اخبار   
 

 معاون وزیر راه : با انتخاب ۳۲ نفر، حق وزارتخانه ضایع می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در بیست‌ودومین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی با تأکید بر این که فضای انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان باید یک فضای تخصصی و منتخبان باید ژرف‌اندیش و دارای نگاه ملی به مسائل باشند، گفت: خواهش ما این است که در انتخاب اعضای شورای مرکزیِ دوره‌ی هشتم بسیار دقت کنید و به افرادی رأی بدهید که متخصص و پاکدست باشند ...

معاون وزیر راه : با انتخاب ۳۲ نفر، حق وزارتخانه ضایع می‌شود
■ «به افراد متخصص و پاکدست رأی دهید»


معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که فضای انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان باید یک فضای تخصصی باشد، گفت: باید افرادی در این جایگاه قرار گیرند که در رشته‌ی خود تخصص داشته باشد و افزون بر ژرف‌اندیشی و کمک به حل مسائل، نگاه ملی را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند. مازیار حسینی، در بیست‌ودومین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی با تصریح این که «شورای مرکزی عصاره‌ی فضایل مهندسی کشور است»، ادامه داد: خواهش ما این است که در انتخاب اعضای شورای مرکزیِ دوره‌ی هشتم بسیار دقت کنید و به افرادی رأی بدهید که متخصص و پاکدست باشند. وی تاکید کرد: اعضای شورای مرکزی در این جایگاه برای کل کشور تصمیم می گیرند و حتی نه فقط راجع به کشور بلکه به دلیل مطرح شدن بحث صادارت خدمات فنی و مهندسی، فراتر از کشور صحبت می کنند. به همین دلیل باید از پاکدستی و تخصص در این قد و قواره برخوردار باشند.

حسینی با بیان این که اگر مقرر شده تا اعضا به ۳۲ نفر رای دهند و ۶۴ نفر را به وزارتخانه معرفی کنند، برای این است که دقت در انتخابات بالا برود، اضافه کرد: اگر قرار است حقی ضایع شود از شما نیست، از ماست. شما ۳۲ نفر را انتخاب می کنید و ما ۶۴ نفر را به شما معرفی می کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز مسائل سطحی و پیش پا افتاده مسائل امروز ما نیست، تاکید کرد: توجه به چنین مسائلی آبرو و حیثیت جامعه مهندسی را از بین می برد. امیدوارم که رفتار حرفه ای و انضباط کاری سرلوحه امور برگزیدگان کشور قرار گیرد. حسینی ادامه داد: اعضای شورای مرکزی هشتم باید در سطح ملی توانایی و کارایی داشته و از لحاظ سطح علمی از افراد برجسته دانشگاه ها باشند، تا در جهت پیشبرد اهداف سازمان از ظرفیت های جوان، پرشور و افراد دارای ایده استفاده کنند.

ضرورت تعریف نظام ملی ساخت‌وساز

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز چاره ای به جز تغییر نداریم و برای این تغییر باید نظام ملی ساخت وساز را تعریف کنیم، عنوان کرد: سیستم تعمیر و نگهداری ساختمان یکی از موضوعات مهمی است که باید در نظام ملی ساخت و ساز به آن توجه شود.

حسینی ساختمان استاندارد را ساختمانی دانست که چهار موضوع آسایش، آرامش، دوام و ایمنی در آن دیده شده باشد و گفت: تلاشمان این است که نظام مهندسی را در چهار رکن اصلی شامل مالک یا سرمایه گذار، سازنده، کنترل و بازرسی و نگهداری ساختمان تعریف کنیم. وی در پایان بیان کرد: آنچه کشور به آن نیازمند است، رونق تولید است که مسکن کمترین میزان ریسک سرمایه گذاری را در این خصوص دارد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه صما
  11:54   چهارشنبه 26 تیر 1398  
 نظرات