اخبار   
 

 تازه‌ترین آمار قربانیان زمین‌لرزه‌ی کرمانشاه : ۴۰۷ کشته و ۶۷۰۰ زخمی

آمار کشته‌شدگان زمین‌لرزه‌ی دیشب در کرمانشاه همچنان در حال افزایش است. سعیدی، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت که بر اساس آمارها، تا ساعت ۱۷ عصر دوشنبه، ۴۰۷ تن بر اثر زمین‌لرزه‌ی کرمانشاه جان خود را از دست داده و ۶۷۰۰ تن مجروح شده‌اند ...

تازه‌ترین آمار قربانیان زمین‌لرزه‌ی کرمانشاه : ۴۰۷ کشته و ۶۷۰۰ زخمی

آمار کشته‌شدگان زمین‌لرزه‌ی دیشب در کرمانشاه همچنان در حال افزایش است. سعیدی، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت که بر اساس آمارها، تا ساعت ۱۷ عصر دوشنبه، ۴۰۷ تن بر اثر زمین‌لرزه‌ی کرمانشاه جان خود را از دست داده و ۶۷۰۰ تن مجروح شده‌اند.

از سوی دیگر سخنگوی سازمان هلال احمر گفته که ۹۹ درصد عملیات امداد و نجات تمام شده است و از الان تمرکز هلال احمر معطوف به اسکان زلزله زدگان می شود. همچنین مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش خبر داده که در این حادثه تاکنون ۶ نفر کشته شدگان از دانش‌آموزان هستند.

در واقع در این حادثه خسارات شدیدی به برخی از فضاهای آموزشی در شهرستان‌های سرپل ذهاب، ‌دالاهو و اسلام آباد غرب وارد شده به طوریکه در شهرستان سرپل ذهاب برخی مدارس تا ۱۰۰درصد، تعدادی ۵۰درصد و برخی هم تا ۲۰درصد تخریب شده است.

اعزام ۱۰۳ تن از زخمی‌ها به تهران

همچنین از میان ۶۷۰۰ نفر مصدومین این حادثه هم تاکنون ۱۰۳ نفر به تهران فرستاده شده‌اند.

تسنیم نوشت:مصدومان و مجروحان زلزله شب گذشته در کرمانشاه به تهران اعزام شدند و هم اکنون ۱۰۳نفر از این مجروحان از طریق انتقال هوایی به تهران رسیده‌اند.

آمبولانس‌های اورژانس در حال انتقال مجروحان از هواپیمای حامل انتقال این مصدومان بوده و آنها را به مراکز درمانی تهران انتقال می‌دهند.

همچننین اقلام زیستی به همراه تیم‌های پزشکی و پرستاری از طریق هواپیماهای باری در حال انتقال به کرمانشاه هستند.

از سویی کودکی هم در میان این حوادث کودکی هم در آمبولانس به دنیا آمد ایلنا نوشت:‌نیروهای اورژانس در حالی که یک خانم باردار را به زایشگاه منتقل می‌کردند در میانه‌های راه کودک را به دنیا آوردند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.‌

نیاز به ارسال محموله‌های دارویی جدید نیست

گفتنی است مسپولان خبر داده‌اند که از ساعات اولیه روز گذشته محصولات دارویی زیادی هم به کرمانشاه فرستاده شده‌اند و دیگر نیازی به محموله دارویی جدید نیست..

ایسنا نوشت: رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به ارزیابی مسئولان بیمارستانی در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار مبنی بر نیاز به دارو، اقلام و تجهیزات مصرفی، گفت: در ساعات اولیه وقوع زلزله، موجودی دارو و لوازم و تجهیزات پزشکی کافی بود اما با مشخص شدن تعداد افراد آسیب دیده و نیاز به خدمات درمانی و دارویی، نیاز به کمک از سوی بیمارستان های استان های همجوار نیز دیده شد.

غلامرضا اصغری با تاکید بر اینکه دارو و اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیاز از تهران به استان کرمانشاه ارسال شده است، افزود: داروهای ضروری تروما، لوازم مصرفی مورد نیاز اتاق عمل، انواع سرم ها و آنتی بیوتیک های تزریقی و لوازم پزشکی مورد نیاز برای جراحی و اتاق عمل از تهران به استان کرمانشاه ارسال شد.

