اخبار   
 

 مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز از صرافی‌ها (+جدول)

به گزارش اقتصادآنلاین، با اجرایی شدنِ بسته‌ی جدید ارزی، دلار رسمی که تا ۴۴۰۰ تومان پیش رفته بود، بار دیگر با کاهش بیش از ۲۰۰تومانی امروز به ۴۲۰۰تومان برگشت. دلار در بازار آزاد نیز معاملات خود را با کاهش شدید قیمت آغاز کرد. صرافی‌ها نیز در حدود ساعت ۱۲:۱۵ آغاز به کار کردند. پیش‌بینی می‌شود در معاملات امروز، بازار نرخ دلار به کانال ۸هزار تومان وارد شود ...

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز از صرافی‌ها
■ تب‌وتاب مردم براى فروش ارز
■ توصیه‌ی دلالان : فعلاً دلار نخرید
■ صرافى‌هاى غیرمجاز پلمپ شدند


به گزارش اقتصادآنلاین، با اجرایی شدنِ بسته‌ی جدید ارزی، دلار رسمی که تا ۴۴۰۰ تومان پیش رفته بود، بار دیگر با کاهش بیش از ۲۰۰تومانی امروز به ۴۲۰۰تومان برگشت. دلار در بازار آزاد نیز معاملات خود را با کاهش شدید قیمت آغاز کرد. صرافی‌ها نیز در حدود ساعت ۱۲:۱۵ آغاز به کار کردند. پیش‌بینی می‌شود در معاملات امروز، بازار نرخ دلار به کانال ۸هزار تومان وارد شود.

دلار ۸۱۰۰ تومانی در سامانه‌ی نیما

با اجرایی شدن بسته جدید ارزی دولت از امروز سه شنبه شانزدهم مرداد ماه تا این لحظه (ساعت ۱۶) در سامانه نیما ۲۳ مورد عرضه، ثبت و ۸ مورد معامله، قطعی شده است.

با توجه به توافقی بودن قیمت در این بازار، عرضه ها در چند نوبت، بازنگری و با قیمت های پایین تر صورت گرفته و در نهایت، معاملات قطعی شده است.

جمع مبالغ عرضه شده تاکنون ۶ و نیم میلیون یورو، ۳۷ میلیون درهم امارات و ۳۳۰ هزار دلار آمریکاست.

خاطرنشان می شود از میان مبالغ عرضه شده ۳۰ میلیون درهم امارات با قیمت ۲۲۰۰ تومان معامله شده است؛ همچنین یک میلیون یورو نیز با قیمت ۹۳۳۰ تومان و ۱۰۰ هزار دلار آمریکا با نرخ ۸۹۵۰ تومان معامله شده است.

همچنین از ۲۳ مورد عرضه صورت گرفته ۷ مورد توسط پتروشیمی ها بوده است که همه موارد نیز معامله شده‌اند. با این نرخ ها نرخ دلار به ۸۱۰۰ تومان بالغ می شود.

برای بزرگ‌نمایی یا دسترسی به مطلبی مرتبط، روی تصویرها کلیک کنید.
دلار در بازار ثانویه، ۸۰۷۴ تومان کشف قیمت شد

در بازار ثانویه بعضی پتروشیمی‌ها که عمده‌ترین عرضه کنندگان در این بازار بودند، ارز خود را به قیمت ۸۰۷۴ تومان فروختند.

براساس بسته ارزی بانک مرکزی همه صادرکنندگان غیرنفتی می‌توانند ارز خود را به این بازار عرضه کنند و در مقابل همه واردکنندگان به غیر از واردکنندگان کالاهای اساسی می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از این بازار تامین کنند.

ارز پتروشیمی‌ها وارد بازار ثانویه شد

با عرضه ارز پتروشیمی به نرخ ۸ هزار تومان در بازار ثانویه، قیمت دلار در بازار آزاد به ۸۵۰۰ تومان سقوط کرد.

