اخبار   
 

 انتظارات از «گلکسی S۲۲» با توجه به رونمایی از «گلکسی S۲۱FE»

شایعه‌ها درباره‌ی گوشی تازه‌ی سامسونگ سرانجام به پایان رسید: «گلکسی S۲۱FE»، در حالی به‌تازگی در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ رونمایی شده است که همگان منتظر معرفی زنجیره‌ی نوین گوشی‌های پرچمدار این غول فناوری کره‌ای، تحت عنوان «گلکسی S۲۲» شامل مدل‌های «گلکسی S۲۲»، «گلکسی S۲۲ plus» و «گلکسی S۲۲ Ultra»« در ماه آینده هستند ...

انتظارات از «گلکسی S۲۲» با توجه به رونمایی از «گلکسی S۲۱FE»

گوشی تازه‌ی سامسونگ، «گلکسی S۲۱FE»، در حالی به‌تازگی در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ رونمایی شده است که همگان منتظر معرفی زنجیره‌ی نوین گوشی‌های پرچمدار این غول فناوری کره‌ای، تحت عنوان «گلکسی S۲۲» شامل مدل‌های «گلکسی S۲۲»، «گلکسی S۲۲ plus» و «گلکسی S۲۲ Ultra»« در ماه آینده هستند. شایعه‌ها درباره‌ی گوشی تازه‌ی «گلکسی S۲۱ FE» سرانجام به پایان رسید و از آن رونمایی شد. در حالی که انتظار می‌رفت این گوشی تابستان امسال در کنار گوشی‌های تاشوی سامسونگ وارد فروشگاه‌ها شود، این اتفاق نیفتاد. گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که سامسونگ ممکن است "S۲۱ FE ۵G" را به دلیل کمبود قطعات و مشکلات لجستیکی که بر تولید در سال گذشته میلادی بر اثر شیوع کووید-۱۹ تأثیر گذاشت، به تعویق انداخته باشد. اکنون سامسونگ بالاخره آن را رونمایی کرده است و این در حالی است که تاریخ رونمایی از آن برخلاف همیشه بسیار نزدیک به معرفی سری جدید پرچمداران این شرکت است که قرار است ماه آینده معرفی شوند.

گلکسی S۲۱ FE که در CES ۲۰۲۲ رونمایی شد، قرار است نسخه مقرون به صرفه‌تری باشد که برخی از خریداران ممکن است منتظر آن باشند. اما "گلکسی S۲۱" معمولی در حال حاضر قیمت بسیار خوبی با ۷۹۹ دلار دارد. این قیمت اصلی گوشی، مربوط به حدود یک سال پیش است. در حال حاضر می‌توانید به راحتی تخفیف‌های قیمتی بسیار بهتری را برای "S۲۱" پیدا کرد. به عبارت دیگر، "S۲۱ FE" عملاً یک گوشی مدل ۲۰۲۱ است که در سال ۲۰۲۲ با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه می‌شود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

به احتمال زیاد گزینه ارزان‌تر پرچمدار مورد انتظار "گلکسی S۲۲" حدود ۷۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. سامسونگ با فشار زیادی از جانب "آیفون ۱۳" مواجه است که قیمتی برابر با "آیفون ۱۲" دارد. ناگفته نماند که گوشی "پیکسل ۶" ساخته شرگت گوگل که ارزش خرید فوق العاده‌ای دارد، با قیمتی حتی پایین‌تر عرضه می‌شود. این بدان معناست که خرید گلکسی S۲۲ ممکن است مقرون به صرفه‌تر از خرید S۲۱ FE باشد، چرا که اگر این مدت برای یک پرچمدار ارزان قیمت صبر کرده‌اید، ممکن است قبل از تصمیم گیری بخواهید یک ماه دیگر نیز صبر کنید، زیرا پیش‌خرید پرچمداران جدید گلکسی با انواع و اقسام مزیت‌ها همراه است.

گفتنی است که S۲۱ FE که با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه می‌شود، تنها دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است و برای نسخه ۸ گیگابایت رم و دو برابر شدن فضای ذخیره سازی باید ۷۶۹ دلار بپردازید. گلکسی S۲۱ FE مانند گلکسی S۲۱ از پلاستیک ساخته شده است. اما هر دو گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸، تراشه پرچمدار ۲۰۲۱ شرکت "کوالکام" استفاده می‌کنند. آنها همچنین با نمایشگرهایی با وضوح بالا عرضه می‌شوند که از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. گلکسی S۲۱ FE در واقع دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی است که کمی بزرگتر از S۲۱ با ۶.۲ اینچ است. بنابراین قاعدتا باتری کمی بزرگتری دارد که ظرفیت آن ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از شارژ سریع با سرعت ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند و تنها در ۳۰ دقیقه به بیش از ۵۰ درصد ظرفیت خود خواهید رسید. طراحی این دو گوشی مشابه است و در پشت خود دارای سه دوربین شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله با لنز Space Zoom ۳۰x است که در یک محفظه فلزی قرار گرفته‌اند. همچنین یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی در جلوی صفحه نمایش رخ نمایی می‌کند. گوشی S۲۱ FE مانند S۲۱ از اتصال ۵G، حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش و گواهی IP۶۸ مقاومت در برابر گرد و غبار و آب پشتیبانی می‌کند.

