اخبار   
 

 دو گزارش در زمینه‌ی حرفه و صنف مهندسان ساختمان، امروز در بخش «گزارش»های وبگاه

امروز در بخش «گزارش»های وبگاه، دو گزارش انتخاب و بازنشر کرده‌ایم، که هر دوی آن‌ها ارتباط مستقیم و بستگیِ تعیین‌کننده با صنف و پیشه‌ی مهندسان ساختمان (در هر هفت رشته‌ی اصلی و مرتبط) و دیگر فعالانِ صنعت ساختمان دارند: یکی وضعیتِ رونق و رکود بازار مسکنِ سال ۹۷ در ۳۰ استان کشور را بررسی کرده، و دیگری ـ همزمان با برگزاری بیست‌ودومین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ـ به واکاوی و نقدِ وضعیت، عملکرد و کارنامه‌ی شورای مرکزی آن سازمان پرداخته ...

دو گزارش در زمینه‌ی حرفه و صنف مهندسان ساختمان،
امروز در بخش «گزارش»های وبگاه


امروز در بخش «گزارش»های وبگاه، دو گزارش انتخاب و بازنشر کرده‌ایم، که هر دوی این گزارش‌ها ارتباط مستقیم و بستگیِ تعیین‌کننده با صنف و حرفه و پیشه‌ی مهندسان ساختمان (در هر هفت رشته‌ی اصلی و مرتبط) و دیگر فعالانِ صنعت ساختمان دارند: یکی وضعیتِ رونق و رکود بازار مسکنِ سال ۱۳۹۷ در ۳۰ استان کشور را بررسی کرده، و دیگری ـ همزمان با برگزاری بیست‌ودومین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ـ به واکاوی و نقدِ وضعیت، عملکرد و کارنامه‌ی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی پرداخته است:

بازار مسکنِ سال ۹۷ در کدام شهرها با «رونق» به پایان رسید؟
■ گزارشی از آمار نهایی بازار ملک در ۳۰ استان کشور


بازار معاملات مسکن در شهرها طی سال گذشته، شرایطی متفاوت از پایتخت را تجربه کرد. رصد بازار کشوریِ ملک با فیلتر «پایتخت» نشان می‌دهد که ۳۰ استان کشور در سال ۹۷ با «رونق» معاملاتِ خرید و درعین‌حال «افزایش محسوس اما بدون صعود تند» قیمت روبه‌رو بودند. این در حالی است که معاملات مسکن در تهران از تابستان پارسال وارد فاز «پیش‌رکود» توام با «جهش قیمت» شد. سطح قیمت در شهرها به‌طور متوسط به اندازه‌ی یک‌سوم تهران رشد کرده است. قیمت کشوریِ انتهای پارسال به مرز ۳میلیون تومان در مترمربع رسید.
برای خواندن این گزارش مشروح، این‌جا را کلیک کنید.

عملکرد شورای مرکزی نظام مهندسی کشور زیر ذره‌بین نگاه انتقادی

محمدرضا محمدیان، مدرس و پژوهشگر حقوق مهندسی، در یادداشتی که به‌تازگی نوشته، به واکاوی و نقدِ وضعیت، عملکرد و کارنامه‌ی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی پرداخته و آن را از جنبه‌های گوناگون بررسی کرده است. در بخشی از یادداشت او می‌خوانیم: «سازمان نظام مهندسی ساختمان از نظر شکلی سازمانی غیرانتفاعی است، ولی متاسفانه از نظر محتوایی کاملاً دولتی شده و در اشرافیتِ سیاستمدارانی قرار گرفته که میلی به رفع موانع و معضلات آن ندارند». در این گزارش متن کامل یادداشتِ یادشده را برای دوستدارانِ موضوع بازنشر کرده‌ایم.
برای خواندن این گزارش مشروح، این‌جا را کلیک کنید.

با کلیک بر روی تصویر بالا، بخش «گزارش»های وبگاه برای شما گشوده شده،
همه‌ی عناوین و گزارش‌های بازنشرشده در دسترس شما خواهند بود.


  منبع : واحد تولید و تأمین محتوا
  13:35   سه شنبه 25 تیر 1398  
 نظرات