اخبار   
 

 «پرونده‌ی ساخت‎وسازهای خلاف، وارد نظام مهندسی شود»

نایب‌رییس شورای مرکزیِ سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، درباره‌ی نیازهای روزِ جامعه‌ی مهندسی گفت: هم‌اکنون مهم‌ترین مسأله در جامعه‌ی مهندسی، بحث آموزش‌های ترویجی و حرفه‌ای است، که سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها باید سفت و سخت روی این موضوع کار کنند ...

«پرونده‌ی ساخت‎وسازهای خلاف، وارد نظام مهندسی شود»
■ سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها از ایده‌های دانش‌‏بنیانِ مهندسان حمایت کنند


نایب‌رییس شورای مرکزیِ سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، درباره‌ی نیازهای روزِ جامعه‌ی مهندسی گفت: هم‌اکنون مهم‌ترین مسأله در جامعه‌ی مهندسی، بحث آموزش‌های ترویجی و حرفه‌ای است، که سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها باید سفت و سخت روی این موضوع کار کنند.

محمد رضا جواهری در گفت و گو با «صما» با بیان این مطلب افزود: در عین حال تعامل با شهرداری ها و دستگاه های مختلف الزامی است تا به این ترتیب، پروژه ها و ساختمان هایی که به صورت خلاف ساخته می شوند و به سازمان نظام مهندسی ورود نمی کنند، وارد سازمان ها شود.
وی همچنین ادامه داد: هرچند اشتغال زایی برای مهندسان جزو وظایف سازمان ها نیست اما لازم است که سازمان های نظام مهندسی عرصه های جدیدی را شناسایی کنند که منجر به اشتغال زایی برای مهندسان شود.

سازمان‌های استانی از ایده‌های دانش‌‏بنیانِ مهندسان حمایت کنند

جواهری در ادامه با بیان اینکه سازمان های نظام مهندسی استان ها در حوزه فعالیت شرکت های دانش بنیان در صنعت ساختمان، می توانند اقدامات ابداعانه و نوآوری های بسیار خوبی را رقم بزنند، اظهار داشت: در همین راستا شورای مرکزی اقدامی را هم با همکاری بنیاد نخبگان کشور و دفتر ریاست جمهوری شروع کرده که آن هم می تواند فعالیت خوبی باشد، اما استان ها باید خودشان در این زمینه پیشرو باشند.

وی تاکید کرد: سازمان های نظام مهندسی استان ها باید ایده های جدیدی را در صنعت ساختمان برای توسعه محصولات دانش بنیان عملیاتی کنند و از ایده هایی حمایت کنند که بعضا مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ارائه می کنند.

به گفته این مسئول، این ایده ها می توانند جزو ایده هایی باشند که مهندسان برای اجرایی کردن آنها نیاز به حمایت مالی داشته باشند و استان ها می توانند به پیاده سازی این ایده ها کمک کنند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
اصلاحات در سازمان‌های نظام مهندسی

جواهری در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص ضرورت اصلاحات در سازمان های نظام مهندسی بیان کرد: به عقیده من بخشی از این اصلاحات که در دوره وزارت دکتر آخوندی در سازمان شروع شد، لازم است و سازمان های نظام مهندسی باید به سمت و سوی اعتلای جامعه مهندسی حرکت کنند.

وی افزود: سازمان های نظام مهندسی باید کمتر به مواردی بپردازند که می تواند به اعتلای سازمان لطمه بزند و یا اساسا وقت و تفکر جامعه مهندسی را به سمت و سوی خاصی سوق دهد.

عضو هیئت رییسه شورای مرکزی تاکید کرد: به نظر می رسد عموم جامعه مهندسان به بخش زیادی از نکاتی که وزیر سابق راه و شهرسازی بر روی آنها تاکید داشت، اعتقاد داشتند. منتهی بحث اصلی در شیوه پیاده سازی این مباحث بود.

اصلاحات به شأن و شئونات جامعه مهندسی برنخورد

جواهری ادامه داد: سازمان های نظام مهندسی بخشی از این آسیب ها را شناسایی کرده اند و اینکه این آسیب ها باید به چه ترتیب اصلاح شود. به گونه ای که به شان و شئونات جامعه مهندسی و سازمان های نظام مهندسی برنخورد.

این مسئول سازمان با اشاره به وجود برخی مشکلات در سازمان های نظام مهندسی یادآور شد: به شخصه معتقدم برخی از این اشکالات و ایراداتی که مطرح می شد در سازمان ها وجود دارد، از نظر ما نیز قابل پذیرش است.

وی خاطرنشان کرد: اما اعتقاد ما این است که وزارت راه و شهرسازی و سازمان های نظام مهندسی ساختمان، می توانند این اشکالات و ایرادات را در کنار هم و با کمک هم حل کنند.

  منبع : وبگاه صما
  08:16   یکشنبه 21 بهمن 1397  
 نظرات