در نهایت، سامسونگ فروش کهS۲۱ FE را از ۱۱ ژانویه آغاز خواهد کرد. اما گوشی‌های سری گلکسی S۲۲ باید در اواسط فوریه رونمایی شوند و تا پایان آن ماه نیز وارد فروشگاه‌ها شوند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
همه‌ی تفاوت‌هایی که بر پایه‌ی شایعه‌ها از خانواده‌ی «گلکسی S۲۲» انتظار داریم

اگر شایعات صحت داشته باشند، بزرگترین تفاوت بین گوشی‌های گلکسی S۲۲ و گلکسی S۲۱ سامسونگ ممکن است در مشخصات و ویژگی‌های دوربین، عمر باتری و عملکردی باشد. همانطور که گفته شد، شرکت سامسونگ گوشی گلکسی S۲۱ FE را پیش از آغاز رسمی نمایشگاه CES ۲۰۲۲ معرفی کرد و اکنون که از معرفی سری S۲۱ نزدیک به یک سال می‌گذرد، انتظار داریم که جانشین آن یعنی گلکسی S۲۲ به زودی معرفی شود، چرا که سامسونگ همیشه پرچمداران جدید خود را در اوایل سال میلادی معرفی می‌کند.

انتظار می‌رود گلکسی S۲۲ جانشین گلکسی S۲۱ باشد، به این معنی که ارزان‌ترین مدل در خانواده جدید پرچمداران ۲۰۲۲ سامسونگ خواهد بود.
گلکسی S۲۲ احتمالاً گران‌تر از گلکسی S۲۱ FE خواهد بود و شایعات حاکی از آن است که برای توجیه این تفاوت، دوربینی واضح‌تر و پردازنده سریع‌تری دارد. با این حال S۲۱ FE ممکن است همچنان در اندازه صفحه نمایش و عمر باتری برتری داشته باشد.

در اینجا نگاهی دقیق‌تر به آنچه که بر اساس شایعات انتظار می‌رود، خواهیم داشت:
در حالی که S۲۱ FE دارای نمایشگر ۶.۴ اینچی امولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ است، انتظار می‌رود S۲۲ نمایشگر ۶.۰۶ اینچی امولد با همان نرخ تازه‌سازی داشته باشد.
در قسمت پردازنده S۲۱ FE از یک اسنپ دراگون ۸۸۸ بهره می‌برد، در حالی که انتظار می‌رود S۲۲ با یک اسنپ دراگون ۸۹۸ ۵G همراه باشد.
اما در قسمت دوربین همانطور که اشاره شد، S۲۱ FE سه دوربین ۱۲، ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی دارد و S۲۲ احتمالا با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی رونمایی خواهد شد.
دوربین سلفی S۲۲ اما احتمالا ۱۰ مگاپیکسل خواهد بود، در حالی که S۲۱ FE دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دارد.
در قسمت باتری نیز S۲۲ ضعیف‌تر از S۲۱ FE گزارش شده است که یعنی در مقابل باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی، دارای یک باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود.
همچنین در حالی که S۲۱ FE با دو نوع حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود، S۲۲ احتمالا تنها نسخه ۲۵۶ گیگابایتی خواهد داشت.
در نهایت نیز به رم می‌رسیم که S۲۱ FE رم ۶ و ۸ گیگابایتی دارد و S۲۲ احتمالا تنها دارای رم ۸ گیگابایتی باشد.

اگر این شایعات به حقیقت بپیوندد، گلکسی S۲۲ کوچک‌تر از S۲۱ FE و حتی گلکسی S۲۰ خواهد بود، اما می‌تواند دوربین اصلی با وضوح بالاتری داشته باشد. ضمن اینکه انتظار می‌رود "گلکسی S۲۲ plus" و "گلکسی S۲۲ ultra" نمایشگر بزرگتری از S۲۱ FE داشته باشند و البته، احتمالا مدل اولترا به سبک سری گوشی‌های نوت شامسونگ با یک قلم عرضه خواهد شد.

اما خرید کدام به صرفه‌تر است، S۲۱FE یا S۲۲؟

مطمئنا قبل از اینکه یک محصول به صورت رسمی رونمایی شود، غیرممکن است که تصمیم بگیریم آیا باید آن را بخریم یا خیر. با این حال، بر اساس شایعات به نظر می‌رسد که گلکسی S۲۲ برای کسانی که می‌خواهند دستگاهی با کیفیت‌تر با دوربین واضح‌تر، عملکرد سریع‌تر و طراحی جمع و جورتر داشته باشند، مناسب‌تر خواهد بود. ضمن اینکه S۲۱ FE برای کسانی که نمایشگر بزرگتر و ظرفیت باتری بیشتری را در اولویت قرار می‌دهند و همزمان می‌خواهد هزینه کمتری بپردازند، بهتر است.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  08:19   شنبه 18 دی 1400  
 نظرات