اخبار   
 

 هشدار دوباره‌ی مظاهریان به سازمان‌های نظام مهندسی

معاون مسکن و ساختمانِ وزیر راه و شهرسازی با فرستادنِ نامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها، تأکید کرد که سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها مجاز به گرفتن حق‌الزحمه‌ی خدمات مهندسی با توزیع کار میان مهندسان نیستند و هشدار داد در صورت مشاهده، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد ...

هشدار دوباره‌ی مظاهریان به سازمان‌های نظام مهندسی
■ «مصوبه‌ی مجمع عمومی درباره‌ی عوارض ۵درصدی، قانونی نیست»
■ «مبالغ اخذشده عودت داده شود»


معاون مسکن و ساختمانِ وزیر راه و شهرسازی با فرستادنِ نامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها، تأکید کرد که سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها مجاز به گرفتن حق‌الزحمه‌ی خدمات مهندسی با توزیع کار میان مهندسان نیستند و هشدار داد در صورت مشاهده، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

حامد مظاهریان در این نامه ‌بر ضرورت اجرای دستورالعمل عدم اخذ حق‌الزحمه ۵ درصدی در سازمان نظام‌مهندسی استان‌ها تأکید کرد و متذکر شد: در صورت مشاهده تخلف سازمان‌های نظام‌مهندسی در موضوع دریافت حق‌الزحمه ۵ درصدی و توزیع کار نامتعادل بین مهندسان از سوی هیئت‌مدیره‌ها به هر نحو، با خاطیان برخورد قانونی صورت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه سازمان استان مکلف است مشخصات کامل پروژه‌های مورد تعهد اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده پروانه اشتغال به کار را بلافاصله پس از اخذ، در سامانه اطلاعات حرفه‌ای، درج کند، تاکید کرد: عدم رعایت این بند (طبق بند پ ماده ۲) برای هیئت‌مدیره سازمان استان علاوه بر تخلف انتظامی به‌منزله عدم رعایت نظامت دولتی محسوب می‌شود .

مظاهریان با اشاره به شکایت برخی از اعضا در خصوص اجبار سازمان‌ها در دریافت عوارض ۵درصدی که با اکراه و اجبار از مهندسان اخذ می‌شود گفت: این‌گونه اقدامات علاوه بر اینکه غیرقانونی است، امکان تلقی آن به‌عنوان تخلف انتظامی و عمل مجرمانه در مراجع ذیصلاح نیز محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این نامه به مدیران کل راه و شهرسازی ابلاغ کرده است که این موضوع سریعا به هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان ها تذکر داده و درصورت مشاهده مواردی که این‌گونه مبلغ اخذشده، عین مبالغ اخذشده را به ذینفع آن برگردانده شود .

مظاهریان همچنین در این نامه با اشاره مصوبه مجمع عمومی سازمان ها در خصوص عوارض ۵ درصدی گفته است: مصوبه مجمع عمومی یا هرگونه مجوز شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی فاقد اختیار و بدون وثیقه در این موارد معتبر نبوده و نخواهد بود .

برای بزرگ‌نمایی، روی تصویر کلیک کنید.

با کلیک بر روی تصویر زیر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه صما
  14:18   شنبه 3 شهریور 1397  
 نظرات