اخبار   
 

 ارجاع نظارت برای مهندسانِ حقیقی، اختیاری شد

عضو هیأت‌مدیره‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به توافقِ انجام‌گرفته با شهرداری تهران، از اختیاری شدنِ ارجاع نظارت کار برای مهندسان حقیقی همانند مهندسان حقوقی خبر داد ...

ارجاع نظارت برای مهندسانِ حقیقی، اختیاری شد
■ توافق شهرداری و نظام مهندسی بر سر ارجاع نظارت


عضو هیأت‌مدیره‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به توافقِ انجام‌گرفته با شهرداری تهران، از اختیاری شدنِ ارجاع نظارت کار برای مهندسان حقیقی همانند مهندسان حقوقی خبر داد.

حیدر جهان‌بخش ضمن بیان مطلب فوق درگفت‌و گو با خبرنگار «صما» تاکید کرد: براساس توافقی که بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و شهرداری تهران صورت گرفته مقرر شده است که مهندسان حقیقی همانند مهدسان حقوقی امکان انتخاب یک کار به صورت اختیاری داشته باشند که البته عملیاتی شدن این روند فعلا به صورت موقت است.
جهان‌بخش افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اخیرا توافقی با شهرداری تهران داشته است که به موجب آن به صورت موقت هر ناظرحقیقی یک کار را به صورت اختیاری، انتخاب کند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه درباره زمزمه های مطرح شده در فضای مجازی مبنی براختیاری شدن انتخاب مهندس ناظر از روز شنبه تاکید خاطرنشان ساخت: اظهارنظرهای صورت گرفته مبنی براختیاری شدن انتخاب مهندس ناظر ،مربوط به مهندسان حقیقی است.

جهان بخش افزود: چرا که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران شیوه نامه ارجاع نظارت انتخابی به اشخاص حقیقی را با شهرداری تهران تفاهم کرده است که اگر به تایید برسد ،مهندسان حقیقی نیز به همان شیوه انتخاب مهندس حقوقی می توانند یک کار انتخابی داشته باشند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درباره آمار مربوط به ارجاع انتخابی مهندسان ناظر حقوقی گفت: تاکنون .در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به صورت موردی حدود ۱۲ کاربه اشخاص حقوقی ارجاع شده است که البته شرایط ارجاع کار به این صورت است که ابتدا می بایست فرم درخواست ناظرحقوقی پروژه های انتخابی که مشخصات پرونده را ارایه می دهد وناظر ومجری را معرفی می کند پر شود و درمرحله بعد معاونت خدمات مهندسی و سپس ریس سازمان نیز آن را بررسی می کند و هر ناظر حقوقی به موجب این قرارداد درطول سال می تواند یک پروژه را به صورت اختیاری انتخاب کند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرد: از شنبه هفته بعد اگر شیوه نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به توافق شهرداری برسد اجرایی می شود.

جهان بخش در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد که شهرداری تهران شیوه‌نامه پیشنهادی سازمان نظام مههندسی را نپذیرد گفت: بعید می‌رسد که چنین اتفاقی رخ دهد چرا که در این زمینه توافق وتفاهم صورت گرفته است و بنابراین از شنبه هفته آینده این مهم اجرایی خواهد .ضمن اینکه با توجه به متوقف شدن پرونده های ارجاع نظارت در شهرداری تهران، مردم برای رفع این مشکل پیگیر بوده اند و بر این اساس می توان گفت که شهرداری تهران پیشنهاد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را اجرایی خواهد کرد و به دنبال آن از شنبه آتی،هر ناظر حقیقی و حقوقی طبق شیوه نامه می توانند یک کار اختیاری انتخاب کنند.

  منبع : وبگاه صما
  17:27   چهارشنبه 17 مرداد 1397  
 نظرات