اخبار   
 

 ارتقای خدمات مهندسی با کنترل عملکرد هیأت‌مدیره‌های نظام مهندسی

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با تأکید بر این که شورای مرکزیِ آن سازمان، ستاد هماهنگ‌کننده و تصمیم‌ساز سازمان نظام مهندسی ساختمان است، گفت: همه‌ی تصمیماتی که در شورای مرکزی گرفته و به استان‌ها ابلاغ می‎شوند، لازم‌ الاجرا هستند ...

ارتقای خدمات مهندسی با کنترل عملکرد هیأت‌مدیره‌های نظام مهندسی
■ ضرورت اصلاح ساختار تشکیلاتی و اداری نظام مهندسی


عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی درباره‌ی تأثیر تصمیمات شورای مرکزی بر عملکرد سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها گفت: شورای مرکزی ستاد هماهنگ‌کننده و تصمیم‌ساز سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است. مجید جی‌افرام افزود: همه‌ی مراودات و اعمال مدیریت‌ها در سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها، بر پایه‌ی تصمیم‌های شورای مرکزی است و این تصمیم‌ها نیز ریشه در قانون نظام مهندسی و آیین‌نامه‌های اجرایی و قوانین موجود کشور دارند. وی با تأکید بر این که تصمیم‌ها و ابلاغیه‌های شورای مرکزی لازم‌الاجرا هستند، ادامه داد: همه‌ی تصمیماتی که در شورای مرکزی گرفته و به استان‌ها ابلاغ می‎شوند، لازم‌ الاجرا هستند.

لزوم ارتقای کیفیت خدمات مهندسی

جی افرام همچنین درخصوص اولویت های شورای مرکزی در دوره هشتم بیان کرد: شورای مرکزی هشتم باید یک برنامه‌ریزی مدون و منظم در ارتباط با این داشته باشد که کیفیت خدمات مهندسی به جامعه ارتقا پیدا کند. وی تاکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد، رضایت‌‌مندی مردم، جامعه و مسئولان از سازمان نظام مهندسی گسترش پیدا می کند و باعث ارتقای سازمان نظام مهندسی خواهد شد.

عضو شورای مرکزی این موضوع را مهمترین اولویتی دانست که شورای مرکزی هشتم باید دنبال کند و تصریح کرد: در راستای همین هدف، باید کنترل و نظارت دقیقی بر عملکرد مهندسان و هیئت مدیره ها وجود داشته باشد تا نیل به هدف آسانتر شود. به گفته وی، در کنار آن، آموزش مهندسان و نحوه اعطای صلاحیت و ارتقای پایه به حرفه مندان باید با نظم و دقت و حساسیت بیشتری صورت بگیرد و این مهمترین برنامه هایی است که شورای مرکزی هشتم می تواند دنبال کند.

جی افرام اضافه کرد: علاوه بر این، ما باید با اصلاح شیوه نامه‌ها و آیین نامه‌های مربوطه به دنبال اصلاح ساختار تشکیلاتی و اداری سازمان نظام مهندسی باشیم. وی با بیان اینکه وضعیت نحوه و چگونگی ارائه خدمات مهندسی به جامعه باید با اصلاح شیوه نامه‌ها و آیین نامه‌ها تغییر پیدا کند، گفت: در این صورت شاهد تاثیرگذاری بیشتر سازمان نظام مهندسی و خدمات نظام مهندسی در حفظ سرمایه های ملی خواهیم بود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
تثبیت جایگاه قانونی نظام مهندسی در شورای مرکزی هفتم

جی افرام همچنین در ارزیابی از وضعیت عملکرد شورای مرکزی هفتم بیان کرد: در دوره هفتم شورای مرکزی با چالش‌های متعددی مواجه بود. وی ادامه داد: برداشت‌های متفاوت و نگاه های مختلف به نحوه عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان از طرف شورای مرکزی و از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی باعث شد که انرژی های زیادی صرف این قضیه شود که از لحاظ ساختار و جایگاه قانونی، وضعیت سازمان نظام مهندسی به چه صورت است.

عضو شورای مرکزی هفتم یادآور شد: یکی از مهمترین خصوصیات دوره هفتم صرف انرژی زیاد در این حوزه بود، اما با وجود تمام این مسائل، سازمان نظام مهندسی ساختمان همان اقتدار و جایگاه قانونی خود را حفظ و تثبیت کرد. جی افرام ادامه داد: شورای مرکزی هفتم همچنین در ارتباط با وظایف محوله به شورای مرکزی در ارتباط با نظارت بر عملکرد استان ها به عنوان یک ستاد هماهنگ کننده برای سازمان های استان ها؛ در تدوین شیوه نامه‌ها و نظام نامه‌ها، تدوین و ایجاد سامانه ها و تاحدود زیادی وظایفی که در قانون برای آن پیش بینی شده است، موفق عمل کرد.

  منبع : وبگاه صما
  14:52   شنبه 29 تیر 1398  
 نظرات