روزنوشت ها    
 

 نقش گردشگری در توسعه‌ی روستایی ـ نگاهی به روستای گرمه بخش معماری

0
 زهرا ویس پور

زهرا ویس پور صنعت گردشگری یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین مباحث در حوزه‌ی اقتصاد به شمار می‌آید، که با انواع جاذبه‌های گردشگری، موجب رشد و توسعه در عوامل اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست شده است و از غنی‌ترین، جذاب‌ترین و پردرآمدترین بخش‌ها در توسعه‌ی پایدار قلمداد می‌شود ... ادامه»

دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت 08:10 ، نظر بدهید

 فروش مجله‌ی قدیمی و آکبند معماری بخش معماری

11
 کتابفروشی فروغ مهر

کتابفروشی فروغ مهر تعداد محدودی پکیج مجله‌ی نفیس و قدیمی معماری (ایرانی) با تخفیف نوروزی به فروش می‌رسد. شش شماره مجله در قالب ۵ مجلّد، مربوط به سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹، کاملاً نو و دارای وکیوم، بازنشده و برگ‌نخورده، حجمِ هر یک از مجله‌ها، ۹۵ تا ۱۲۵ صفحه، چاپ چهاررنگ بر روی مرغوب‌ترین کاغذ گلاسه ... ادامه»

یکشنبه 20 اسفند 1402 ساعت 15:39 ، نظر بدهید

 دو بال گشوده ـ نگاهی به طراحی ویژه‌ی سردر دانشگاه تهران بخش معماری

11
 ایرج شاهسون

ایرج شاهسون سردر دانشگاه تهران نمادی از آزادی و آزادگی و مثبت‌اندیشی است. اگر از دور به این سازه نگاه شود، تصویر خیالی از بال‌های دو پرنده‌ای است که برای اوج گرفتن و برخاستن از زمین آن‌ها را گشوده‌اند. برخی هم بر این باورند که این سازه تهران نمادی از کتابی گشوده در برابر دیدگان است ... ادامه»

دوشنبه 7 اسفند 1402 ساعت 16:45 ، نظر بدهید

 معرفی هتل عباسی اصفهان بخش معماری

11
 ایرج شاهسون

ایرج شاهسون شهر اصفهان به‌واسطه‌ی آثار تاریخی ارزشمندی مانند عالی قاپو، سی‌‌وسه‌پل و هتل عباسی، در همه فصل‌های سال مورد استقبال شمار قابل‌توجهی گردشگر ایرانی و خارجی است. در این روزنوشت، نگاهی انداخته‌ایم به معماری نفیس هتل عباسی اصفهان ... ادامه»

سه شنبه 1 اسفند 1402 ساعت 15:51 ، نظر بدهید

 داستان تخریب یک خانه و رازهایی که برای همیشه مدفون می‌شوند بخش معماری

12
 ندا سیستانی

ندا سیستانی معماری یکی از درهای ورود به جهان خیالیِ خانه‌هاست. با نگاه به ساختمان‌هایی که چندی از عمرشان گذشته، می‌توان درباره‌ی داستان‌های پشت دیوارها خیال‌پردازی کرد. از همین رو، مرگ ساختمان‌های قدیمی شهر خنجری زهرآلود بر سینه‌ی خیال آدمیزاد و داستان‌های پشت دیوارهاست ... ادامه»

چهارشنبه 4 بهمن 1402 ساعت 13:00 ، نظر بدهید

 کاخ‌موزه‌ی چهلستون قزوین بخش معماری

12
 کورش نیکزاد

کورش نیکزاد عمارت چهلستون یا کلاه‌فرنگی قزوین یکی از آثار مهم دوره‌ی صفوی و تنها کوشک به‌جامانده از مجموعه‌ی کاخ‌های سلطنتی شاه‌تهماسب در شهر قزوین است. این بنا که نزدیک به ۵۰۰ مترمربع وسعت دارد، بر پایه‌ی معماری ایرانی در دو طبقه ساخته شده است و نگاره‌هایی دیواری دارد که نمونه‌ای کم‌نظیر از هنر مکتب قزوین هستند ... ادامه»

شنبه 30 دی 1402 ساعت 14:22 ، نظر بدهید

 ویلای سوییسی به چه ویلایی گفته می‌شود؟ بخش معماری

13
 آیدا شیرانی

آیدا شیرانی خانه‌های مثلثی یا Aشکل که به «ویلای سوییسی» هم معروف هستند، طرفداران بسیاری دارند. ساخت سازه‌ی مثلثی ساده است و استحکام بیش‌تری هم دارد. این‌گونه ویلاها هم به‌صورت مثلث متساوی‌الاضلاع و هم مثلث متساوی‌الساقین ساخته می‌شوند. ویلای مثلثی را می‌توان با هر متریالی ـ چوب، فلز یا بتن ـ ساخت ... ادامه»

دوشنبه 25 دی 1402 ساعت 09:18 ، نظر بدهید

 پروژه‌ای بسیار مهم در قلب توکیو با معماری باورنکردنی بخش معماری

13
 ندا سیستانی

ندا سیستانی منطقه‌ی جدیدی به نام «تپه‌های آزابودای» به‌تازگی در قلب شهر توکیو افتتاح شده است. این پروژه‌ی ۸۱هزار مترمربعی را که نقطه‌ی اوج یک فرآیند سی‌ساله‌ی بازسازی است، شرکت ساختمانی موری ژاپن مدیریت کرده است ... ادامه»

سه شنبه 19 دی 1402 ساعت 11:16 ، نظر بدهید

 چرا استفاده از اتاقک آکوستیک به‌صرفه‌تر از ساخت اتاق جلسات است؟ بخش معماری

15
 ندا سیستانی

ندا سیستانی با رایج‌تر شدن روش‌هایی همچون دورکاری، کسب‌وکارها به دنبال راهکار‌هایی برای به‌کارگیری کارآمدتر فضاهای اداری هستند، تا بهتر بتوانند پاسخگوی درخواست‌های فزاینده برای محیط‌های کاری کوچک و سازگار باشند ... ادامه»

سه شنبه 21 آذر 1402 ساعت 13:26 ، نظر بدهید