اطلاعیه‌ی کانون صرافان درباره‌ی آغاز به کار دوباره

کانون صرافان طی اطلاعیه ای اعلام کرد دستورالعمل شروع به کار مجدد صرافان تا پایان وقت اداری امروز نهائی و پس از تائید رئیس کل بانک مرکزی ابلاغ خواهد شد.

حال‌وهوای بازار فردوسی تهران در اولین روز از اجرای بسته جدید ارزی و همزمان با آزاد شدن خرید و فروش ارز بعد از چهار ماه تعطیلی صرافی‌های سراسر کشور را در ویدیو بالا مشاهده می‌کنید.

برای بزرگ‌نمایی، روی تصویر کلیک کنید.
صرافان در تعیین نرخ به توافق نمى‌‌رسند

با توجه به شناور بودن تعیین نرخ در بین صرافان، تاکنون (۱۴:۴۰) بر سر تعیین قیمت به توافق نرسیده‌اند.

مردم برای فروش ارز صف کشیدند

حال و هوای بازار فردوسی تهران در اولین روز اجرای بسته ارزی حاکی از تب و تاب مردم براى خرید و فروش ارز است.

برچسب «خرید و فروش ارز نداریم» روی شیشه‌ی صرافی‌ها

در حالی که خرید و فروش ⁧ ارز ⁩ توسط صرافی‌ها آزاد شده همچنان برخى از صرافى‌ها برچسب "خریدوفروش ارز نداریم" زده اند. صراف ها می گویند هنوز دستوالعمل اجرایی بانک مرکزی ابلاغ نشده است.

صرافى‌هاى غیرمجاز پلمپ شدند

امروز برخى از صرافى‌های غیرمجاز در سطح شهر تهران پلمپ شدند.

توصیه‌ی دلالان: فعلاً دلار نخرید / نرخ خرید، ۸۵۰۰ تومان

گزارش میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین از خیابان فردوسی تهران حاکی از این است که امروز در بازار فردوسى قبل از اینکه نرخ ارز بر روى تابلوى صرافان روشن شود برخى از صرافى‌ها دلار را با نرخ ٩٨٠٠تومان مى‌فروشند، اما هنوز براى خرید دلار از مردم نرخ تعیین نشده است.

اما در بازار آزاد و خارج از صرافی‌ها، قیمت از ٩٢٠٠ تا ٩٦٠٠ براى خرید متغیر است در همین بازار دلار با نرخ ٨٥٠٠ تا ٩٠٠٠تومان خریدارى می‌شود .

اغلب صرافان از خرید دلار امتناع می‌کنند

دلالان علت افزایش و کاهش نرخ را نامعلوم اعلام کردند اما به عقیده آن‌ها با توجه به این که دولت سعى دارد جو بازار را آرام کند دلار ارزان‌تر مى‌شود. همچنان توصیه می‌شود مردم وارد معامله نشوند.

آغاز به کار صرافی‌ها

تابلو برخی از صرافی‌های خیابان فردوسی تهران در اولین روز پس از لغو ممنوعیت فروش ارز روشن شد. تعیین‌کننده قیمت اما همچنان دلالان هستند و صرافی‌ها اغلب خرید و فروش ندارند.

کاهش شدید قیمت دلار

بازار تهران و مشهد پر از فروشنده دلار شده است. آیا مقاومت ۹ هزار تومانی دلار می‌شکند؟

نرخ دلار لحظه‌ای تغییر می‌کند

کاهش قیمت دلار از صبح امروز در تهران و هرات، لحظه ای شده است. در این ساعت از معاملات روز (۱۱:۰۵) دلار هرات به ۹۰۴۰تومان رسید.

آغاز معاملات امروز در کانال ۹۱۰۰ تومان

قیمت دلار تلفنی در اولین ساعت کاری امروز از ۹۱۰۰ تا ۹۱۸۰ در نوسان است. با توجه به کاهش قیمت دلار هرات و سلیمانیه، پیش بینی می شود قیمت ارز در بازار تهران باز هم کاهش یابد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه اقتصادآنلاین
  15:45   سه شنبه 16 مرداد 1397  
 نظرات