اخبار   
 

 خبرهای داغ هفته: از تخلف بیست‌میلیاردی نظام مهندسی تا اصرار رجبی بر حفظ صندلی ریاست

این روزها، اخبار منتشرشده در کانال‌های خبری به‌عنوان یکی از مراجع اصلی خبر، گوی سبقت را از رسانه‌های رسمی ـ چه داخلی و چه خارجی ـ ربوده‌اند. در این شرایط اخباری گوناگون در حوزه‌های مختلف دست به دست می‌شود؛ حوزه‌ی مسکن و نظام مهندسی نیز از این قاعده مستثنا نیستمد. تخلف بیست‌میلیاردی در نظام مهندسی، استعفای وزیر راه و شهرسازی و ادعای تکان‌دهنده درباره‌ی افشانی، نمونه‌هایی از این دسته خبرها و شایعات در این هفته هستند ...

خبرهای داغ هفته:
از تخلف بیست‌میلیاردی نظام مهندسی تا اصرار رجبی بر حفظ صندلی ریاست


این روزها، اخبار منتشرشده در کانال‌های خبری به‌عنوان یکی از مراجع اصلی خبر، گوی سبقت را از رسانه‌های رسمی ـ چه داخلی و چه خارجی ـ ربوده‌اند. در این شرایط اخباری گوناگون در حوزه‌های مختلف دست به دست می‌شود؛ حوزه‌ی مسکن و نظام مهندسی نیز از این قاعده مستثنا نیستمد. تخلف بیست‌میلیاردی در نظام مهندسی، استعفای وزیر راه و شهرسازی و ادعای تکان‌دهنده درباره‌ی افشانی، نمونه‌هایی از این دسته خبرها و شایعات در این هفته هستند.

تخلف بیست‌میلیاردی در نظام مهندسی ساختمان؟

این هفته اختلاس نظام مهندسی تهران به یکی از شایعات داغ فضای مجازی تبدیل شد.ماجرا از آنجا آغاز شد که از قرار معلوم تخلف هفت میلیاردی که وزارت راه و شهرسازی مدعی کشف آن شده بود،خیلی بیش از این ارقام بوده است به طوری که بر اساس شینده ها رقم واقعی آن بیست میلیارد تومان بوده است.

بدین ترتیب پای افراد دیگری از اعضای هیات مدیره نیز به این تخلف نیز باز شده است به طوری که حتی گفته می شود این عده که تعداد آنها حدود سه نفر است و به هیات مدیره هشتم انتخابات نظام مهندسی نیز راه یافته اند، ممکن است فرصت حضور در ترکیب جدید هیات مدیره نظام مهندسی تهران را از دست دهند چرا که گفته می‌شود ممکن است که اعتبارنامه این عده توسط وزیرراه وشهرسازی امضاء نشود.

استعفای وزیر راه و شهرسازی

باید به شنیدن اخبار کنار رفتن وزیران روحانی عادت کنیم. اخیرا هم شایعه استعفای آخوندی مطرح شد و روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی استعفای او را تکذیب کرد. اول مهر هم روابط عمومی وزارت صنعت، استعفای شریعتمداری را تکذیب کرده بود. نکته جالب اینجا بود که در هر دو مورد، هنوز هم برای انتخاب جانشین، گمانه زنی می‌شود.

بازار داغ گمانه‌زنی درباره‌ی جایگزین آخوندی

در این هفته اخبار ضد و نقیضی درباره گزینه های جایگزین عباس آخوندی به حدی منتشرشده است که تقریبا سبب سردرگمی همه شده است.از یک طرف پای گزینه نوبخت به میان آمده است اما ازیک طرف دیگر نیز پای پیروزحناچی نیز به میان آمده است.

البته در این بین محسن نریمان که پیشتر نیز معاونت شهرهای جدید وزارت راه وشهرسازی را به عهده داشته است نیز به عنوان نامزد وزیر راه وشهرسازی نیز مطرح شده است و آن سوتر برخی نیز محمد علی افشانی را نیز به عنوان گزینه احتمالی وزارتخانه راه وشهرسازی مطرح می کنند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
ادعای تکان‌دهنده درباره‌ی افشانی

در این هفته خبر شنود مکالمات معاونان شهرداری تهران توسط افشانی تایید شد چرا که حجت‌الله میرزایی، معاون سابق برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران درباره ماجرای شنود شدن از طرف افشانی گفت: آقای افشانی گفته‌اند که من تلفن معاونانم را شنود می‌کنم و فهمیدم که برخی از آن‌ها پشت من حرف می‌زنند.اما دومین واکنش رسمی به این موضوع توسط محسن هاشمی عنوان شد . شورای شهر تهران با اشاره به اینکه موضوع شنود را پیگیری خواهد کرد، گفت: در حال حاضر زن و شوهرها هم از شنود علیه هم استفاده می‌کنند.

اتهام یک نماینده‌ی مجلس به وزیر راه

در این هفته مکاتبه وزیرراه وشهرسازی با رییس قوای مجلس و قوه قضاییه درباره اتهام یک نماینده مجلس در فضای مجازی شدیدا خبرساز شد.ازقرارمعلوم یک نماینده مجلس ادعا کرده بود که وزیرراه دارای شرکت راه سازی است و اقدام به مکاتبه با خودش می‌کند! ادعایی که با واکنش عباس آخوندی مطرح شد و او با نامه نگاری روسای قوه قضاییه و مقننه شدیدا آن را تکذیب کرد.

حضور فرج‌الله رجبی در شورای مرکزی به روال قبل

در این هفته برخی زمزمه ها در فضای مجازی منتشر شد که بیانگر آن است که فرج الله رجبی کماکان در جایگاه ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در این سازمان تردد می کند و این امر بیانگرآن است که او زیر بار حکم عباس آخوندی درباره تعلیق پروانه‌اش نرفته است.صما این خبر را تایید یا رد نمی کند؛ این اخبار صرفا داغ ترین‌های مجازی این هفته است.

ـ در پیوند با همین موضوع :
پدیده‌ی «جنگل ساختمانی» و نگرانی‌های آقای وزیر
معامله‌ی شهر با پیمانکاران ـ ناگفته‌های دکتر عباس آخوندی
مهندسان و مدیریت خردمندانه‌ی سرزمین
آخوندی : نظام مهندسی وضع آشفته‌ای دارد
دکتر عباس آخوندی، مردی که از نو باید شناخت ـ بخش نخست
دکتر عباس آخوندی، مردی که از نو باید شناخت ـ بخش دوم
پیش‌نویس اصل اخلاق حرفه‌ای و شئون مهندسی
دیدگاه‌های آقای دکتر آخوندی در زمینه‌ی نظارت و مسئولیت‌های شهرداری
حمایت قاطع و تجلیلِ مجلس از اقدامات ضدفساد آخوندی
سخنی با مهندسان؛ همه با هم حرکت به سوی اصلاح نظام مهندسی ساختمان
آخوندی را استعفا دادند ...
واکاویِ دلایل تخریب آخوندی از سوی حامیانِ جعل و فساد
هدیه به مهندسان: شورای مرکزی فعلاً با مدیریت رجبی اداره می‌شود

  منبع : وبگاه صما
  21:36   چهارشنبه 25 مهر 1397  
 نظرات