اخبار   
 

 اعلام حمایت کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران از آخوندی

کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران، در بیانیه‌ای ضمن حمایت تمام‌قد از آخوندی، هجمه‌ها علیه وی را به علت مبارزه‌ی او با فساد دانست و گفت: تغییر در مدیریت کنونی وزارت راه و شهرسازی، منافع ملی و مصالح عمومی را با چالش جدی روبه‌رو می‌کند ...

اعلام حمایت کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران از آخوندی
■ تجلیل از اقدام ماندگار وزارت راه و شهرسازی در مبارزه با فساد در نظام مهندسی


کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران، در بیانیه‌ای ضمن حمایت تمام‌قد از آخوندی، هجمه‌ها علیه وی را به علت مبارزه‌ی او با فساد دانست و گفت: تغییر در مدیریت کنونی وزارت راه و شهرسازی، منافع ملی و مصالح عمومی را با چالش جدی روبه‌رو می‌کند.

کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران با انتشار بیانیه‌ای با حمایت از عباس آخوندی به تجلیل از اقدامات صورت گرفته در دوران وزارت او، علی‌الخصوص مبارزه با فساد سازمان نظام مهندسی پرداخت. در متن این بیانیه آمده است:

ملت شریف ایران
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

همانگونه که همگان می دانند پس از آنکه کشور و نظام عزیزمان با برنامه ریزی و تلاش قابل تحسین دستگاه دیپلماسی توانست روند تازه ای در مسیر تعامل با جهانیان ایجاد نماید، مدیران ارشد اقتصادی و اجرایی کشور نیز به پشتوانه این دستاورد مهم، برنامه‌ریزی‌ها و کوشش‌های خود را در جهت استمرار مسیر عمران و آبادی کشور دوچندان نمودند. بارزترین نمونه آن تلاش تحسین برانگیز وزارت راه و شهرسازی برای استفاده از ظرفیت‌های بوجود آمده از برجام در تجهیز و نوسازی ناوگان ریلی، زمینی و هوایی بود که متأسفانه این اقدامات حیاتی و ماندگار بدلیل کینه و دشمنی بیگانگان در نقض تعهدات بین‌المللی و اقدامات احساسی و هیجان زده برخی از نیروهای داخلی در مقابله با پیوستن ایران به کنوانسیون های بین المللی مجدداً بی نتیجه مانده و در این میان آسیب‌ها و ابتلائات ناشی از این امور گریبان برخی مدیران لایق و آزمون پس داده را گرفته است.

وزارت راه و شهرسازی علیرغم ضعف‌ها و کاستی های موجود که قابل انکار نیست و بارها توسط کانون سراسزی انبوه سازان ایران مورد نقد قرار گرفته است، توانست ثبات مناسب و نظم موجهی به بازار تولید و عرضه مسکن ببخشد و با تقویت توان خرید متقاضیان و ارتقای توان بنگاههای پولی و بانکی از بحران‌های تجربه شده در دولت‌های گذشته عبور نماید. همچنین این وزارتخانه توانست گسترده ترین پروژه عمرانی کشور یعنی مسکن مهر را بعنوان میراث چالش برانگیز باقیمانده از دولت قبل مدیریت نموده و تا حدود زیادی این پاشنه آشیل را به وضعیت باثبات هدایت کند.

اما مهمترین اقدامی که براستی در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان سند زرین اقدامات دولتی برای مقابله با فساد و رانت سازمان یافته انجام شد،بخشنامه‌ها و کوشش‌هایی بود که دکتر آخوندی در خصوص سازمان نظام مهندسی مورد تمهید قرار داد که بعنوان یک برگ درخشان در کارنامه عملکرد وی برای نسلهای آینده به یادگار خواهد ماند.

حال که زمزمه های استیضاح ایشان برای بار چهارم و سپس استعفا یا برکناری از محافل مختلف رسمی و غیر رسمی به گوش می رسد سؤال این است که آیا جبهه مبارزه با فساد و رانت، فرماندهان خود را قربانی خواهد کرد؟ آیا آیندگان حق نخواهند داشت که بپرسند میان این همه مدیر، چرا کسی که پرچم مبارزه با فساد را برافراشته، باید طعم جفای مخالفان و عناد منفعت طلبان را بچشد؟ در برابر آحاد جامعه چه پاسخی خواهیم داشت که به دست خود، کابینه دوازدهم را از حضور مدیری استراتژیست و کارآزموده محروم می‌سازیم؟

به استحضارتان می‌رسانیم که هرگونه تغییر درمدیریت فعلی وزارت راه و شهرسازی نه تنها رافع مشکلات فعلی در حوزه مربوطه نیست بلکه در ابعاد گسترده تر نیز ممکن است منافع ملی و مصالح عمومی را با چالش جدی مواجه سازد و به برگ برنده ای در دستان مخالفان منفعت طلب دولت تبدیل گردد تا ضعف‌ها و مشکلات آتی را به پای تصمیمات عجولانه ای از این دست بنویسند.

کانون سراسری انبوه سازان ایران ضمن حمایت مجدد از مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، توجه جدی ایشان و ریاست محترم جمهوری و نمایندگان ملت شریف ایران در مجلس شورای اسلامی را به این نکته جلب می‌نماید که هرگونه تلاطم ناشی از بی ثباتی مدیریتی در این وزارتخانه منجر به واکنش‌های منفی در بازار تولید و عرضه مسکن و ناکارآمد شدن برنامه های مدون قبلی و آشفتگی در میان تولید کنندگان ، عرضه کنندگان و متقاضیان مسکن و ساختمان خواهد شد.

إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ
کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران
۲۱ مهر ۱۳۹۷

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

ـ در پیوند با همین موضوع :
پدیده‌ی «جنگل ساختمانی» و نگرانی‌های آقای وزیر
معامله‌ی شهر با پیمانکاران ـ ناگفته‌های دکتر عباس آخوندی
مهندسان و مدیریت خردمندانه‌ی سرزمین
آخوندی : نظام مهندسی وضع آشفته‌ای دارد
دکتر عباس آخوندی، مردی که از نو باید شناخت ـ بخش نخست
دکتر عباس آخوندی، مردی که از نو باید شناخت ـ بخش دوم
پیش‌نویس اصل اخلاق حرفه‌ای و شئون مهندسی
دیدگاه‌های آقای دکتر آخوندی در زمینه‌ی نظارت و مسئولیت‌های شهرداری
حمایت قاطع و تجلیلِ مجلس از اقدامات ضدفساد آخوندی
سخنی با مهندسان؛ همه با هم حرکت به سوی اصلاح نظام مهندسی ساختمان
آخوندی را استعفا دادند ...
واکاویِ دلایل تخریب آخوندی از سوی حامیانِ جعل و فساد

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  14:07   شنبه 21 مهر 1397  
 نظرات