اخبار   
 

 هوش مصنوعی تأثیرگذارتر از پیدایش آتش و اختراع برق خواهد بود

«ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل معتقد است هوش مصنوعی بزرگ‌ترین تغییر را در زندگی بشر پدید می‌آورد؛ دگرگونی و تغییری بزرگ‌تر از کشف آتش و الکتریسیته. به گزارش «ورج»، مدیرعامل گوگل در تازه‌ترین سخنرانی خود گفته است که تأثیر هوش مصنوعی بر زندگی بشر حتی از تأثیری که کشف آتش و الکتریسیته بر بشریت گذاشت نیز بیشتر خواهد بود ...

هوش مصنوعی تأثیرگذارتر از پیدایش آتش و اختراع برق خواهد بود

«ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل معتقد است هوش مصنوعی بزرگ‌ترین تغییر را در زندگی بشر پدید می‌آورد؛ دگرگونی و تغییری بزرگ‌تر از کشف آتش و الکتریسیته. به گزارش «ورج»، مدیرعامل گوگل در تازه‌ترین سخنرانی خود گفته است که تأثیر هوش مصنوعی بر زندگی بشر حتی از تأثیری که کشف آتش و الکتریسیته بر بشریت گذاشت نیز بیشتر خواهد بود.

باید توجه داشت هوش مصنوعی هنوز در مرحله ابتدایی است و مطمئنا پیشرفت خوهد کرد.

همه چیز از موتورهای جستجو تا دستیاران صوتی مجازی و خودروهای خودران از نوعی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی در حال حاضر راه خود را به زندگی ما باز کرده است و در حال شکل دادن به تجربیات روزمره ما است. با این حال این تنها نمونه پایه و اولیه هوش مصنوعی است.

"ساندار پیچای" مدیرعامل گوگل معتقد است که هوش مصنوعی تاثیر بزرگی بر بشریت خواهد داشت، حتی بیشتر از زمانی که اجداد بشر برق و آتش را کشف کردند. او فکر می‌کند هوش مصنوعی ممکن است باعث ایجاد بزرگترین تغییر در تاریخ شود.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی در مورد دیدگاه‌های خود راجع به هوش مصنوعی به گفتگو پرداخت.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

پیچای در جریان این رویداد تلویزیونی توضیح داد که چگونه هوش مصنوعی یکی از مهمترین چیزهایی است که بشریت در حال حاضر در حال کار کردن با آن است و گفت: هوش مصنوعی عمیق‌تر از مثلا الکتریسیته یا آتش است.

بر کسی پوشیده نیست که گوگل در حال پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی است و تاکنون به پیشرفت‌های زیادی دست یافته و برخی از انواع محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه کرده است.

گوگل به عنوان یکی از رهبران جهان در زمینه توسعه هوش مصنوعی شناخته می‌شود، هدفش این است که با تفکر و دقت به تغییر آینده برسد.

پیچای همچنین تمایل خود را نسبت به هوش مصنوعی در مصاحبه‌ای با شرکت Fast در سال ۲۰۱۶ ابراز کرده و گفته بود: عمومی کردن هوش مصنوعی به طریقی که به مردم کمک کند پیشرفت بزرگی است و من می‌گویم که روز به روز بزرگ‌تر خواهد شد.

اگر چه اظهارات هیجانی زیادی نسبت به هوش مصنوعی ابراز شده است، اما برخی هم احتیاط کرده‌اند و به بشریت هشدار داده‌اند که با دقت پیش بروند.

"الون ماسک" مدیرعامل تسلا به صراحت بیان کرده است که اگر هوش مصنوعی با دقت و احتیاط توسعه نیابد، می‌تواند پایانی بر بشریت باشد.

هوش مصنوعی در چهار سطح مختلف وجود دارد. به سادگی می‌توان گفت که جامعه در حال حاضر در سطوح یک و دو قرار دارند که دستگاه‌ها را برای تکمیل عملکرد و اتخاذ تصمیمات مهم و همچنین در توانایی فراخوانی اطلاعات محدود کرده است.

وقتی هوش مصنوعی از سطح دو به سوی "نظریه ذهن" و "خودآگاهی" حرکت کند، بشریت تغییر خواهد کرد.

جالب خواهد بود که ببینیم هوش مصنوعی چگونه آینده را شکل می‌دهد. با این وجود، مشخص است که این اقدامات به سوی توسعه هوش مصنوعی باید با دقت و محتاطانه انجام شود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  18:30   یکشنبه 8 بهمن 1396  
 نظرات