیل شده، باید برای پاسخ‌گویی به شکایت‌های یک موسسه‌ی پزشکی ـ پژوهشی، در دادگاه حاضر شود.

موسسه فرانسوی زبان آسیب‌شناسی [بیماری‌های] واگیردار» در ماه ژوئیه علیه تجویز غیرضروری و غیرعلمی هیدورکسی‌ کلروکین برای بیماران وخیم کووید-۱۹ شکایتی را علیه پرفسور رائولت، رئیس انستیتوی بیماری‌های عفونی مدیترانه بیمارستان دانشگاهی مارسی در کانون پزشکان منطقه بوش-دو-رُن ثبت کرده است. این نهاد پژوهشی با تایید خبر این شکایت که برای نخستین بار روز چهارشنبه در روزنامه فیگارو منتشر شد اعلام کرد از اظهار نظر در این باره تا زمان پایان رسیدگی به این شکایت خودداری می‌کند.

از زمان شیوع ویروس کرونا در فرانسه مرکز بیماری‌های عفونی بیمارستان دانشگاهی مارسی به مدیریت پرفسور دیدیه رائولت با تست گسترده افراد مشکوک به ابتلا به کووید-۱۹ و تجویز داروی هیدورکسی‌ کلروکین برای بیماران بدحال، ادعا می‌کند شمار مرگ و میر در استان جنوبی بوش-دو-رُن و به‌ویژه شهر پرجمعیت مارسی، بسیار کمتر از دیگر مناطق فرانسه بوده است. دونالد ترامپ و ژائیر بولسونارو، روسای جمهور ایالات متحده و برزیل از هواداران پروپا قرص این دارو برای درمان بیماران کرونایی هستند.

دیدیه رائولت که در اعتراض به استراتژی دولت فرانسه برای قرنطینه عمومی از عضویت در شورای علمی دولت صرف نظر کرد، پیش تر ادعا کرده بود همه‌گیری (اپیدمی) کرونا تا پیش از فصل تابستان پایان می‌یابد. این پژوهشگر همچنین رویه نظام درمانی فرانسه در خانه‌نشین کردن بیماران و تجویز صرف مسکن‌های ساده برای مبتلایان را مشارکت در قتل توصیف کرده بود. سازمان بهداشت جهانی، دولت‌ها و تقریبا تمام نهادهای پژوهشی بین‌المللی می‌گویند دارویی برای درمان بیماری کووید-۱۹ وجود ندارد. با این حال در ماه‌های نخست شیوع این بیماری شهروندان بسیاری از کشورها با استناد به گفته‌های شماری از پزشکان، دولت‌ها را به اهمال در شناسایی و تجویز دارو متهم می‌کردند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

در جریان موج اول شیوع ویروس کرونا در فرانسه که در ماه‌های مارس تا مه بیش از بیست هزار قربانی بر جا گذاشت، شیوه درمانی پرفسور رائولت در زمان «بی‌درمانی» کووید-۱۹ به یک مساله سیاسی-رسانه‌ای بدل شد؛ بسیاری از شهروندان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی ممانعت دولت از تائید هیدورکسی‌ کلروکین را مرتبط با تجارت درمان و دست‌های پشت پرده برای انحصار دارو و درمان توصیف می‌کردند. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در اوچ شیوع ویروس کرونا به مارسی رفت و با اعضای انستیتوی بیماری‌های عفونی مدیترانه بیمارستان دانشگاهی مارسی و مدیر آن دیدیه رائولت دیدار کرد.

آقای رائولت در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود حدود دو هفته پیش با ابراز تردید درباره سیاست ماسک اجباری گفت تنها مورد درست در تبلیغات دولتی شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

  منبع : یورونیوز
  08:45   شنبه 15 شهریور 1399  
 نظرات