اخبار   
 

 معافیت مالیاتی برای بخشی از درآمدهای مهندسان

خزانه‌دار شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، درباره‌ی مهم‌ترین مصوبه‌های کمیسیون امور مالیاتی آن شورا گفت: طی هماهنگی با معاون ارزش‌افزوده‌ی اداره‌ی کل امور مالیاتی، خوشبختانه بخشی از درآمدهای مهندسانِ عضو سازمان نظام مهندسی از شمول ارزش‌افزوده معاف شده است. به این ترتیب، شورای مرکزی به‌زودی آخرین وضعیت پرداخت ارزش‌افزوده را به استان‌ها ابلاغ می کند، تا در زمینه‌ی تکالیف مالیاتی مشکلی پیش نیاید ...

معافیت مالیاتی برای بخشی از درآمدهای مهندسان

خزانه‌دار شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، درباره‌ی مهم‌ترین مصوبه‌های کمیسیون امور مالیاتی آن شورا گفت: طی هماهنگی با معاون ارزش‌افزوده‌ی اداره‌ی کل امور مالیاتی، خوشبختانه بخشی از درآمدهای مهندسانِ عضو سازمان نظام مهندسی از شمول ارزش‌افزوده معاف شده است. به این ترتیب، شورای مرکزی به‌زودی آخرین وضعیت پرداخت ارزش‌افزوده را به استان‌ها ابلاغ می کند، تا در زمینه‌ی تکالیف مالیاتی مشکلی پیش نیاید.

به گفته وی براساس یکی دیگر از مصوبات این کمیسیون کلیه تکالیف مالیاتی سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها توسط مشاور مالیاتی شورای مرکزی مدون و به صورت مشروح به استان ها ابلاغ و در آن کلیه وظایفی که سازمان ها از نظر مالیاتی برعهده دارند مطرح خواهد گردید. وی ابراز امیدواری کرد نظام مهندسی استان ها با این اقدام از این پس مشمول مالیات های غیر متعارف یا جرایم مالیاتی نشوند.

امراللهی با اشاره وظیفه نظارتی شورای مرکزی بر سازمان های استان ها، از تدوین فرمتی برای ارزیابی و نظارت مالیاتی استان ها خبر داد که براساس آن سازمان ها به صورت دوره ای انجام امور مالی و نظامنامه های ابلاغی را به شورای مرکزی گزارش خواهند کرد.

تهیه نظامنامه ای درباره نحوه انجام پرداختی های هر سازمان استانی به هیئت مدیره و خزانه داران خود، که در آن سقف و کف این پرداخت ها تعیین شده، از دیگر مصوبات این کمیسیون بود که جنبه راهنمایی و توصیه دارد و برای پیشگیری از برخی اعمال سلیقه ها صورت می گیرد.

خزانه دار سازمان در ادامه همچنین از طرح برگزاری نشست های آموزشی و توجیهی برای خزانه داران و مدیران امور مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها پس از شروع به کار هیئت مدیره های دوره جدید خبر داد. طرح اعطای صلاحیت کارشناسی در نیروگاه های برق به مهندسان عضو سازمان گروه تخصصی برق شورای مرکزی با نگاه ویژه برای توسعه اشتغال مهندسان برق، عقد تفاهم نامه ای را با وزارت نیرو در دستور کار دارد که به موجب آن امور کارشناسی تخصصی در حوزه نیروگاه ها و بهره برداری آنها برعهده مهندسان رشته برق عضو سازمان گذاشته می شود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

همچنین جی‌افرام عضو هیئت رئیسه شورا در توضیح این خبر گفت: برای بهره وری بیشتر نیروگاه ها و رفع اختلافات احتمالی فنی، تخصصی و اقتصادی بین نیروگاه ها و بهره برداران، باب همکاری خوب و امیدوار کننده ای وزارت نیرو باز شده تا با آموزش و اعطای صلاحیت کارشناسی به مهندسان رشته برق بتوان در جهت استفاده از تخصص آنها اقدام کرد. به این ترتیب علاوه بر اشتغال مولد و مفید مهندسان برق، خدمتی تازه در حوزه صرفه جویی اقتصادی و بهره وری انرژی و تامین منافع ملی صورت می پذیرد.


وی همچنین عقد یک تفاهم نامه سه جانبه برای نظارت بر برق کلیه اماکن و برقراری انشعابات برق را گام موثری در جهت ایجاد حوزه جدید اشتغال و خدمت برای مهندسین برق توصیف کرد و ارتقاء شبکه های برق و افزایش ایمنی را از پیامدهای مفید آن دانست. این تفاهم نامه با بازنگری و اصلاح شیوه نامه ای که از قبل تدوین شده، امکان پذیر خواهد شد.

  منبع : وبگاه صما
  20:19   چهارشنبه 25 مهر 1397  
 نظرات