اخبار   
 

 گزارش یورونیوز فارسی از ریزش ساختمان متروپل آبادان

منابع رسمی در آبادان عصر روز دوشنبه از کشته و مجروح شدن حدود ۳۲ نفر در حادثه‌ی فروریختن یک ساختمان ۱۰طبقه‌ی اداری ـ تجاری در مرکز این شهر خبر دادند. با توجه به آنچه در تصاویر ویدیوییِ منتشر‌شده از حادثه و به‌ویژه از سطح ویرانی‌های ناشی از ریزش بخشی از برج متروپل در شبکه‌‌های اجتماعی به چشم می‌خورد، این احتمال بسیار قوی است که شمار جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان حادثه طی ساعات آینده افزایش یابد ...

گزارش یورونیوز فارسی از ریزش ساختمان متروپل آبادان
«این احتمال بسیار قوی است که شمار جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان حادثه طی ساعات آینده افزایش یابد»


منابع رسمی در آبادان عصر روز دوشنبه از کشته و مجروح شدن حدود ۳۲ نفر در حادثه‌ی فروریختن یک ساختمان ۱۰طبقه‌ی اداری ـ تجاری در مرکز این شهر خبر دادند. رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز می‌گوید که دست کم شش نفر در جریان ریزش ساختان بلند اداری شهر آبادان جان باخته‌اند. این آمار را فرماندار آبادان نیز تایید کرده و افزوده است که ۲۷ نفر دیگر در جریان حادثه مجروح شده‌اند. سازمان اورژانس کشور پیش‌تر در این خصوص اعلام کرده بود که این حادثه دست کم ۴ کشته به جا گذاشته و ۲۵ نفر نیز طی آن مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند. سازمان هلال احمر خوزستان نیز ضمن اعلام اعزام تیم‌های امدادی به محل با استناد به گفته شاهدان محلی از گرفتار شدن دست کم ۸۰ نفر زیر آوار خبر داده است.با توجه به آنچه در تصاویر ویدیوییِ منتشر‌شده از حادثه و به‌ویژه از سطح ویرانی‌های ناشی از ریزش بخشی از برج متروپل در شبکه‌‌های اجتماعی به چشم می‌خورد، این احتمال بسیار قوی است که شمار جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان حادثه طی ساعات آینده افزایش یابد.

حادثه حوالی ساعت ۱۲ و نیم امروز دوشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ روی داده و بنا به گزارش رسانه‌های محلی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شهر‌های آبادان و اهواز برای پذیرش و درمان مصدومان به حال آماده‌باش درآمده‌اند. خبرگزاری ایرنا ساعاتی پس از انتشار خبر وقوع این حادثه اعلام کرد که پیمانکار و مالک این ساختمان ۱۰ طبقه که از آن به عنوان برج متروپل نام برده می‌شود، با حکم دادستان ویژه آبادان دستگیر و بازداشت شده‌اند.

برخی خبرنگاران از اعزام پلیس ضد شورش به محل خبر داده و رویترز نیز در گزارشی با اعلام اینکه قادر به تایید یا رد صحت ویدیوهای دریافت شده نیست از حمله شهروندان آبادان به شهردار این شهر هنگام بازدید وی از محل حاثه خبر داده است. خبرگزاری رسمی ایران در گزارش خود از اعزام ۹ تیم عملیاتی به محل حادثه خبر داده و اعلام کرده که عملیات جست و جو برای نجات افراد محبوس شده زیر آوار ادامه دارد. در این گزارش آمده است که برج متروپل در دست ساخت بوده و در محله‌ای پر رفت و آمد از مرکز شهر آبادان واقع شده است.



  منبع : یورونیوز فارسی
  00:51   سه شنبه 3 خرداد 1401  
 نظرات