اصغری افزود: ارزیابی پیش از ظهر ما نشان داد که دارو و لوازم پزشکی به استان مورد نظر رسیده و تنها در یکی دو قلم دارو و لوازم پزشکی کمبود در استان زلزله زده وجود داشت که با پرواز از تهران به کرمانشاه اقلام مورد نیاز ارسال شد.

اعزام گروه‌های روان‌شناسی به مناطق زلزله‌زده

از سوی دیگر معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از اعزام تیم‌های سلامت روان به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

علی اسدی درخصوص خدمات سلامت روان به آسیب دیدگان زلزله گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با استان‌های همجوار مناطق زلزله زده٤٠ روانشناس در قالب تیم‌های سلامت روان که دوره حمایت‌های روانی اجتماعی در حوادث و بلایا را گذرانده‌اند، برای کمک به هموطنان زلزله زده اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه اعزام روانشناس از استان کردستان به دلیل هم زبان بودن و هم فرهنگ بودن، در اولویت است، گفت: این روانشناسان به مصدومان و مصیبت زدگان مشاوره‌های روانی و اجتماعی ارائه می‌دهند و به دلیل اینکه شرایط روحی زلزله زدگان مساعد نیست، این مشاوره‌ها برای تسکین مقطعی حال آنها ضروری است.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اضافه کرد: با ارزیابی شرایط، برای اعزام تعداد بیشتری روانشناس اقدام خواهیم کرد. کمک‌های اولیه روانشناختی شامل بسته‌ای است که روانشناسان براساس آن علایم و نشانه‌های افراد را بررسی می‌کنند و ضمن همدلی با آنها اطلاعات موردنیاز را برای شناسایی دریافت می‌کنند. از طرف دیگر اطلاعات صحیح را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

هشدار هلال احمر درباره‌ی حساب‌های جعلی ساخته‌شده برای کمک به زلزله‌زدگان

سازمان جمعیت هلال احمر طی اطلاعیه‌ای به شهروندان نسبت به شماره‌ حساب‌های جعلی کمک به زلزله‌زدگان هشدار داد. در اطلاعیه هلال احمر آمده است:‌ "با توجه به انتشار برخی شماره‌های حساب‌های جعلی با عناوین " کمک به زلزله زدگان" خواهشمند است از پرداخت هرگونه وجه به حساب‌های غیر معتبر خودداری کنید.

شماره حساب جمعیت هلال احمر و روش های دریافت کمک های نقدی هموطنان صرفا از طریق کانال تلگرامی جمعیت هلال احمر و سایت جمعیت اعلام می‌شود."

بازگشت وضعیت ناپایدار در بیمارستان‌های کرمانشاه به یک شرایط پایدار

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:در حال حاضر وضعیت بیمارستانهای استان کرمانشاه به شرایط پایداری برگشته است.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت؛ ایرج حریرچی درحاشیه بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه، گفت: خدمات درمانی به مصدومان با تدبیر و مدیریت بحران بسیار خوب در حال ارائه است و از تعداد ۳۵۹ مورد پذیرش ، ۲۱۹ بیمار بستری شده و اعمال جراحی، اعصاب، ارتوپدی لازم برای آنها انجام شده است. خوشبختانه کادر درمانی اعم از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران عملکرد بسیار موفقی در رابطه با مدیریت این حادثه داشته‌اند و از زمان وقوع حادثه تاکنون با رویی گشاده و با اقتدار، بدون وقفه مشغول خدمت رسانی به هموطنان آسیب دیده هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت بیمارستانهای استان به شرایط پایداری برگشته است و امیدواریم با تلاش تیم درمانی همه مصدومین این حادثه تلخ خدمات درمانی مناسبی را دریافت و ترخیص شوند . در بازدید دیگری که از بیمارستان امام حسین (ع) وابسته به سپاه پاسداران داشتم ، تعداد ۳۳۰ مصدوم در این بیمارستان پذیرش و تعداد ۱۴۵ مورد نیز بستری شده اند که علاوه بر اداره و مدیریت بیمارستان امام حسین، روند ارائه خدمات درمانی در بیمارستان صحرایی که با امکانات سپاه پاسداران برپا شده است را نیز نظارت می کنند.

به گفته وی با اعزام جراحان ارتوپدی به بیمارستان صحرایی، شرایط ارائه خدمات درمانی در آنجا نیز به وضعیت باثبات و رضایتمندانه‌ای رسیده است.

  منبع : خبرگزاری خبرآنلاین
  19:20   دوشنبه 22 آبان 1396  
 نظرات