اخبار   
 

 جهانگیری: فساد سازمان‌های نظام مهندسی با مستندات ارائه شود

نشستِ مشترک هیأت رییسه‌ی کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران با اسحاق جهانگیری، معاون‌اول ریاست‌جمهوری برگزار شد. به گزارش «صما»، این نشست به‌منظور بررسی راهکارهای برون‌رفت از شرایط حاکم بر حوزه‌ی مسکن و حل مشکلاتِ پرشمار همچون قوانین مزاحم و مخلِ کسب‌وکار بخش خصوصی، ارائه‌ی راهکارها در شرایط کنونی حوزه‌ی اقتصاد مسکن و برنامه‌ریزی اجرایی برای تأمین مسکن اقشار هدف جامعه برگزار شد ...

جهانگیری: فساد سازمان‌های نظام مهندسی با مستندات ارائه شود
■ «بخش خصوصی، بسته‌ی پیشنهادی تأمین مسکن را اعلام کند»


نشستِ مشترک هیأت رییسه‌ی کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران با اسحاق جهانگیری، معاون‌اول ریاست‌جمهوری برگزار شد. به گزارش «صما»، این نشست به‌منظور بررسی راهکارهای برون‌رفت از شرایط حاکم بر حوزه‌ی مسکن و حل مشکلاتِ پرشمار همچون قوانین مزاحم و مخلِ کسب‌وکار بخش خصوصی، ارائه‌ی راهکارها در شرایط کنونی حوزه‌ی اقتصاد مسکن و برنامه‌ریزی اجرایی برای تأمین مسکن اقشار هدف جامعه برگزار شد. در این جلسه مراتب نگرانی و اعتراض بخش خصوصی کشور از بی توجهی مدیران میانی و دستگاه های اجرایی کشور به پایبند بودن در نظرخواهی و تعاملات لازم با فعالان بخش خصوصی و نهادهای صنفی و حرفه ای مرتبط در زمینه تدوین و ابلاغ آئین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل ها و همچنین عدم رعایت مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار علیرغم تأکیدات معاون اول ریاست جمهوری، عنوان شد.

همچنین موضوعاتی چون لغو و تدوین بخشنامه های مختلف وزارت راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی؛ عدم بهره گیری وزارت راه و شهرسازی از بخش های خصوصی ذیربط در برنامه های اجرایی حوزه مسکن و ساختمان به‌خصوص تدوین قراردادهای مسئله‌دار در حوزه طرح اقدام ملی مسکن؛ عدم پایبندی بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی به برخی تصویب نامه‌های هیئت وزیران مخصوصاً تصویب نامه هایی که از طرف وی ابلاغ شده و همگی در جهت رونق تولید و بهبود شرایط کسب و کار بوده است، در این نشست مطرح شد. در ادامه اعلام شد که قانون مالیات های مستقیم و اعتراض به عدم تدوین آئین نامه های مثمر ثمر و بهبود دهنده فضای کسب و کار برای بخش خصوصی مورد توجه واقع نشده و با ایجاد مشکلات فراوانی برای بخش خصوصی به خصوص فعالان حوزه مسکن و ساختمان همچنان به قوت خود باقی است. در همین حال موضوع عدم تدوین آئین نامه اجرایی ماده ۲۹ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که متأسفانه پس از ۲۵ سال از تصویب قانون همچنان بلااقدام مانده، نیز در این نشست مطرح شد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

در ادامه مراتب نگرانی بخش خصوصی نسبت به عملکرد سازمان های نظام مهندسی و رواج پدیده نامیمون امضافروشی در این نهاد حرفه ای و اعمال سیاست های توزیعی که باعث عدم تحقق و شکوفایی و پیشرفت و نوآوری در صنعت ساختمان کشور می شود و همچنین مجموعه قانون گریزی هایی که توسط این سازمان اعمال می شود، نیز اعلام شد. در عین حال موضوع مسکن مهر و مسکن ملی مطرح و مقرر شد با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت و اصلاح الگوی مسکن مهر و برای اجرایی شدن یک اقدام ملی ضمن شناسایی آسیب های گذشته درخصوص جانمایی- موضوعات مالی و اجرای زمین صفر اقدامات لازم صورت پذیرد.

در پایان این نشست جهانگیری پس از استماع مذاکرات نمایندگان کانون سراسری ضمن اعلام رسیدگی مجدانه به موضوعات یاد شده، خواستار آن شد که کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران به عنوان یک نهاد صنفی دارای جایگاه اقتصادی و اجتماعی در کشور، مشکلات و موانع پیش روی صنعت ساختمان را به صورت مجزا اعلام کند تا با همفکری و بهره مندی از فرصت ها، اقدام مقتضی نسبت به تعیین راهکار مناسب صورت پذیرد.

معاون اول ریاست جمهوری در ادامه توصیه کرد: پیشنهادات کانون سراسری درخصوص آئین نامه اجرایی ماده ۲۹ مستقیماً به دفتر خودشان ارسال شود و در صورت وجود فساد و بی قانونی در سازمان‌های نظام مهندسی همراه با مستندات به صورت مجزا مکاتبات با دفتر وی صورت پذیرد. وی همچنین اظهار داشت: بخش خصوصی به عنوان بخش متفکر و پیشران اقتصادی نسبت به تدوین و اعلام بسته پیشنهادی درخصوص تأمین مسکن برای اقشار هدف اقدام کند؛ به نحوی که تأمین مسکن برای تمام آحاد جامعه و علی الخصوص دهک های آسیب پذیر جامعه مورد توجه قرار گرفته شده باشد.

  منبع : وبگاه صما
  16:05   یکشنبه 24 آذر 1398  
 نظرات