اخبار   
 

 تمرکز هیأت‌مدیره‌ی هشتم بر تصحیح نظارت مهندسان

معاون مسکن و شهرسازیِ وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در حال حاضر قانونِ ۲۳ساله‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان نیازمند بازنگری و اصلاح است، گفت: سازمان نظام مهندسی مملو از اعضای حرفه‌ای و باتجربه است که می‌توانند در دوران اصلاح قانون و دوره‌ی هشتم هیأت‌مدیره‌ی آن سازمان، حقوق شهروندان را مرتفع کنند ...

تمرکز هیأت‌مدیره‌ی هشتم بر تصحیح نظارت مهندسان
■تقویت خدمات مهندسی در ساخت‌و‌ساز


معاون مسکن و شهرسازیِ وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در حال حاضر قانونِ ۲۳ساله‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان نیازمند بازنگری و اصلاح است، گفت: سازمان نظام مهندسی مملو از اعضای حرفه‌ای و باتجربه است که می‌توانند در دوران اصلاح قانون و دوره‌ی هشتم هیأت‌مدیره‌ی آن سازمان، حقوق شهروندان را مرتفع کنند.

حامد مظاهریان بابیان مطلب فوق به «صما» گفت: سازمان‌های نظام‌مهندسی در دوره هشتم می‌تواند نگاه جامع‌تری نسبت به‌سرعت ساخت‌وساز، استفاده از فن‌آوری‌های نوین و نارضایتی بهره‌برداران نهایی در خصوص خدمات سازمان نظام‌مهندسی، مبحث انرژی، بخش آموزش و غیره داشته باشد.
وی گفت: در حال حاضر مدت‌زمان احداث ساختمان در ایران نسبت به نرم جهانی در رتبه قابل قبولی قرار ندارد؛ و متأسفانه در بخش استفاده از فن‌آوری‌های روز دنیا در ساخت‌وساز نیز موفق عمل‌نکرده‌ایم.

مظاهریان در خصوص نارضایتی بهره‌برداران از خدمات اعضای نظام‌مهندسی گفت: برخی از شهروندان معتقدند ساخت‌وساز بسیار طولانی بوده و نظارت‌ها به‌کندی پیش می‌رود؛ بنابراین از مهندسان می‌خواهند ساخت‌وسازها و نظارت‌ها سریع‌تر و متمرکز صورت بگیرد؛ بنابراین هیئت‌مدیره دوره هشتم می‌تواند عملکرد مطلوب‌تری در این خصوص داشته باشد.

معاون مسکن و شهرسازی بابیان اینکه مبحث انرژی موضوع دیگری است که هیئت‌مدیره هشتم می‌تواند جدی‌تر وارد این مقوله شود گفت: در حال حاضر وضعیت مصرف انرژی و هدر رفت انرژی در رتبه غیر قبولی قرار دارد و همگان از مهندسان انتظار دارند در این خصوص ورود مطلوب‌تری داشته باشند.

وی همچنین با اعتقاد به اینکه موضوع آموزش باید به‌صورت جدی‌تر و فعال‌تر در سازمان نظام‌مهندسی لحاظ شود عنوان کرد: بحث آموزش عالی با توجه به نیروی فعال در این عرصه می‌تواند مقوله مهم دیگر برای هیئت‌مدیره هشتم باشد.

وی درنهایت گفت: امیدواریم هیئت‌مدیره دوره هشتم بتواند یک ریل‌گذاری مطلوبی در عرصه ساخت ساز، احقاق حق اعضا و شهروندان داشته باشد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه صما
  14:44   سه شنبه 16 مرداد 1397  
 نظرات