اخبار   
 

 تقابل رییس و عضو شورای مرکزی نظام مهندسی در راستای شفاف‌سازی

چندی است که فضای مجازی به‌نوعی به کارتابل مدیران تبدیل شده و مدیران می‌کوشند پیش از مطرح کردنِ موضوعات و مسائل حوزه‌ی کاری، آن را در شبکه‌های اجتماعی به آگاهی مخاطبان برسانند. استعفای شماری از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان خبری از همین دست است که مدتی است در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود و شایعاتی را نیز دامن زده است ...

تقابل رییس و عضو شورای مرکزی نظام مهندسی در راستای شفاف‌سازی

چندی است که فضای مجازی به‌نوعی به کارتابل مدیران تبدیل شده و مدیران می‌کوشند پیش از مطرح کردنِ موضوعات و مسائل حوزه‌ی کاری، آن را در شبکه‌های اجتماعی به آگاهی مخاطبان برسانند. استعفای شماری از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان خبری از همین دست است که مدتی است در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود و شایعاتی را نیز دامن زده است.

شنیده‌ها حاکی از این موضوع است که یکی از اعضای شورا که سابقه چندین دوره نمایندگی در شورا را نیز در کارنامه دارد در پیامی به ریاست سازمان ضمن برشمردن مواردی از جمله کارنامه غیر قابل قبول عملکرد ریاست دوره هفتم، عدم اعتقاد به بدنه کارشناسی شورای مرکزی، بی‌توجهی در برگزاری اجلاس بیست و یکم هیئت عمومی سازمان، عدم رعایت نظام‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها، عدم رعایت سلسله مراتب اداری و حرمت جایگاه مدیران، تضاد در تصمیمات، به‌کارگیری افرادی نالایق در پست‌های اداری و . . خواهان شفاف‌سازی این موارد در جلسه آتی شورای مرکزی شده است.

همچنین از عزم خود برای تقدیم استعفا از عضویت در شورای مرکزی هفتم به ریاست سازمان و وزیر راه و شهرسازی در همین جلسه خبر داده است.
گویا ریاست سازمان هم ضمن استقبال از این موضوع در پیامی به این عضو صاحب مسئولیت در شورا بیان کرده است که اینجانب نیز به‌شدت به شفاف‌سازی اعتقاد دارم و لازم است بخشی از عملکرد جنابعالى نیز که مملو از تبعیض، عدم رعایت آیین‌نامه‌ها، اضافه‌کاری‌های بلاوجه، حقوق غیرمتعارف، هزینه مازاد در برگزارى هیئت عمومى و موارد دیگر است در معرض قضاوت اعضای شوراى مرکزى قرار گیرد و یک‌بار براى همیشه به این جریان ضد نظام‌مهندسی پایان داده شود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

ناگفته نماند ریاست سازمان این پیام را نوعی تهدید تلقی کرده و در همین پیام از قصد خود برای قرار دادن این موضوع در دستور کار آتی شورا و ارائه مستندات خبر داده است. اعتراض این عضو شورای مرکزی نظام‌مهندسی ساختمان کشور به عملکرد شورا و نحوه عملکرد ریاست در کنار شایعات مربوط به استعفای چند عضو دیگر که البته خیلی خبر قابل وثوقی نیست، جلسه آتی این سازمان را آبستن تحولاتی کرده است که باید منتظر ماند و نتایج آن را پس از نشست اعضای شورا ارزیابی کرد.

به گزارش «صما» با توجه به شنیده‌های فوق که توسط برخی اعضای شورای مرکزی نیز به‌طور ضمنی صحت سنجی شده است باید تا جلسه آتی شورای مرکزی نظام‌مهندسی ساختمان کشور منتظر ماند و دید که این دستور کار جلسه و تهدید به استعفای این عضو شورا و شفاف‌سازی ریاست سازمان تا چه حد جدی است و آیا قابلیت حل و فصل از طریق تعامل و گفتگو را دارد یا دوباره فضای مجازی داور این اخبار خواهد بود.

  منبع : وبگاه صما
  11:43   سه شنبه 22 خرداد 1397  
 نظرات