مقالات   
 

 برنامه‌ریزی شهری، از تئوری تا عمل

چهارمین شماره از نشریه‌ی الکترونیک «شهرگاه»، که نشریه‌ای تخصصی در زمینه‌ی مدیریت شهری است و خبرگزاری ایمنا آن را منتشر می‌کند، به‌طور ویژه به موضوع «برنامه‌ریزی شهزی، از تئوری تا عمل» پرداخته است ...

ارسال کننده: امیر یاشار فیلا
تاریخ ارسال: شنبه 11 اردیبهشت 1400
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

چهارمین شماره از نشریه‌ی الکترونیک «شهرگاه»، که نشریه‌ای تخصصی در زمینه‌ی مدیریت شهری است و خبرگزاری ایمنا آن را منتشر می‌کند، به‌طور ویژه به موضوع «برنامه‌ریزی شهزی، از تئوری تا عمل» پرداخته است. در این شماره می‌خوانیم که چگونه مفهوم شهرهای داده‌محور مورد توجه کلان‌شهرهای جهانی قرار گرفته است.

میزگردی با حضور سه تن از کارشناسان حوزه برنامه‌ریزی نگاهی دارد به سیر برنامه‌ریزی شهری در کشور و به ویژه اصفهان و نیز مسائلی که برنامه‌ریزی شهری را تحت تأثیر سوء خود قرار داده است. این مسائل از ساختارهای برنامه‌ریزی گرفته تا نوع و نحوه جمع‌آوری داده‌ها را شامل می‌شود.

در این شماره همچنین نیم‌نگاهی به موضوع اصفهان و برنامه‌ریزی شهری از دوران صفویه تا عصر حاضر شده و به ‌اختصار مورد بررسی قرار گرفته، همچنین دیدگاه‌های مدیران پیشین و کنونی برنامه‌ریزی مورد توجه قرار گرفته است.

چندین مقاله در ارتباط با برنامه‌ریزی شهری و نیز آخرین پژوهش‌های مرتبط نیز در این شماره بازتاب یافته است. شهرگاه در بخش نوستالژی شهری‌اش نیز به معرفی و بیان روایت‌هایی از هتل جهان، نخستین هتل چهارباغ اصفهان پرداخته است.

هم‌زمان با انتشار شهرگاه که در این لینک قابل‌مشاهده است، نخستین شماره ویژه‌نامه "شهرگاه پلاس" نیز انتشاریافته که به‌نوعی تلاش می‌کند تجارب مدیریت شهری در شهرهای مختلف کشور طی سالیان اخیر را به اشتراک گذارد. این شماره شهرگاه پلاس به معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری اصفهان اختصاص دارد.

شماره‌ی چهارم «شهرگاه» و شماره‌ی نخست «شهرگاه‌پلاس» در قالب فایل‌های پی‌دی‌افِ پیوست، در دسترس دوستداران‌اند.

 
 نظرات