مقالات   
 

 جایگاه طراحی شهری در نظام شهرسازی

طراحی شهری دانش نسبتاً جدیدی است تا پیش از انقلاب صنعتی، مفهوم شهر و ویژگیهای آن در چهارچوب های...

ارسال کننده: النا گرامی
تاریخ ارسال: دوشنبه 7 شهریور 1390
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
ژاله جلیلی

طراحی شهری دانش نسبتاً جدیدی است. تا پیش از انقلاب صنعتی، مفهوم شهر و ویژگ یهای آن در چهارچوب های معینی قابل تعریف و تبیین است.
با انقلاب صنعتی (اواخر قرن هجدهم واوایل قرن نوزدهم)، و ظهور مفاهیم مربوط به تولید صنعتی و جای گرفتن کارگا هها و کارخانه ها در شهرها چهرة شه رها دگرگون شد..

 

 


 
 
 نظرات    
 
نازنین بهشتی 14:52 دوشنبه 7 شهریور 1390
8
 نازنین بهشتی
مطلب بدی نبود
ولی غیر از تعاریف معمول که توی هر کتاب طراحی شهری پیدا میشه، چیز خاص دیگه ای نداشت
حسن شیخ 17:04 سه شنبه 8 شهریور 1390
8
 حسن شیخ
خانم مهندس گرامی
مطلب ارائه شده می خواهد جایگاهی را برای طراحی شهری در شهر مشخص کند. و در حد سه صفحه به طور موجز، مختصر و مفید به آن پرداختهاست. اما واقعیت کلان طراحی شهری در ایم متن یادآور شعر مولاناست: گر بریزی بحر را در کوزه ای چند گنجد قسمت یک روزه ای!!
اگر می خوایم به بیشن غنی تری از طراحی شهری برسیم من این کتاب را پیشنهاد می کنم. کتاب مکان های عمومی فضاهای شهری از متیو کرمونا با ظرافت ماهیت طراحی شهری را حلاجی کرده است. خوشبختانه کتاب به فارسی هم توسط قرائی، شکوهی، اهری و صالحی ترجمه شده که متن متین، سلیس و در کل قابل قبولی را دارد.
بازم از مطالب مفیدی که می گذارید ممنونم.
النا گرامی 12:11 پنجشنبه 10 شهریور 1390
6
 النا گرامی
جناب مهندس شیخ از لطف شما ممنون. کتاب مکان های عمومی فضاهای شهری از متیو کرمونا را خوندم. خیلی کتاب مفیدیه منم به همه توصیه می کنم بخونن.
حسن شیخ 00:24 آدینه 11 شهریور 1390
5
 حسن شیخ
کتاب مکان های عمومی را بخش های مورد نیازش را چندین بار خوندم، کتاب محشریه. واقعا برای من روش شکل گیری این کتاب قابل درک نیست. نیاز به درک و بینش و احاطه به کل مفهوم داره تا یک همچین اثری حاصل بشه. کرمونا و همکارنش خیلی نظام مند فکر می کنند!
(با این همه با یک نگاه انتقادی، به نظرم باز هم می شد متن یک دست تر و منسجم تری به وجود بیاوردند.) البته کتاب دومش، مدیریت فضای شهری (2008) روند ساده تر و روشن تری داره. برخی از جاهای کتاب اول هم در کتاب دوم به طور اجمالی آورده که عالیه.
سید ابراهیم موسوی نژاد 17:30 شنبه 6 اسفند 1390
0
 سید ابراهیم موسوی نژاد
جالب بود