اخبار   
 

 اخطار مهندس ناظر ساختمان متروپل + سند

به گزارش وبگاه «رصد روز»، اخطار مهندس ناظر ساختمان متروپل به تاریخ دی‌ماه سال ۱۳۹۹، کاملاً گویای این مسأله است که فاجعه‌ی فروریختن ساختمان یادشده پیش‌بینی شده بود، اما مشخص نیست به چه دلیلی به این تذکرات توجهی نشده ...

اخطار مهندس ناظر ساختمان متروپل + سند
«... اضافه شدن سه طبقه مازاد بر طراحی، در برخی از ستون‌های سازه کمانش ایجاد کرده ...»


به گزارش وبگاه «رصد روز»، اخطار مهندس ناظر ساختمان متروپل به تاریخ دی‌ماه سال ۱۳۹۹، کاملاً گویای این مسأله است که فاجعه‌ی فروریختن ساختمان یادشده پیش‌بینی شده بود، اما مشخص نیست به چه دلیلی به این تذکرات توجهی نشده؛ مهندس ناظر ساختمان در اخطاریه‌ای به شهرداری آبادان اعلام کرده بود:

احتراماً با توجه به بازدید در ساختمان متروپل متاسفانه در برخی نقاط سازه ای مشکلاتی به وجود آمده که به شرح ذیل به استحضار می رساند
۱. خیز بیش از حد مجاز تیرهای مربوط به رمپ پارکینگ باعث ایجاد پیچش در سقف‌های وافل نیز شده است و در نتیجه ایجاد ترک‌های خمشی در تیر و پیچشی در سقف‌ها گردیده است.
۲. مشاهده ترک‌هایی در دیوارهای پیرامونی رمپ‌ها که با توجه به شکل ترک‌ها دلیل آن خیز بیش از حد مجاز تیرهای زیرین دیوارها می ‌باشد.
۳. با توجه به اضافه شدن سه طبقه مازاد بر طراحی، متاسفانه در برخی از ستون‌های این سازه کمانش ایجاد شده که برخی توسط مجری اصلاح گردیده است که می‌بایست نقشه طراحی مقاوم‌سازی آن ارائه شود، که البته با توجه به شواهد، امکان این که در آینده و پس از بارگذاری بهره‌برداری، بقیه ستون‌ها نیز دچار مشکل شوند، بسیار زیاد است.
با توجه به موارد فوق خواهشمند است دستورات لازم جهت توقف کار تا اولاً بررسی کامل سازه و ارائه نقشه های مقاوم‌سازی و ثانیاً اصلاح اشکالات سازه موجود را صادر فرمایید.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه رصد روز
  19:29   دوشنبه 2 خرداد 1401  
 نظرات    
 
زهرا ویس پور 14:08 سه شنبه 25 مرداد 1401
1
 زهرا ویس پور
وقتی گزارش مهندس ناظر محترم بی نتیجه باشه...
علی حسن رمضانی 08:21 دوشنبه 11 مهر 1401
0
 علی حسن رمضانی
سلام. کلیه مقصرین در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شدند.