اخبار   
 

 ۱۳ شهریور : ۳۰۶ شهر در وضعیت قرمز و نگرانی از موج ششم کرونا

در حالی که مسئولان وزارت بهداشت از رسیدن به قله‌ی خیز پنجم کرونا سخن می‌گویند، نگرانی از موج ششم افزایش یافته است و شمار جان‌باختگانِ این بیماری در هر شبانه‌روز ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن است. به این ترتیب، تعداد فوتی‌های کرونایی در ایران بر پایه‌ی آمار رسمی، به مرز ۱۱۰هزار کشته نزدیک شده است. کارشناسان معتقدند که آمار واقعی به‌مراتب بیش‌تر است ...

۱۳ شهریور : ۳۰۶ شهر در وضعیت قرمز و نگرانی از موج ششم کرونا

در حالی که مسئولان وزارت بهداشت از رسیدن به قله‌ی خیز پنجم کرونا سخن می‌گویند، نگرانی از موج ششم افزایش یافته است و شمار جان‌باختگانِ این بیماری در هر شبانه‌روز ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن است. بنا بر اعلام وزارت بهداشت بیش از نه میلیون نفر از مردم کشور هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بر اساس آماری که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده تا کنون در مجموع ۲۸ میلیون و پانصد هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است. این میزان از واکسن تزریق شده کرونا در برگیرنده همه واکسن‌های وارداتی و تولید داخل این کشور است. این در حالی است که مهرداد رونقی، معاون گمرک ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا مدعی شده که تا کنون بیش از ۳۵ میلیون دوز انواع واکسن کرونا وارد کشور شده است. این رقم هفت میلیون دوز بیش از میزان کل واکسن‌هایی است که وزارت بهداشت اعلام کرده است. با احتساب واکسن‌های داخلی که گفته می‌شود دست‌کم ده درصد واکسن‌های تزریقی را شامل می‌گردد، این پرسش مطرح می‌گردد که سرنوشت مابقی واکسن‌های وارداتی چه شده است؟

با وجود این که مهرداد رونقی از رکورد واردات واکسن کرونا خبر داده و گفته است که تنها در روز جمعه ۱۲ شهریور پنج میلیون دوز واکسن سینوفارم وارد ایران شده است، در برخی از شهرها مراکز واکسیناسیون به علت کمبود واکسن تعطیل شده است. به عنوان نمونه محمد حسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نه تنها از احتمال "موج ششم و بسیار شدید کرونا" ابراز نگرانی کرده، بلکه گفته است که به دلیل فقدان واکسن برخی از مراکز واکسیناسیون در مشهد "بلا استفاده مانده‌اند." معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از "اتمام محموله‌های دریافتی واکسن" و توقف واکسیناسیون در این شهر خبر داده است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۲ شهریور ۵۶۱ نفر دیگر به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان باخته‌اند. در همین روز بیش از ۲۶ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. به این ترتیب تعداد فوتی‌های کرونایی در ایران بر اساس آمار رسمی به مرز ۱۱۰ هزار نفر نزدیک شده است. کارشناسان معتقدند که آمار واقعی به مراتب بیشتر است.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : اسکان‌نیوز
  09:54   شنبه 13 شهریور 1400  
 نظرات