اخبار   
 

 وعده‌ی رجبی : ارائه‌ی گواهی‌نامه‌ی کار در اتحادیه‌ی اروپا به مهندسان ایرانی

فرج‌الله رجبی در بیست‌ودومین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، با بیان این که در سه سال اخیر تعاملات سازمان نظام مهندسی با خارج از کشور افزایش یافته است، ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ی نه‌چندان دور و در دوره‌ی جدید فعالیت شورای مرکزی، مجوزهای کار در اروپا برای مهندسان ایرانی اخذ شود ...

وعده‌ی رجبی به مهندسان در بیست‌ودومین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان :
■ ارائه‌ی گواهی‌نامه‌ی کار در اتحادیه‌ی اروپا به مهندسان ایرانی


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این که شورای مرکزی می تواند رکن توسعه کشور باشد، گفت: امروز شاهد آرامش و امیددر سازمان های نظام مهندسی هستیم و یکی از دلایل این آرامش و امید این است که تیم جدید وزارت راه بنا را براین گذاشته اند که در جهت تقویت و حمایت از جامعه مهندسی قدم بردارند.

فرج‌الله رجبی در بیست‌ودومین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: ما تلاش داشتیم که به قانون و مقررات بازگردیم و اگر نخواهیم به قانون احترام بگذاریم، سنگ روی سنگ بند نمی شود. وی افزود: یک رکن این آرامش هم حمایت جدی مهندسان سراسر کشور از جریانی بود که تلاش می کرد در حوزه های سازمان نظام مهندسی را مبتنی بر مقررات نگه دارد. وی با بیان اینکه شورای مرکزی می تواند رکن توسعه کشور باشد، افزود: قانون برای سازمان نظام مهندسی ساختمان رکن تعیین کرده و این رکن مهم، شورای مرکزی است.

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه مسئولیت های سازمان در قانون نوشته شده است، اما چشم انداز و افق را شما باید تعیین کنید، گفت: شورای مرکزی از جنس شما بوده و با مقیاس های انسانی دستاوردها و نقصان هایی داشته است. رجبی ادامه داد: هیات مدیره استان‌ها می توانند موجب یا مانع توسعه نظام مهندسی و کیفیت ساخت و ساز باشند؛ چرا که چشم انداز و افق حوزه های کار و فعالیت باید توسط سازمان‌ها بر اساس قانون تعریف شود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

این مسئول، صادرات خدمات فنی و مهندسی را یکی از موارد مهمی دانست که در دوره هشتم شورای مرکزی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و گفت: در دوره هفتم شورای مرکزی تعاملات سازمان با خارج از کشور شروع شده و با وزارت تحقیقات آلمان تفاهم نامه ای منعقد شد که ۲۵ نفر از مهندسان ما را در حوزه گرمایشی و تأسیسات آموزش دهند تا در صورت موفقیت ادامه پیدا کند. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: در همین راستا تعدادی از مهندسان ما به آلمان اعزام شدند تا مورد آموزش قرار بگیرند. وی همچنین خبر داد: یک گروه از مهندسان ایرانی برای اخذ گواهینامه کار در اتحادیه اروپا به آلمان اعزام می‌شوند؛ بعد از این آزمون و اخذ گواهینامه، مهندسان ایرانی امکان کار در اتحادیه اروپا را خواهند داشت. رجبی با بیان اینکه تعاملات سازمان نظام مهندسی با خارج از کشور در سه سال اخیر افزایش یافته است، ابراز امیدواری کرد: در آینده نه چندان دور و در دوره جدید فعالیت شورای مرکزی، مجوزهای کار در اروپا در این خصوص اخذ شود. وی قدم بعدی را ارتباط با سازمان یونسکو دانست که این ارتباط نیز می بایست پیگیری شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور ارتقای جدی جامعه مهندسی ایران در ارتباط با جهان را جزو برنامه‌های مهم شورای مرکزی خواند و گفت: برای پیگیری سیاست صدور خدمات مهندسی، ابتدا باید میزان سواد مهندسان خود را ارتقا دهیم. رئیس شورای مرکزی ادامه داد: یکی از محاسن تقابلات سال گذشته این بود که مهندسان متوجه شدند در حوزه های تخصصی باید اتحاد داشته باشند تا بتوانند از مراحل بحرانی عبور کنند. افزایش سطح حساسیت در جامعه نسبت به سازمان نظام مهندسی نیز زمینه ساز این مهم است که در برخی از طرح ها در استان‌ها باید مداخله صورت گیرد. رجبی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید بازوی تخصصی و فنی دستگاه‌های اجرایی باشد که می‌توان در این خصوص برای رونق مسکن به وزارت راه و شهرسازی کمک کرد و به عنوان محرکی در بحث سرمایه گذاری و ساخت و ساز از طریق اعصای سازمان عمل کرد. رجبی در پایان با اشاره به انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان گفت: امیدوارم کسانی انتخاب شوند که می‌توانند باعث ارتقای مهندسی ایران شده و سیاست‌های ارتباطی ما با خارج از کشور را ادامه دهند.

  منبع : وبگاه صما
  13:08   چهارشنبه 26 تیر 1398  
 نظرات