روزنوشت ها    
 

  دانلود رایگان نرم افزار کنترل پانچ بخش عمران

3
 موسی غلامحسینی

موسی غلامحسینی عزیزانی که با مبحث کنترل پانچ آشنایی دارند، حتما تایید می‌کنند که برای هر یک از حالت‌های موقعیت چهارگانه ستون و همچنین اعمال همزمان نیروها و لنگرها در دو جهت، نیاز به ده‌ها فرمول پیچیده داریم که می‌باید این فرمول‌ها با جایگذاری مقادیر داده‌ها حل شوند و با وضعیت موجود فونداسیون و یا دال مقایسه شوند ... ادامه»

دوشنبه 7 اسفند 1402 ساعت 11:43 ، نظر بدهید

 پرینتر سه‌بعدی بتن چندنازلِه با رویکرد تولید پیوند القایی میان‌لایه‌ای و نفوذناپذیری سطحی بخش عمران

9
 محمد صادق خواجوئی

محمد صادق خواجوئی هدف از طرح پروژه‌ی پرینتر سه‌بعدی بتن بهبود پیوند القایی میان‌لایه‌های اکسترودشده با استفاده از نازلی است که توسط بردهای طراحی‌شده هوشمند شده و می تواند یک لایه سیال (چسب بتن) به‌منظور افزایش مقاومت و جلوگیری از بروز درزهای انبساطی، اکسترود کند ... ادامه»

سه شنبه 17 بهمن 1402 ساعت 21:18 ، نظر بدهید

 نکات کاربردی درباره‌ی آسفالت بخش عمران

10
 مهدی تارک

مهدی تارک چون ویژگی‌های آسفالت‌ها بستگی به خصوصیات مصالح تشکیل‌دهنده‌ی آن‌ها یعنی قیر و مصالح سنگی دارد، در این روزنوشت، نخست درباره‌ی خصوصیات مصالح سنگی بحث می‌شود و سپس به شرح ویژگی‌های آسفالت‌ها پرداخته خواهد شد ... ادامه»

چهارشنبه 4 بهمن 1402 ساعت 09:27 ، نظر بدهید

 راه‌اندازی خط تولید بتن‌های حاوی گرافن در بریتانیا بخش عمران

11
 مهرداد میاندوآبی

مهرداد میاندوآبی مدیرعامل شرکت «راجر بولوانت» می‌گوید: سیستم بتن پیش‌ساخته‌ی ما، مبتنی بر فناوری کم‌کربن است که با محیط زیست سازگار است و جایگزینی مناسب برای روش‌های سنتی است. ما قصد داریم تا سال ۲۰۳۰، میزان تولید دی‌اکسیدکربن در بخش بتن را ۴۰درصد کاهش دهیم ... ادامه»

سه شنبه 3 بهمن 1402 ساعت 14:09 ، نظر بدهید

 افزایش استحکام سازه‌ها با عایق‌های نانویی بخش عمران

11
 م. عمرانی

م. عمرانی متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند با تولید عایق‌های آوایی و گرمایی با بهره‌گیری از فناوری نانو، افزون بر صرفه‌جویی در انرژی، استحکام سازه‌ها را هم بهبود ببخشند ... ادامه»

یکشنبه 24 دی 1402 ساعت 11:43 ، نظر بدهید

 فرمولی برای بررسی وضعیت سازه‌ها پس از زمین‌لرزه بخش عمران

11
 سهراب شیروانی‌فر

سهراب شیروانی‌فر پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر توانسته‌اند فرمولی به دست آورند که وضعیت سازه‌ها را برای استفاده‌ی دیگربار پس از زمین‌لرزه تعیین می‌کند. در این روزنوشت، توضیحات مجری طرح «تعیین شاخص شدت در ارزیابی ریسک فروریزش لرزه‌ای سازه‌ها با در نظر گرفتن پس‌لرزه» را در این باره می‌خوانیم ... ادامه»

چهارشنبه 20 دی 1402 ساعت 14:07 ، نظر بدهید

 کتاب پرینتر سه‌بعدی در ساخت‌وساز منتشر شد بخش عمران

10
 محمد صادق خواجوئی

محمد صادق خواجوئی انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «پرینتر سه‌بعدی در ساخت‌وساز و بررسی بتن‌های سه‌بعدی» را در دو جلد با رویکردی به حوزه‌ی فنی مهندسی، به‌ویژه عمران، مکانیک و برق، منتشر کرد ... ادامه»

سه شنبه 19 دی 1402 ساعت 11:54 ، نظر بدهید

 دیوار حائل؛ طراحی گام به گام دیوار حائل به‌صورت دستی و نرم‌افزاری بخش عمران

7
 موسی غلامحسینی

موسی غلامحسینی در ساخت‌وسازهای متداول، احداث طبقاتی پایین‌تر از تراز پایه به‌عنوان زیرزمین، امری رایج است، که این سازه‌ها همیشه همراه با ساخت دیوار حائل بتنی در زیرزمین‌ها هستند؛ اما تفاوت دیوار حائل با دیوار برشی در چیست؟ آیا در ایتبس باید پای دیوارهای حایل را گیردار کنیم؟ ... ادامه»

دوشنبه 18 دی 1402 ساعت 12:15 ، نظر بدهید

 معماران ژاپنی و چالش زمین‌لرزه بخش عمران

15
 سهراب شیروانی‌فر

سهراب شیروانی‌فر ژاپن پیشینه‌ای دیرینه در زمینه‌ی وضع مقررات ساخت‌و‌ساز دارد، که مهم‌ترین دلیل آن ارتقای مقاومت ساختمان‌ها دربرابر زمین‌لرزه است. در این روزنوشت نگاهی گذرا انداخته‌ایم به چالش‌هایی که محدودیت‌های سازه‌ایِ برخاسته ار لرزه‌خیزی این سرزمین برای سازندگان و معماران در پی داشته است ... ادامه»

شنبه 16 دی 1402 ساعت 10:44 ، نظر بدهید

 بتن بازیافتی؛ راه‌حلی پایدار برای ساخت‌و‌ساز؟ بخش عمران

15
 مهرداد میاندوآبی

مهرداد میاندوآبی بازیافت به یک واقعیت جهان‌شمول تبدیل شده و پس از فلزات و پلاستیک، هم‌اکنون مصالح ساختمانی همچون بتن نیز در حال ورود به جرگه کالاهای بازیافتی است تا از یکسو انرژی کمتری مصرف و کربن بازیافتی به محیط‌زیست اضافه شود و از سوی دیگر راه‌حلی پایدار برای صنعت ساختمان پدید آید ... ادامه»

سه شنبه 21 آذر 1402 ساعت 15:24 ، نظر بدهید
1
2