اخبار   
 

 بازگشت رونق به بازار مسکن با استقبال از اوراق تسهیلات

اوراق تسهیلات با ادامه‌ی روند افزایش قیمت مسکن در پایان خردادماه به ۹۰ هزارتومان رسید که استقبال از خرید اوراق، نشان‌دهنده‌ی افزایش معاملات مسکن و خرید و فروش بیش‌تر در فصل گرم امسال است ...

بازگشت رونق به بازار مسکن با استقبال از اوراق تسهیلات / پیش‌رونق خرید و فروش مسکن در آغاز تابستان

اوراق تسهیلات با ادامه‌ی روند افزایش قیمت مسکن در پایان خردادماه به ۹۰ هزارتومان رسید که استقبال از خرید اوراق، نشان‌دهنده‌ی افزایش معاملات مسکن و خرید و فروش بیش‌تر در فصل گرم امسال است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در حالی شاهد روند افزایشی قیمت اوراق تسهیلات مسکن در خردادماه سال جاری هستیم که با آغاز فصل گرم و رونق معاملات مسکن اقبال مردم به خرید این اوراق در فرابورس بیشتر شده و با افزایش تقاضای خرید اوراق، قیمت آن نیز روند افزایشی را در پیش گرفته است که البته این افزایش به صورت جهشی نبوده و با توجه به محدودیت‌های بازار سرمایه که مانع از ورود دلالان به اوراق تسهیلاتی می‌شود این افزایش، روند معقول و متناسب با بازار عرضه و تقاضای دارد.

این گزارش حاکی است که در اردیبهشت ماه سال جاری اوراق تسهیلات مسکن از ۸۲ تا ۸۵ هزار تومان و در خردادماه از ۸۵ تا ۸۸ هزارتومان، خرید و فروش می‌شد اما با آغاز تابستان و پیش‌رونق خرید و فروش مسکن این میزان به ۹۰ هزارتومان رسیده است. به گفته کارشناسان بازار سرمایه و اقتصاد مسکن پیش‌بینی می‌شود در همین کانال ۹۰ هزار تومانی باقی‌مانده یا با افزایش مختصری همراه باشد.

گفتنی است از آبان ماه ۹۴ تسهیلات مسکن از ۴۵ میلون تومان به ۷۰ میلیون تومان با احتساب ۱۰ میلیون تومان با وام جعاله مسکن برای فرد تقاضی و ۱۰۰ میلیون تومان برای زوجین متقضای دریافت تسهیلات مسکن افزایش یافت که به رشد قیمت اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس انجامید.



  منبع : وبگاه راه و شهرسازی
  12:15   سه شنبه 1 تیر 1395  
 نظرات