اخبار   
 

 مُهر محرمانه بر بسیاری از آمارهای کشور

رییس سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی ایران گفت: متأسفانه بر بسیاری از آمارهای کشور مُهر محرمانه زده‌اند. اشرف بروجردی با بیان این که سازمان اسناد در کل جهان دارای رویکرد توسعه‌ای و ویژگی‌هایی است که ما نیز باید به سمت آن حرکت کنیم، افزود: سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی ایران مرجع متقن‌ترین داده‌های علمی است که اصحاب دانش می‌توانند از آن بهره ببرند ...

مُهر محرمانه بر بسیاری از آمارهای کشور

رییس سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی ایران گفت: متأسفانه بر بسیاری از آمارهای کشور مُهر محرمانه زده‌اند. اشرف بروجردی با بیان این که سازمان اسناد در کل جهان دارای رویکرد توسعه‌ای و ویژگی‌هایی است که ما نیز باید به سمت آن حرکت کنیم، افزود: سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی ایران مرجع متقن‌ترین داده‌های علمی است که اصحاب دانش می‌توانند از آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: دغدغه و تلاش ما ایجاد احساس امنیت در این مکان برای صاحبان اندیشه‌های مختلف است تا بتوانند دیدگاه های خود را به بحث بگذارند. سازمان اسناد هم موظف است خروجی این اندیشه ها را در معرض دید مردم و اندیشمندان دیگر قرار بدهد تا جایگاه و پایگاه تعریف‌شده خود را بین اصحاب فکر و فرهنگ باز یابد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اطلاعات سازمان اسناد باید در اختیار عموم قرار بگیرد، میل به پنهان کاری را نقیصه کشور دانست و اظهار کرد: دیجیتال‌سازی اسناد در دنیا یک فرایند معمولی است و امکان دسترسی همگان را به این منابع فراهم می‌کند. ما نیز باید به سمتی حرکت کنیم که هیچ چیز پنهانی وجود نداشته باشد مگر اینکه به حیثیت فردی لطمه بزند.

بروجردی گفت: بنده هشت سال در دوره اصلاحات سمت معاون وزیر را برعهده داشتم و پایگاه داده های اجتماعی را برای نخستین بار در آن زمان ایجاد کردیم. با فرمانداری تمام استان ها ارتباط برقرار کردیم و با جمع آوری داده های مختلف و بررسی آن توسط جامعه شناسان به اطلاعات مهمی دسترسی پیدا کردیم که می توانست برای مردم و سیاستمداران راهگشا باشد، اما متاسفانه نتایج ما محرمانه و امنیتی تلقی شد و امکان انتشار نیافت‌.

بروجردی با اشاره به دو نمونه از این تحقیقات گفت: برای نمونه در بحث اقوام واگرا و همگرای کشور تحقیقات و مطالعات وسیعی انجام و به تفکیک در چهار جلد کتاب گنجانده شده بود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه اسکان‌نیوز
  16:57   دوشنبه 12 شهریور 1397  
 نظرات