اخبار   
 

 آیین‌نامه‌ی کنترل ساختمان در معرض نظرخواهی ذی‌نفعان

معاون مسکن و ساختمانِ وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور افزایش کیفیت ساخت‌وساز و حضور افراد حرفه‌ای، باب گفت‌وگو درباره‌ی متن آیین‌نامه‌ی کنترل ساختمان باز می‌ماند ...

آیین‌نامه‌ی کنترل ساختمان در معرض نظرخواهی ذی‌نفعان
■ هدف آیین‌نامه، جلوگیری از ورود افراد بی‌صلاحیت در حرفه‌ی ساختمان
■ امکان و فرصتِ گفت‌وگو و اظهار نظر در آیین‌نامه، فراهم است


معاون مسکن و ساختمانِ وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور افزایش کیفیت ساخت‌وساز و حضور افراد حرفه‌ای، باب گفت‌وگو درباره‌ی متن آیین‌نامه‌ی کنترل ساختمان باز می‌ماند.

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سی و هشتمین سالگرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگاران، گفت : یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد تحول بنیادین در فرایندهای ساخت و ساز، اجرایی کردن ایین نامه کنترل ساختمان است.

وی ادامه داد: بر روی متن ایین نامه کارهای مطالعاتی خوبی انجام شده است و دیروز درباره تصمیم گیری شد تا ایین نا مه به نظرخواهی گذاشته شود و گروههای ذی نفع فرصت گفتگو و اظهار نظر را داشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: بدلیل اینکه ایین نامه به صورت بنیادی سارختارهای را تغییر می دهد و به نفع بهره برداران و افراد حرفهای که در زمینه ساخت و ساز فعالیت می کنند است.

وی تاکید کرد: قرار شد تا رسیدن به اجماع؛ نظرخواهی و گفتگو درباره این ایین نامه بازبماند.

شایان ذکر است؛ این آیین‌نامه یکسال به نظرخواهی گذاشته شد و از ابتدای سال جاری نیز در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته است. هدف آیین‌نامه این است که از ورود افراد بدون صلاحیت در این حرفه جلوگیری کند.

آیین‌نامه کنترل ساختمان در ۹ فصل کلیات، صدور پروانه وتمدید آن، وظایف کارفرمایان، وظایف معماران و مهندسان طراح، مقررات ساخت بنا و وظایف پیمانکاران، وظایف ناظران و بازرسان، نظارت و بازرسی حین ساخت، پروانه بهره برداری، گواهی پایان کار ساختمان و شناسنامه فنی-ملکی، ضوابط خاص طرح های نظام فنی و اجرایی کشور و مدیریت اطلاعات شهرسازی و ساختمانی و نیروی انسانی و همچنین در ۴۶ماده تنظیم شده است.

  منبع : وبگاه صما
  14:07   چهارشنبه 23 فروردین 1396  
 نظرات