اخبار   
 

 تأکید معاون وزیر کشور بر لزوم هم‌افزایی جامعه‌ی مهندسان و شهرداری‌ها

معاون وزیر کشور در بیست‌ودومین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان این که الکترونیکی و برخط کردنِ خدمات مهندسی یکی از مباحث‌ مهم است، افزود: سازمان نظام مهندسی باید یک بازاندیشی و‌ بازخوانی در حوزه‌ی کاری خود بکند. او تأکید کرد: هم‌افزایی جامعه‌ی مهندسان و شهرداری‌ها در راستای ارتقای کیفیت ساختمان‌ها بحثی است که از گذشته‌های دور داشته‌ایم و همچنان باید داشته باشیم ...

تأکید معاون وزیر کشور بر لزوم هم‌افزایی جامعه‌ی مهندسان و شهرداری‌ها
■ «الکترونیکی کردنِ خدمات مهندسی ضروری است»


معاون وزیر کشور در بیست‌ودومین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان این که الکترونیکی و برخط کردنِ خدمات مهندسی یکی از مباحث‌ مهم است، افزود: سازمان نظام مهندسی باید یک بازاندیشی و‌ بازخوانی در حوزه‌ی کاری خود بکند. او تأکید کرد: هم‌افزایی جامعه‌ی مهندسان و شهرداری‌ها در راستای ارتقای کیفیت ساختمان‌ها بحثی است که از گذشته‌های دور داشته‌ایم و همچنان باید داشته باشیم.

جمالی‌نژاد همچنین با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و تدوام آموزش مهندسان دارای صلاحیت ادامه داد: لزوم گنجاندن ضوابط و مقررات طراحی و اجرا برای معلولان، افزایش کنترل و نظارت بر ساخت و سازها، دقت در طراحی، استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد، توجه به گزارش‌های تخلفات ساختمانی و کمیسیون ماده ۱۰۰ از مواردی است که در معاونت عمرانی وزارت کشور پیگیری می‌شود. وی یادآورشد: به رغم تمامی راه حل‌هایی که مهندسان و متخصصان در پیش گرفتند متأسفانه مشکلات در حوزه ساخت و ساز و نظارت بر آنها به قوت خود باقی است. جمالی نژاد همچنین عنوان کرد: بسیاری از مشکلات ما به این دلیل است که در توسعه های ۲۰۰ سال اخیر نتوانسته ایم جنبه های درونی را از نظر روحی و روانی به عالم معنا وصل کنیم.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: بسیاری از مصادیق فعلی مهندسی ما و توسعه های شهرها ما را به عالم مادی وصل می کند. بنابراین نمی تواند مشکلات را حل کند. وی با انتقاد از اینکه هنرهای ما برون گرا است و درون گرا نیست، اضافه کرد: معماری و شهرسازی گذشته ما را به عالم معنوی و واقعی وصل می کرد. در حالیکه برج ها و باروهای اخیر ما را به عالم مادی وصل می کند. این مقام مسئول ادامه داد: مهندسان ما در طول تاریخ به ویژه در تمدن ایرانی – اسلامی جایگاه بسیار ویژه‌ای داشتند و ضرورت دارد که در دوران معاصر این جایگاه تقویت شود.

جمالی نژاد در پایان با بیان اینکه مهندسان باید بیماری های شهرها را تشخیص دهند و علت را دریابند و درمان کنند، تاکید کرد: صنعت ساختمان تشنه مهندسانی است که در عین ساخت و ساز بتوانند به مکتب های کهن و ریشه های اصیل تمدنی ما رجوع و اشاره داشته باشند و توسعه پایدار را در دستور کار خود قرار دهند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه صما
  12:33   چهارشنبه 26 تیر 1398  
 نظرات