اخبار   
 

 فراخوان ارسال مقاله به مجله‌‌ی پژوهش در آموزش مهندسی

مجله‌ی «پژوهش در آموزش مهندسی (Engineering Education Research (EER » با مشارکت انجمن آموزش مهندسی ایران و با تلاش دکتر علی مقداری، عضو هیأت علمی دانشکده‌ی مکانیک دانشگاه شریف و عضو هیأت مدیره انجمن و سردبیر مجله‌ی یادشده، از سوی مؤسسه‌ی انتشاراتی «اشپرینگر» (Springer) منتشر می‌شود ...

فراخوان ارسال مقاله به مجله‌‌ی پژوهش در آموزش مهندسی

مجله‌ی «پژوهش در آموزش مهندسی (Engineering Education Research (EER » با مشارکت انجمن آموزش مهندسی ایران و با تلاش دکتر علی مقداری، عضو هیأت علمی دانشکده‌ی مکانیک دانشگاه شریف و عضو هیأت مدیره انجمن و سردبیر مجله‌ی یادشده، از سوی مؤسسه‌ی انتشاراتی «اشپرینگر» (Springer) منتشر می‌شود. هدف این نشریه ایجاد همگرایی و برقراری پیوند میان گروه متنوعی از دانشمندان حوزه آموزش و متخصصان حرفه ای با ترویج پژوهش و گفتگو برای دستیابی به روشهای ارائه آموزش برتر مهندسی است. زمینه " آموزش مهندسی"، شامل خبرگانی از میان استادان رشته های مهندسی، مهندسان فعال در صنایع گوناگون و پژوهشگرانی با پیشینه های آموزشی-پژوهشی چند رشته ای متعدد را در برمی گیرد. پژوهش در آموزش می‌کوشد متخصصان حرفه ای، آموزشی و دانشی را با یکدیگر پیوند دهد و بدنه‌ای از دانش را ایجاد کند به‌طوری که منجر به پیشرفت‌های چشمگیر و تبادل اطلاعات پیشرفته درخصوص یادگیری، توسعه، تعلیم و آموزش در زمینه مهندسی شود.

از جمله اهداف اصلی پژوهش در آموزش مهندسی می‌توان به تقویت نوآوری و تعالی آموزشی به نفع دانشجویان رشته‌های مهندسی، اشاره کرد. همچنین ارتقاء تعالی در آموزش مهندسی با تبدیل شدن به یک ارائه دهنده جهانی دانش قابل دسترس و با کیفیت بالا، ایجاد درک الزامات و چالش های مربوط به توسعه مهارت های مهندسی در همه سطوح و در نهایت تسهیل و رشد آموزش مهندسی در سراسر جهان، اولویت راهبردی، اتصال افراد در زمینه آموزش مهندسی از طریق دانش، مهارت و جامعه از دیگر اهداف این پژوهش به حساب می‌آید. "پژوهش در آموزش مهندسی" به عنوان یک مجله بین المللی و چند رشته‌ای که مقالات چاپ شده در آن توسط هیأت تحریریه‌ای از خبرگان این حوزه به داوری می‌رسد، به ارائه بستری برای انتشار تحقیقات پیشرفته علمی و کاربردی در زمینه‌های فناوری‌های آموزشی و مهندسی اختصاص یافته است.

موضوعات محوری این مجله شامل : ارزیابی و اعتبارسنجی برنامه های مهندسی، ابتکارات نوآورانه با هدف تقویت یادگیری دانش جویان و استخدام پذیری، مهندسی اجتماعی-شناختی و بین فرهنگی، فلسفه مهندسی و فناوری، دستورالعمل های مجازی و یادگیری آنلاین، سیاستگذاری آموزشی، مدیریت و رهبری، مهارتهای ارتباطاتی، زبانی و عمل گرایی در مهندسی، عوامل انسانی، همگرایی سیستمی و پایداری، آموزش مبتنی بر فناوری های نوظهور، خلاقیت از طریق همکاریهای بین رشته ای و کار تیمی، نوآوری مهندسی و تنوع گرایی، آموزش STEM(علوم ، فناوری ، مهندسی ، ریاضیات)، روانشناسی مهندسی و ارگونومی شناختی، مربیگری و تسهیل در کارآفرینی، روش های آموزش رسانی و ارزیابی یادگیری، یادگیری پروژه محور یا مبتنی بر حل مسئله PBL، رهبری اخلاقی و آموزش مدیریت اجرایی، آموزش ترکیبی و یادگیری حضور، فرهنگ مهندسی و تجربه با جامعه چند هویتی (نژاد، جنسیت، و غیره)، نقش پرورش در آموزش مهندسی و مفاهیم آستانه و یادگیری دانشجویان است.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، مجله " پژوهش در آموزش مهندسی" ازصاحب‌نظران و علاقه مندان به " آموزش مهندسی" دعوت می‌کند تا انواع مقالات خود را، به آدرس https://www.editorialmanager.com/snas ارسال کنند. این مقالات پژوهشی و مروری که باید دربردارنده مطالعات اصلی و نوآورانه در زمینه دانش نظری، روش شناختی و موضوعی آموزش مهندسی باشد، باعث پیشرفت تحقیقات، مهارت های عملی و سیاست گذاری آموزش مهندسی شوند. این امر بستر مناسبی را برای محققان علاقمند فراهم می‌کند تا ایده‌ها، یافته‌ها و آخرین تحولات آموزش مهندسی و فن‌آوری‌های آموزشی و تأثیر آنها بر جامعه را ارائه دهند.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  07:56   یکشنبه 20 بهمن 1398  
 نظرات