اخبار   
 

 تولید فیلم و سریال انیمیشن با اقتباس از شاهنامه

کیانوش دالوند کارگردان از تولید یک فیلم با نام فعلی «تاج و زنجیر» و سریال «قلمرو سیمرغ» که هر دو بر اساس داستان‌های شاهنامه و به صورت انیمیشن ساخته می‌شوند، خبر داد...

کیانوش دالوند کارگردان انیمیشن در گفتگو با مهر با اشاره به زمان اکران «ناسور» که در بخش انیمیشن سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، گفت: انیمیشن سینمایی «ناسور» به زودی برای پخش آماده می شود و در صورت امکان در جشنواره های جهانی حضور پیدا می کند.

به گفته وی، نسخه ای از این انیمیشن که برای سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده شده بود برای اکران عمومی نیازمند تدوین دوباره است که این کار در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا این انیمیشن مهر ماه و همزمان با ایام محرم در سینماهای کشور اکران شود.

کارگردان انیمیشن «رستم و سهراب» در مورد دیگر تولیدات انیمیشن که در دست دارد، توضیح داد: در حال حاضر یک فیلم بلند با نام فعلی «تاج و زنجیر» و یک سریال با نام «قلمرو سیمرغ» در دست تولید داریم که امیدوارم شرایط مناسب برای تولید هر کدام از این آثار فراهم شود.

این کارگردان با اشاره به انیمیشن سینمایی که در دست تولید دارد، بیان کرد: به احتمال زیاد نام این انیمیشن «تاج و زنجیر» انتخاب شود، اما این امکان نیز وجود دارد که نام آن تغییر کند. این پروژه سینمایی یک اقتباس آزاد از اسطوره های شاهنامه است که کاملا توسط بخش خصوصی تولید می شود.

دالوند درباره سریال انیمیشن «قلمرو سیمرغ» هم توضیح داد: این سریال در دو فصل ۱۳ قسمتی ساخته می شود که اقتباسی مستقیم از داستان های شاهنامه است. فصل اول این سریال درباره به قدرت رسیدن افراسیاب در توران است. در این فصل رستم هنوز به یک جهان‌پهلوان تبدیل نشده است. در فصل اول بیشتر شاهد درگیری هایی که در دربار توران وجود دارد هستیم. در واقع این فصل داستان درگیری دو برادر بر سر قدرت است که تبدیل به یک فاجعه می شود. فصل دوم هم مربوط به نامدار شدن رستم و دیگر داستان های شاهنامه است.

این کارگردان ادامه داد: البته برای فصل‌های بعدی این مجموعه نیز برنامه ریزی کرده ایم، اما هنوز نمی توانیم پیش‌بینی کنیم که فصل های دیگر به مرحله تولید برسد یا خیر، اما بی شک روی یک سریال با تعداد قسمت های بالا فکر می‌کنیم.

دالوند در پایان گفت: فیلمنامه سریال «قلمرو سیمرغ» نوشته و کاراکترهای سریال طراحی شده اند و احتملا تا یک ماه آینده وارد مرحله تولید اصلی می شویم. این سریال نیز توسط بخش خصوصی تولید می شود.

فرستاده‌‌شده توسط م افتخاری
  منبع : وبگاه عصرایران
  13:01   دوشنبه 16 فروردین 1395  
 نظرات