مقالات   
 

 سیستم‌های نوین سازه‌ای: دوستدار محیط زیست

عنوان مقاله: آشنایی با سیستم‌های نوین سازه‌ای با هدف کمک به محیط زیست (بامبو، کاه) / نویسندگان: شادی ایزدی، محمدرضا خسرونژاد، سیمین محمدزاده ...

ارسال کننده: احسان درفشی
تاریخ ارسال: دوشنبه 23 مهر 1397
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
عنوان مقاله: آشنایی با سیستم‌های نوین سازه‌ای با هدف کمک به محیط زیست (بامبو، کاه)
نویسندگان: شادی ایزدی، محمدرضا خسرونژاد، سیمین محمدزاده
ارائه‌شده در: سومین ھمایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان، مشھد، سالن صبا، ٢٠ و ٢١ شھریور ١٣٩٣

چکیده :
امروزه استفاده از مصالح جدید و کارآمد در صنعت ساختمان‌سازی امری ضروری است. مصالحی که با توجه به مقاومت، به بهبود محیط زیست کمک کند . یکی از موارد بسیار مهم در ساخت و ساز، سازگار بودن مصالح ساختمانی با محیط زیست است.بدین صورت که متریال مورد استفاده، در عین حالی که سبک، مقاوم و عایق است، کم هزینه و طبیعی باشد. چوب بامبو برتر ازعلف های دیگر وحتی سودمندتر از گونه های دیگر گِیاهان می باشد . با توجه به آنکه استفاده وپرورش این گیاه زیبا وخودرو واستفاده از کاه ، نیاز چندانی به نیروی انسانی وهزینه بالایی ندارد ، سالیان مدیدی است که نیمی از جمعیت دنیا از آن بهره مند می شوند و از آنجا که امروز تهیه مصالح ساختمانی از مشکلات عمده کشورهای در حال توسعه می باشد از این رهگذر ، بامبو و کاه باامتیازات استثنایی و قیمت ارزان خود ، یک نوع مصالح ساختمانی سودمند در صنایع عمرانی و ساختمانی محسوب می شوند.
هدف از ارائه این مقاله معرفی مصالحی نوین سازه‌ایست که از نظر سازگاری با محیط زیست ، اقتصاد ،زمان ساخت و هم در بحث مقوله صرفه جویی ،در سیستمهای گرمایش و سرمایش ساختمان مقرون به صرفه هستند که با بررسی ویژگی های این دو سازه و ذکر نمونه های موردی، بررسی اجمالی از این نوع سازه ها انجام گردد و راهکارهایی برای بهبود بخشیدن به محیط زیست معرفی گردد.

کلیدواژه‌ها :
مصالح نوین، سازه‌ی بامبو، سازه‌ی کاه، سیستم‌های نوین ساختمان‌سازی.

 
 نظرات